Jump to content


Photo

Ondertiteling TXT te laat bij opnames


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Anzo

  • Senior Member
  • 313 posts

+5
Neutral

Posted 20 May 2014 - 12:33

Wanneer ik opname terugkijk, is de ondertiteling via TXT te laat. De DVB ondertiteling loopt wel tijdig mee, maar heeft die lelijke zwarte balken. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. Kan ik dit zelf verhelpen of is het een groter probleem?

 

Ik heb het probleem bij opnames van o.a. BBC, ITV, Channel 4, Sky One... daar gebruik ik vaak de meegestuurde Engelse ondertiteling.


Groet, André

:blink:


Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 May 2014 - 14:30

Van Sky kan kloppen, die sturen inderdaad geen PTS mee met de text subs. Maar de BBC, ITV en C4 zou gewoon goed moeten zijn. Weet je zeker dat je geen instellingen qua ondertitels hebt aangepast, kun je daar eens naar kijken?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #3 Anzo

  • Senior Member
  • 313 posts

+5
Neutral

Posted 20 May 2014 - 15:22

Bij de 8000 heb ik niets veranderd en daar ontstond het probleem na een update, maar heb daar niet zo op gelet. Nu heb ik zondag de Gigablue voorzien van OpenRSI en heb hetzelfde probleem! Daar heb ik ook niet aan de instellingen gezeten.


Groet, André

:blink:


Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #4 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 20 May 2014 - 18:58

bij openpli kunt ge de vertraging van de 888 ondertiteling bijsturen via geel-geel-blauw. Ik denk dat het de onderste setting is die ge moet aanpassen. Zet de delay voor de UK kanalen op "geen vertraging".


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #5 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 20 May 2014 - 19:03

Ik had hetzelfde euvel na een update.

Dat is opgelost door in het menu (bij ondertitelinstellingen) de vertraging van de ondertiteling van 3,5 naar 0 seconden te wijzigen.

 

Groet,

 

Peter



Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #6 Anzo

  • Senior Member
  • 313 posts

+5
Neutral

Posted 20 May 2014 - 21:10

Dank voor de tip! Ik had dat niet zo snel gevonden. Dat kijkt allemaal weer een stuk prettiger...


Groet, André

:blink:


Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #7 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,033 posts

+640
Excellent

Posted 21 May 2014 - 07:47

bij openpli kunt ge de vertraging van de 888 ondertiteling bijsturen via geel-geel-blauw. Ik denk dat het de onderste setting is die ge moet aanpassen. Zet de delay voor de UK kanalen op "geen vertraging".

 

 

Dexe instelling is een nood instelling. Normaal moet je deze nooit gebruiken.

Echter opnames van Eén, Canvas, Ned1 hebben een euvel waarbij de ondertitels te vroeg komen.  Hiermee kun je e.e.a. bij sturen.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #8 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 21 May 2014 - 18:08

bij openpli kunt ge de vertraging van de 888 ondertiteling bijsturen via geel-geel-blauw. Ik denk dat het de onderste setting is die ge moet aanpassen. Zet de delay voor de UK kanalen op "geen vertraging".

 

 

Dexe instelling is een nood instelling. Normaal moet je deze nooit gebruiken.

Echter opnames van Eén, Canvas, Ned1 hebben een euvel waarbij de ondertitels te vroeg komen.  Hiermee kun je e.e.a. bij sturen.

 

Willy

Nee maar ook in mijn dm8000 stond die standaard op 3.5 sec


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Ondertiteling TXT te laat bij opnames #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 21 May 2014 - 19:22

Er zijn een paar weken geleden verbeteringen doorgevoerd in de txt timing, waardoor het spelen met die timing veel minder nodig is (alleen nog bij opnames waar geen timestamps in zitten).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users