Jump to content


Photo

Geen updates beschikbaar


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

Re: Geen updates beschikbaar #21 HansK

  • Senior Member
  • 56 posts

+5
Neutral

Posted 30 May 2014 - 05:52

Geen kopietje van de zenderlijsten op een computer gezet? Na een flash had je dan met bijv. DreamboxEdit de lijsten weer kunnen terug zetten.


Edited by HansK, 30 May 2014 - 05:53.


Re: Geen updates beschikbaar #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 30 May 2014 - 08:54

er zijn in het verleden nog problemen geweest met deze skin. ;)
ik zou om te beginnen de pli-HD skin gebruiken.

grtz Philip


Even voor de goede orde, een skin kan wel een crash opleveren maar dat die niet wil updaten staat helemaal los van de skin, daar zorgt de packages-manager (opkg) voor.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen updates beschikbaar #23 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 30 May 2014 - 09:10

er zijn in het verleden nog problemen geweest met deze skin. ;)
ik zou om te beginnen de pli-HD skin gebruiken.

grtz Philip


Even voor de goede orde, een skin kan wel een crash opleveren maar dat die niet wil updaten staat helemaal los van de skin, daar zorgt de packages-manager (opkg) voor.

inderdaad, het ging hier om het feit dat TS niet de correcte informatie kreeg te zien in menu-informatie. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Geen updates beschikbaar #24 Q-BiC

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2014 - 10:54

Wat? Lees ik hier nu correct dat de support voor OpenPLI 3.0 is stopgezet?

 

Ik wou namelijk ook nog eens op updates controleren en merkte dat er nog steeds geen updates beschikbaar waren. Laatste update dateert van 2014-02-28 (Enigma 2014-01-01; kernel version 3.3.8; openpli 3.0.)

Op die manier had ik nog lang kunnen blijven wachten op updates... :/

 

Waar vind ik hier meer informatie over, waar werd dit aangekondigd, wat is er nieuw en waarom wordt m'n 3.0 installatie niet automatisch bijgewerkt naar 4.0? 

 

EDIT: de openpli 4.0 images voor vosolo2 zijn nog allemaal beta, correct? 


Edited by Q-BiC, 1 June 2014 - 10:58.


Re: Geen updates beschikbaar #25 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 1 June 2014 - 11:05

dit is tot vervelens toe mee gedeeld, gebruik zoek functe maar eens. ;)

automatisch updaten van pli3 naar pli4 gaat niet, je zal moeten flashen( je kan wel autobackup gebruiken)

 

pli images zijn altijd beta omdat er steeds veranderingen/verbeteringen worden doorgevoerd.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Geen updates beschikbaar #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 1 June 2014 - 11:07

Wat!!! ;) Inderdaad, de support voor versie 3.0 is gestopt.
Dus gewoon 'even' versie 4.0 flashen en je kunt weer gewoon updaten als vanouds.

Het lijkt wel een verwijt in de zin van 'hoe durven jullie ..... '. :)
Dan misschien maar even iets verhelderen. Wij hebben met geen enkele fabrikant afspraken over wat wij wel of niet kunnen, hoeven of moeten. Wij zijn een hobbyteam wat firmware voor Linux gebaseerde ontvangers maakt. Niet meer en niet minder. Als een gebruiker niet weet hoe hij uptodate kan blijven, dan is dat vervelend, maar puur zijn probleem.

En voor wat betreft jouw laatste opmerking. Er bestaat geen beta image meer. Alles is gewoon functioneel behoudens incidenten die doorgaans dagelijks gefixt worden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen updates beschikbaar #27 Q-BiC

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2014 - 10:25

Het is geen verwijt in de zin van "hoe durven jullie". Het is jullie image, je doet ermee wat je wil :)

Wel vind ik het spijtig dat dit nergens (duidelijk) gecommuniceerd werd. Daarom dat ik zo reageerde en zo uit de lucht kwam gevallen.

Ik weet dat ik hier een tijd terug threads ivm OpenPli 4 heb zien voorbijkomen, vaak met "beta" in de titel. Geopend, nog over veel problemen gelezen, en dus maar weer gesloten; "ik wacht wel tot de final"...

Dirocca zegt dat ik maar de zoekfunctie moest gebruiken, maar sorry, ik, en ongetwijfeld met mij veel anderen, gaan echt niet dag in dag uit het forum afzoeken op zoek naar berichten ergens diep in een thread dat een of andere versie niet meer gesupporteerd zou zijn. Users zitten niet op dit forum tenzij ze een probleem hebben... (daarom ook dat ik nu pas deze thread heb gevonden en nu pas het nieuws heb vernomen...). Áls ik de zoekfunctie gebruik, vind ik ook helemaal geen duidelijke "openpli stops supporting 3.0; 4.0 is now released!" thread, of wat dan ook in die aard. Wel allerlei threads over allerlei problemen met (voor wat ik zoek) weinig relevante topictitels.

Wel zou ik een announcement verwachten op de homepage, met een "What's New" en "How to update" en dergelijke. Of op zijn minst in een sticky op dit forum. Als ik op de homepage naar "Nightly Builds" voor Vu+Solo2 ga, vind ik die Openpli 4 beta images, inderdaad. Als ik daar echter op de Installation Instructions link klik, vind ik énkel info over OpenPLI 3.0 (op Vu+Uno, Duo & DM dan nog wel). Ik zit zelf in de software wereld, en ik heb een hekel aan inconsistente of verouderde documentatie ;)


Of nog best van al: een "recommended update" melding pushen naar alle openpli 3 installaties, bijvoorbeeld via een allerlaatste kleine patch zou die melding in beeld kunnen gebracht worden. Dat zou mijns inziens een mooiere aanpak zijn dan gewoon niet thuis te geven bij een "check for updates".

Maar goed, tot zo ver mijn feedback; dan zal ik nu maar het forum doorspitten op zoek naar naar "Autobackup" en "how to flash openpli 4"... :)



Re: Geen updates beschikbaar #28 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 5 June 2014 - 10:41

Allereerst moet je mijn opmerkingen goed lezen. Ik zet er niet voor niets de smiley's bij. Net zoals jijzelf overigens.
Ik deel wel je mening dat de communicatie niet altijd even adequaat verloopt. Het probleem is steevast 'iemand moet het oppakken'. Een melding binnen het nieuwsitem had dit inderdaad deels kunnen oplossen. Onze aandacht ligt doorgaans bij de kwaliteit van de image en nog te weinig bij het documenteren. Daarnaast neemt ook de beantwoording van het forum nogal wat tijd in beslag. De slogan van de wiki, "voor de gebruikers en vooral door de gebruikers" blijkt ook een utopie. Het merendeel van de geplaatste info is door onze eigen groep geplaatst en de gebruikers voelen zich blijkbaar totaal niet geroepen om dit aan te vullen. Uitzonderingen daargelaten. Dát zou al veel kunnen oplossen.

Maar, er gloort licht aan de horizon. :) Wij zijn er al over aan het nadenken om de documentatie te optimaliseren.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen updates beschikbaar #29 Q-BiC

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2014 - 11:02

Had je smiley wel gezien hoor; misschien heb ik er in m'n reply gewoon nog een te weinig gezet ;)

 

Een wiki "voor en door users", mja... een user kan nooit zoveel weten als een dev. En ikzelf behoor tot de usergroup die "gewoon tv wil kijken" na z'n werkdag, en geregeld eens op updates wil controleren om de laatste tweaks binnen te hebben, en that's it... :)
En bij die laatste stap bleef het dus al maanden stil, vandaar dat ik nu hier in dit topic zit .. :)

 

Blij dat er aan communicatie gewerkt wordt. Ik snap perfect dat documenteren "vervelend" is, voor mezelf ook, maar ik begrijp en ervaar evengoed dat het voor mijn/jouw users nog vervelender is niet direct te vinden wat ze zoeken :P



Re: Geen updates beschikbaar #30 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 June 2014 - 18:35

Ik wil nog even toevoegen aan het gebruik van de zoekfunctie: In veel veel gevallen zal dat zéker wat opleveren. Het komt vaak voor dat iets niet helemaal 100% meer werkt en dan rapporteren meerdere gebruikers het probleem. Of dat iets sinds een bepaalde datum net even wat anders werkt. Het is voor ons dan niet zo leuk om hetzelfde verhaaltje steeds weer te moeten afdraaien. Je krijgt dan ook niet zo'n zin om er even voor te gaan zitten en het helemaal goed uit te leggen.

 

Met open source (= gratis) software geldt het credo: een beetje geven en een beetje nemen. Als een gebruiker met een vraag/probleem even wat moeite doet door de zoekfunctie te gebruiken (en als het niet lukt, geen probleem, maar meld dat dan gewoon even), dan hebben wij ook meer motivatie om ook wat moeite te doen met dingen opzoeken/oplossen/etc. Helaas komen er nog al eens gebruikers langs die een vage probleemomschrijving of klacht "over de schutting" gooien en verwachten dat wij als een soort van servicedesk daarmee onverwijld aan de slag gaan. Dat is niet zoals het werkt. Het is allemaal hobbywerk en het moet dus ook leuk blijven, betaald werk met eisen doen we de hele dag al.

 

Een beetje van twee kanten dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users