Jump to content

Photo

Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal

• Please log in to reply
34 replies to this topic

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #21 Mrsjaakie

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2014 - 11:50

psssst

zou 't kunnen zijn omdat deze dreambox DM800HD se een clone is met een BCM-4505 tuner ;)?

hij draait overigens gewoon de meest recent versie van OpenPli 4.0 zonder probleem, de image die ik nu gebruik is 100% gebuild van de originele source Openpli 4.0 source en daarna zelfs geupdate!

alleen een antwoord is al genoeg ;)

Edited by Mrsjaakie, 29 May 2014 - 11:50.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #22 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,510 posts

+1,810
Excellent

Posted 29 May 2014 - 12:14

Die gaat niet spontaan orbitals omdraaien, dus dat is het niet.

Ik heb hier ook zo'n ding hangen, aan de 4 tuners van een 10K, en dat werkt prima. En ik zie niet direct iets vreemds aan de instellingen: A => 19,2, B => 23,5, C => 28,2, D => not connected.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #23 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 29 May 2014 - 12:54

In principe zou een clone geen gekke dingen daarmee uithalen dus daar zit het hem niet in.
Of de firmware het e.e.a verkloot heeft? Geen idee. Het heeft wel een reden dat wij geen clones ondersteunen bij vreemde issues. En dit valt wat mij betreft daaronder. ;)
Zo, en nu andere dingen doen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #24 Mrsjaakie

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2014 - 19:32

hmmm dit is bovendien ook vreemd, laad veel kanalen dubbel en op meerdere satellieten.

Zegt dus dat Canal+ Toros bijvoorbeeld op 19.2E zit maar ook op 28.2E, je kan ze dan ook op "beide satellieten" kijken zie afbeelding hieronder

https://www.dropbox....29 20.21.43.jpg

Terwijl volgens KingofSat hij toch echt alleen op 19.2E zit:

http://nl.kingofsat....oros&Submit=Zap

Iemand nog enig idee wat het kan zijn?

Hij staat echt 100% zeker goed afgesteld, monteur is gister nog geweest en heb hem zelf met eigen ogen op TV gelderland zien afstemmen via de kabel die uit de LNB kwam.

en TV gelderland zit toch echt alleen op 23.5E!

Edited by Mrsjaakie, 29 May 2014 - 19:33.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #25 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,510 posts

+1,810
Excellent

Posted 29 May 2014 - 21:36

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit probleem niet heb. En ook geen flauw benul wat het zou kunnen zijn.

Ik heb 1 C+ TOROS HD in mijn lijst, geen andere, op 19.2.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #26 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 30 May 2014 - 09:57

Ik kan me alleen nog een hardware defect voorstellen. Als het diseqc commando niet goed wordt verwerkt wordt de verkeerde satelliet ingescand en 'denkt' de ontvanger dezelfde zenders op meerdere satellieten te ontvangen. Omdat de installateur dit probleem kennelijk niet had zou de fout moeten zitten in de ontvanger.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #27 Mrsjaakie

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2014 - 16:19

Ik kan me alleen nog een hardware defect voorstellen. Als het diseqc commando niet goed wordt verwerkt wordt de verkeerde satelliet ingescand en 'denkt' de ontvanger dezelfde zenders op meerdere satellieten te ontvangen. Omdat de installateur dit probleem kennelijk niet had zou de fout moeten zitten in de ontvanger.

Denk je wel dat deze ontvanger zou werken met een Single LNB, of een Duo lnb? Of wellicht een diseqc switch er tussen? Of is de hardware van de ontvanger echt defect? 

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #28 Roodkapke

• Senior Member
  • 5,782 posts

+29

Posted 30 May 2014 - 19:02

Schoon flashen, zonder backup.
Je zult niet de 1e zijn met een brakke sat.xml.
Na het flashen een fastscan uitvoeren.
Als dat niet werkt staat waarschijnlijk de schotel niet optimaal.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #29 Mrsjaakie

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2014 - 20:35

helemaal clean geflashed en gedaan zoals jij zei: zelfde probleem opnieuw

Schotel staat 100% optimaal medewerker van de betreffende winkel heeft het gechecked signaal kom met 12,7db binnen op Astra 23.5E en kon worden omgezet in beeld.

wellicht de instelling "diseqc wijziging alleen uitvoeren bij wijziging satelliet veranderen" in ja ipv nee?

anders weet ik t ook echt niet meer!

Schoon flashen, zonder backup.
Je zult niet de 1e zijn met een brakke sat.xml.
Na het flashen een fastscan uitvoeren.
Als dat niet werkt staat waarschijnlijk de schotel niet optimaal.

Edited by Frenske, 30 May 2014 - 21:16.
Commerciële link verwijderd. Hoewel het niet echt reclame was. ;)

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #30 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 30 May 2014 - 21:15

Nou die 12.7 dB is niet echt apart. Afhankelijk dan op welke receiver je deze waarde gezien hebt dan.
Ik heb er vorige week nog een geplaatst en deze gaf op Ned1 HD op de ET9000 zo'n kleine 15 dB. Hier thuis heb ik helaas slechts 13.2dB ;)
Dus zo goed is die afstelling nu ook weer niet. In mijn optiek dan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #31 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 31 May 2014 - 15:53

Heb je geen kennis met een decoder sluit die dan eens daaraan en kijk of je problemen heb zo ja schotel en of lnb zo nee jou decoder is brak. Het blijft een clone en daarvan is bekend dat ze niet de beste tuners hebben.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #32 Mrsjaakie

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2014 - 14:59

Nou ik ben er al achter die Chinezen kopieren zelfs de tuner exact de Broadcom BCM4505, die maar 20 euro kost.

Terwijl de echte van Broadcom, de tuner die in de DM800HD se geleverd wordt rond de 85 euro zit voor een replacement.

Logisch dat die fake tuner niet hetzelfde presteert als de echte van Broadcom....

Echter zijn er nog andere opties voor een goede replacement tuner voor mijn Dreambox clone? afgezien van een ECHTE Broadcom BCM-4505 Rev.G?

MvG

Edited by Mrsjaakie, 1 June 2014 - 15:00.

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #33 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 1 June 2014 - 15:16

Ik zou eens kijken voor een xp1000 en deze aanschaffen en 1 je hebt geen clone en dus furieuze kwaliteit en b je hebt gewoon 2 jaar garantie met fatsoenlijk spul erin wat wel werkt.

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #34 Mrsjaakie

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2014 - 15:38

Ik zou eens kijken voor een xp1000 en deze aanschaffen en 1 je hebt geen clone en dus furieuze kwaliteit en b je hebt gewoon 2 jaar garantie met fatsoenlijk spul erin wat wel werkt.

Ga een XP1000 aanschaffen voor de tv boven, ga denk ik echter toch de tuner vervangen van de DM800HD se clone voor een echte BCM 4505, kost 75-80 euro.

Wil namelijk wel graag een harde schijf beneden voor t op nemen, en die heb ik al ingebouwd in de clone.

Bovendien verwacht ik verder geen kuren met de clone afgezien van de tuner, voorderest update OpenPli heerlijk, fan is super still, zit wifi ingebouwd.

Kom ik op 200 euro voor een clone, helaas omdat ik de tuner moest vervangen, maar functioneert dan verder als 't goed is wel als een genuine DM800HD se van 429,- .....

mvg

Re: Openpli 4.0 icm Triple LNB Quad CanalDigitaal #35 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 1 June 2014 - 16:14

voor iets meer dan 4 tientjes extra (ipv de tuner)(de xp is al te krijgen voor 129 euro incl verzenden) heb je nog een xp1000 waar gewoon een usb schijf aangehangen kan worden en heb je net zoveel als nu maar dan wel goed werkend.

Edited by cobus, 1 June 2014 - 16:16.

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users