Jump to content


Photo

.meta voor andere files


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2014 - 09:33

Veel van mijn opnamen hercodeer ik en maak er een .mkv file van (compacter dan .ts) en de .ts.meta file kopieer ik naar .mkv.meta en pas de eerste regel en de filelengte aan zodat ik voor iedere opname een beschrijving heb.

Als ik een opname uit de lijst selecteer wordt voor een .ts file een beschrijving van de opname weergegeven (de tekst uit de .ts.meta file) voor een .mkv file echter niet.  Blijkbaar zoekt de software naar een .ts.meta file en niet naar een .meta file passend bij de file naam van de opname.

Ik heb in de sourcecode van /usr/lib/enigma2/python/ gekeken of ik daar iets kon vinden/aanpassen om bovenstaande mogelijk te maken maar de referenties naar .meta file betreffen alleen kopieren, verplaatsen en verwijderen (voornamelijk in /usr/lib/enigma2/python/Screens/MovieSelection.py).  Ik heb via "grep -r meta ." naar aanwijzingen gezocht.

 

Kan iemand van de ontwikkelaars mij een paar hints geven waar te zoeken?  Moet ik misschien in de enigma2 C++ source code zijn of kan ik me bepereken tot python code?

Hoe kan ik de hele, of een bepaald deel van de, OpenPLi source uitgepakt op mijn linuxdoos zetten zodat ik wat met de source kan experimenteren zonder alles via bitbake te moeten doen?

 

Bij voorbaat dank voor jullie suggesties.



Re: .meta voor andere files #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 30 May 2014 - 09:47

Als het gaat om C++ dan moet je compileren. Voor alle python is de source te vinden in het python-src pakket, dat je met opkg installeren kunt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: .meta voor andere files #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 May 2014 - 11:07

Ik denk dat wel het aardig uitdagend project zal worden, aangezien mkv files door een heel ander subsysteem worden afgehandeld binnen enigma dan dvb files. Maar als het je lukt, hulde, want ik vind het best een interessant idee.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: .meta voor andere files #4 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2014 - 11:28

Dank voor jullie reacties.

Hebben jullie suggesties in welk onderdeel de opnamenlijst op het beeldscherm afgebeeld wordt, dus met de beschrijving voor .ts files?  Op dat moment wil ik dan de beschrijving van de .mkv file (en .avi, ....) weer kunnen geven als er een .meta file aanwezig is.  Hoezo speelt het subsysteem voor het filetype daar (al) een rol?  Dat speelt toch pas als je daarwerkelijk de file af wilt spelen?



Re: .meta voor andere files #5 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 30 May 2014 - 13:40

Ik denk dat je maar eens moet kijken in MovieSelection.py



Re: .meta voor andere files #6 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2014 - 13:52

@Bag58

Dat heb ik al gedaan, zie eerste topic item, daar wordt gekopieerd, verplaatst en gewist, echter niet afgebeeld voor zover ik nu weet.

Als je andere info heb dan hoor ik het graag.



Re: .meta voor andere files #7 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 30 May 2014 - 14:05

Dan zit wat je zoekt mogelijk in MovieList.py (Components) en/of MovieInfo.py (Coverter)



Re: .meta voor andere files #8 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 30 May 2014 - 20:24

de omschrijvingen (epg) van de ts files zitten toch in de .eit bestanden ?


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: .meta voor andere files #9 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2014 - 09:18

Dank voor de tip, jeanclaude.

Het klopt, de omschrijving staat OOK in de .eit file.

 

Ik heb even wat testjes gedaan.  Voor een .ts file met alleen een .ts.meta file wordt de titel van de opname (2e regel van de .meta file) in de lijst met opnamen afgedrukt en de beschrijving links onder met de eerste twee regels in geel, de rest als witte tekst. Voor een .ts file met alleen een .eit file wordt de filenaam van de opname  in de lijst met opnamen afgedrukt en de beschrijving links onder met in de eerste twee regels in geel, de volledige padnaam van de file.  Als zowel een .eit als een .ts.meta file aanwezig zijn dan wordt blijkbaar de .ts.meta informatie gebruikt.

Voor een .mkv file wordt de filenaam in de lijst met opnamen afgedrukt en in de beschrijving links onder in geel de volledige padnaam, echter geen beschrijvende tekst.  Dat geldt zowel voor alleen een .eit file of alleen een .mkv.meta file, of beiden.  Als ik de suffix van de .mkv file wijzig in .ts dan werken de .eit en .ts.meta files weer wel.  De combinatie .mkv en .ts.meta werkt niet.

 

Blijkbaar initieert de .ts suffix een bepaald gedrag; het verwerken van de informatie in de .eit of .ts.meta file.

De vraag blijft waar dat gebeurt.  In de Movie*.py files heb ik nog geen aanwijzingen gevonden ....



Re: .meta voor andere files #10 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 31 May 2014 - 09:23

Hebben mkv's niet (net als zoveel andere containers, o.a. wav, mp3, ogg, flac, avi) de mogelijkheid om dit soort tags te embedden?


Real musicians never die - they just decompose

Re: .meta voor andere files #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 May 2014 - 09:35

Bij MKV's kun je willekeurige data embedden als "attachment".

 

Het leuke van een algemene ondersteuning van .meta file zou natuurlijk wel zijn dat het altijd werkt, ongeacht de container.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: .meta voor andere files #12 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 31 May 2014 - 09:43

Ik zou ook wel de artiest/titel/album/jaar willen zien bij MP3 bestanden, om maar iets te noemen. En MKVs van andere bronnen hebben de meta informatie vaak wel al ingevuld. Vandaar dat ik liever aan zou sluiten bij bestaande standaarden.

 

Ik vind het "meta" systeem waardeloos, omdat je dan extra bestandjes moet gaan rondslepen. Ik zou die ook voor de gewone opnamelijst 't liefst zien verdwijnen, maar ik heb nog geen goed alternatief bedacht.


Real musicians never die - they just decompose

Re: .meta voor andere files #13 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2014 - 09:55

Ik denk niet dat je gewoon tekst aan een MKV toe kunt voegen, wel een tekst file. Is er een standaard voor dit soort korte beschrijvingen en ook hoe die dan verwerkt worden?

Een mogelijkheid zou zijn om de .meta file aan de MKV toe te voegen en deze te gebruiken als er geen .meta voorhanden is.

 

@MiLo, enig idee waar de .meta files op dit moment behandeld worden?

 

Ik neem aan dat de python code onder /usr/lib/enigma rechtreeks vanuit de enigma executable aangeroepen worden.  Kan ik daarbij nog ingrijpen om python trace/debug te activeren om na te gaan waar wat gebeurt?  Zo ja, hoe?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users