Jump to content


Photo

Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2

Vusolo2 favorieten grapfisch menu

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 The1nl

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2014 - 15:53

Ik word niet gehinderd door meer dan elementaire kennis van Openlpli2, daarom zoveel mogelijk, misschien overbodige, informatie: Vusolo2 met Openpli4; kernel 3.3.8; Enigma 29-05-2014; laatste update 01-06-2014.

 

Onder de blauwe knop van de afstandsbediening verscheen altijd een grafisch menu met de door mij ingestelde favioriete zenders. Sinds een paar weken is die favoriete zenderlijst echter verdwenen en in plaats daarvan verschijnt er een lijst met Canal Digitaal zenders, die veel uitgebreider en daardoor ook veel langzamer is. Favoriete zenders opnieuw instellen lukt niet.

 

Is dit een bekend probleem, en zo ja, kan iemand mij een oplossing geven?

 

Mocht er geen oplossing zijn dan overweeg ik de fabrieksinstelleingen te herstellen en dan Openpli4 opnieuw te installeren in de hoop dat dathet probleem oplost. Mijn vraag: blijven op deharde schijf opgenomen programma's zichtbaar/afspeelbaar na herstel van de fabrieksinstellingen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 1 June 2014 - 15:59

Kijk hier eens± http://openpli.org/f...ndpost&p=409173



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #3 The1nl

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2014 - 18:12

Bedankt voor de snelle reactie, maar mijn probleem is anders dan in die post beschreven.

 

Als ik de blauwe knop indruk krijg ik een menu met als optie 1 'GraphMultiEPG'. Tot voor kort kreeg ik als ik die optie koos een EPG met alleen de door mij ingestelde favorieten, maar nu krijg ik een grafische EPG met als titel 'Canal Digitaal' met daarin de (niet door mij gekozen) Canal Digitaal zenders.

 

Opnieuw selecteren van favorieten zenders om een nieuwe EPG Favorieten te maken lukt niet; alleen de Canal Digitaal EPG is zichtbaar.

 

Iemand een oplossing?



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 1 June 2014 - 18:59

Je krijgt de de gmepg te zien van het bouquet waar je nu in zit....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #5 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 1 June 2014 - 19:06

Bedankt voor de snelle reactie, maar mijn probleem is anders dan in die post beschreven.

 

Als ik de blauwe knop indruk krijg ik een menu met als optie 1 'GraphMultiEPG'. Tot voor kort kreeg ik als ik die optie koos een EPG met alleen de door mij ingestelde favorieten, maar nu krijg ik een grafische EPG met als titel 'Canal Digitaal' met daarin de (niet door mij gekozen) Canal Digitaal zenders.

 

Opnieuw selecteren van favorieten zenders om een nieuwe EPG Favorieten te maken lukt niet; alleen de Canal Digitaal EPG is zichtbaar.

 

Iemand een oplossing?

 

Opnieuw flashen misschien.

 

Bij mij werkt dit wel, ik kijk nu bij mijn duitse favorieten en druk dan epg 3sec en dan optie 1 en dan zie ik links onder mijn duitse favorieten staan en 1 daarvan is de zender die ik op dat moment ontvang in een groene balk.

 

Hoeveel boeketten heb je aangemaakt? dit kun je zien door op de bovenste pijltjes toets de drukken en dan de blauwe toets.



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 1 June 2014 - 19:09

Via de onderste optie daar kan je ook de gmepg kiezen dat je die met kort info/epg toets kunt krijgen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #7 The1nl

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2014 - 22:04

Begrijp ik goed dat een boeket een zelf samengestelde lijst van favoriete zenders is die vervolgens in de GraphMultiEPG zou moeten verschijnen? Zo ja, dan heb ik maar één boeket aangemaakt.

 

Onder Installatie\Systeem\Gebruikersinterface staan verschillende opties die ik nu op 'ja' heb gezet: Zender in meerdere boeketten toestaan; Multi EPG boeket selectie; Verander van boeket tijdens zappen, maar het maakt allemaal geen verschil. Of ik nu kort of lang op deknop EPG druk, ik krijg alleen die Canal Digitaal zenderlijst ..



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #8 The1nl

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2014 - 22:55

Probleem opgelost!

 

Na het nodige graven in de menu's kwam ik erachter dat ik per ongeluk blijkbaar een Canal Digitaal boeket heb aangemaakt. Met wat vallen en opstaan heb ik dat boeket gewist en een nieuw boeket gemaakt met mijn favorieten.

 

Iedereen hartelijk dank voor de hulp.   



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #9 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 2 June 2014 - 10:51

Als je in het menu naar zenders zoeken gaat en dan naar fast scan en dan op ok drukt, dan wordt er een boeket aangemaakt met de naam Canal Digitaal, deze zenderlijst wordt door canaldigitaal samengesteld en door een scan te doen wordt deze lijst binnen gehaalt en staat dan in jou favorieten. 



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #10 The1nl

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2014 - 16:09

Bedankt, Erwin. Ik kon me al niet voorstellen dat ik dat Canal Digitaal boeket zelf had gemaakt. 

 

Begrijp ik nu goed dat dat nieuwe, automatisch aangemaakte, Canal Digitaal boeket mijn 'eigen' boeket niet overschrijft?



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #11 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 2 June 2014 - 21:49

Als je een boeket met de naam Nederland en Duitsland aanmaakt dan komt er na de fast scan gewoon het boeket Canal Digitaal bij.

Er wordt dus niets overschreven.



Re: Favorieten kwijt in grafisch menu Vusolo2 #12 The1nl

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2014 - 01:06

Duidelijk. Nogmaals bedankt.





Also tagged with one or more of these keywords: Vusolo2, favorieten, grapfisch menu

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users