Jump to content


Photo

Canal digitaal probleem met kaart heractivatie

dm500 et9000

  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 7 June 2014 - 15:58

Ik heb zo een orangekleurig CD kaart met een gratis abonnement, waarmee ik tot laatste week Nederland 1, 2, en 3 kon zien.

 

Laatste week werkte dat nog allemaal. Maar sinds gisteren niet meer. Ik dacht in de eerste plaats, dat mijn activatie door te weinig gebruik weer was verlopen, dus heb ik de kaart laten heractiveren. Ervoor heb ik de kaart in mijn oude DM500 (zonder HD) gestopt en op SBS6 afgestemd.

 

Wat ik aan kaartinfo uit het systeem kan halen is:

 

CCcam 2.30

 

CCcam SmartCard information

Welcome to the CCccam information client.

card reader /dev/sci0

handled 16(0) ecms and 5(5) emms

 

SECA card 00.571.225.xxx rev I4A entitlements:

 

0000 Management: 2014-08-02

006a Canaldigitaal: 2014-08-05

 

Gezien dat ik de kaart info kan lezen denk ik dat ik de kaart goed heb ingevoerd. Ik heb vroeger altijd op de oude box heractivaties doorgevoerd, omdat daar nog uit oude tijden SBS6 in de favorietenlijst staat.

 

Ik vindt er nog:

Het is een DM500PLUS ontvanger, met openpli 2011-08-17

 

Voor de rest kijk ik alleen FTA zenders.

 

Valt er nog iets de doen, om nog 2 maanden van NL 1 t/m NL 3 te kunnen kijken, of ben ik door CD al uitgeschakeld?

 

Ik kan momenteel alleen op NL 1 t/m NL 3 teletext lezen, net als bij SBS 6


Edited by Lutz, 7 June 2014 - 15:59.

<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 7 June 2014 - 16:04

De kaart is nog gewoon actief dus 'zou' het moeten doen. En CCcam loopt ook anders had je de entitlements niet kunnen zien. Ik neem aan dat je ook 'gewoon' ontvangst hebt? BVN al eens gecheckt? :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #3 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 7 June 2014 - 16:15

Per 1- 8-2014 is het over met gratis kijken naar Ned 1.2.3  en moet je gaan betalen om deze zenders te zien.

M7 schakelt nu deze kaarten uit zodat je ze belt en dan krijg je een aanbod van ze, aan jou dan de keuze..


Edited by DeBeek, 7 June 2014 - 16:16.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 7 June 2014 - 16:35

M7 schakelt nu deze kaarten uit zodat je ze belt en dan krijg je een aanbod van ze, aan jou dan de keuze..

Dat zou toch van de zotte zijn als zij dat nu al uit zouden schakelen. M.i. Is 1 augustus toch echt pas 1 augustus, en dus geen dag eerder. Als ik niet reageer, dan is dat tegen die tijd mijn probleem.
Ik zal het eens navragen bij die club.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 7 June 2014 - 16:38

Dat doen ze met kaarten waarvan ze niet weten waar ze zijn... Zodat er gebeld wordt... Anders kunnen ze ook geen aanbod doen!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 7 June 2014 - 16:55

En wat als je in het bel me niet register geregistreerd staat?
Juist voor die spammers als canaldigitaal maakt men dankbaar gebruik van die optie, en de kans dat je dan niet gebeld wilt worden acht ik groot.
als ik iets wil neem ik zelf wel contact op met een provider in plaats van andersom, schandalig dat die club op deze manier iets probeert te forceren.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 7 June 2014 - 17:41

Dan zal je dus moeten bellen.... lijkt me.... duuuh!?!##$


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #8 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 7 June 2014 - 20:52

Ik kan natuurlijk BVN zien, en zoals ik al zei, kan ik de teletext van SBS 6 en van NL 1, NL2, of NL 3 zien. Ze hebben mij ooit gebeld, en ik wilde geen verlenging. Maar om mij 2 manden te vroeg uit te zetten vraagt om aktie.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 7 June 2014 - 23:05

Dat lijkt mij ook. Misschien even flink publiek klagen op het satellietforum.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #10 Gerard76

  • Senior Member
  • 288 posts

+1
Neutral

Posted 8 June 2014 - 10:07

Gewoon even bellen en het is met een paar minuten geregeld.
ET 7500

Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #11 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 8 June 2014 - 10:11

Dat lijkt mij ook. Misschien even flink publiek klagen op het satellietforum.

 

Als je kaart geregistreerd is gaat hij niet op zwart en krijg je een brief met een aanbieding..

 

Niet geregistreerde kaarten gaan op zwart en dan moet je zelf contact opnemen.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #12 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 8 June 2014 - 10:29

Dat is het verhaal van CanalDigitaal, in werkelijkheid zijn er veel klachten van mensen waarvan de gegevens gewoon bij CanalDigitaal bekend zijn en die toch afgeschakeld worden. Geen brief, geen email en geen telefoontje.



Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #13 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 8 June 2014 - 10:34

Heb hier 3 FTV kaarten hiervan staan er twee geregistreerd, voor die twee heb ik een brief gehad en de derde staat op zwart.

 

MAW, het verhaal van Canaldigitaal klopt prima..

 

Verder heeft dit niets met PLi te maken en daarom stop ik er nu mee..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 8 June 2014 - 14:06

...... en de derde staat op zwart.

 

Schijnbaar hebben ze bij CD een agenda die voorloopt op de rest van de wereld, vanaf 1 augustus zouden de FTV kaarten uitgezet worden, ik snap dan niet dat de kaart nu al op zwart staat.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #15 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 10 June 2014 - 17:48

Ik had ooit een email aanbieding en werd in januari gebeld, maar ik wilde toch geen nieuw abonnement. Vandaag met de klantenservice gebeld, de ene nummer is alleen of klanten met een aktief abonnement. Dan met de ander, duurder nummer gebeld: blijkbaar heb ik meerdere keren het nummer foutief ingegetikt, en einde oefening.

 

Ik zal eens kijken of ik een Duitse HD+ kaart kan kopen, maar dat mag weer niet in Nederland....

 

Blijft over: Duitse FTA en Britse FTA kanalen, sommigen zelf in HD.

 

Ik geloof niet dat CD mijn adres in de laatste jaren kwijt is geraakt en mijn email adres is ook ongewijzigd.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 10 June 2014 - 17:50

Wettelijk mag je die kaart niet geweigerd worden. Of ze de wet volgen is natuurlijk een tweede.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #17 mr.hotbird

  • Senior Member
  • 80 posts

+2
Neutral

Posted 10 June 2014 - 20:54

Een HD+ kaart kopen is geen enkele probleem die krijg je in iedere media markt zonder probleem mee.

Alleen moet je wel op letten dat hje geen HD03 kaart krijgt wat die werken alleen in de CI+ module of ontvanger.



Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 11 June 2014 - 08:10

HD+ mag je overal hebben hoor. Net wat Hotbird zegt, de kaarten liggen , bij wijze van spreken, voor het grijpen in de schappen van de Aldi :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #19 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2014 - 10:07

Ze hebben van HD+ zelfs al HD04 kaarten... iemand enig idee of die werken zonder CI+ module?



Re: Canal digitaal probleem met kaart heractivatie #20 mr.hotbird

  • Senior Member
  • 80 posts

+2
Neutral

Posted 11 June 2014 - 17:25

Ik ga er van uit dat deze ook niet buiten een CI+ module werken omdat ze de kaarten pairen met de hardware.


Edited by mr.hotbird, 11 June 2014 - 17:25.




Also tagged with one or more of these keywords: dm500, et9000

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users