Jump to content


Photo

Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast

ET8000 vastlopen

  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 13 June 2014 - 18:39

Ik heb intussen de bij mij niet werkende Vu+ kunnen inruilen voor een Xtrend ET8000. Ik heb daarin een satelliet tuner en twee DVB-C tuners geplaatst. Ik heb de nieuwste versie van openpli geinstalleerd en via de wizard een zenderlijst voor de vier satellieten die ik kan ontvangen geinstalleerd. De zaak start vlot op, maar na een paar minuten loopt de Xtrend vast. Het beeld bevriest, het geluid loopt gewoon door. Ik heb de hele boel al weer een keer opnieuw geinstalleerd, maar het vastlopen blijft, ook na opnieuw uit en aandoen van de box. Kent iemand dit verschijnsel van de ET8000 en wat daaraan is te doen? Ik heb ook een Xtrend ET10000, die is in de weken die ik hem heb staan nooit vastgelopen.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #2 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 13 June 2014 - 18:56

Ik herken deze problemen niet.. Komt zit op alle zenders voor? Heb jij al een andere sateliet en FTA zenders geprobeerd?


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #3 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 13 June 2014 - 22:10

Het probleem komt op alle zenders voor en ook op verschillende satellieten, zowel op FTA-zenders als via de HD+-kaart. Ook de zenders die via de kabeltuner worden bekeken laten dezelfde storing zien. Tijdens de eerste helft van de voetbalwedstrijd Ned-Spa is de ontvanger een aantal keren vastgelopen.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #4 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 13 June 2014 - 23:04

Ik heb hier ook 1 S2 en 2 C-tuners en nog een dvb t stick in mijn et8000 geen probleem hier.



Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #5 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 14 June 2014 - 07:58

hier ook niet. 2x S en 1x C tuner.

Draait een paar maanden en nagenoeg storingsvrij



Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #6 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 14 June 2014 - 08:15

omruilen dan...


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 14 June 2014 - 09:07

Hier ook geen enkel probleem met de ET8000 met daarin 2x C en 1x S2 tuner.

 

Draait hier al maanden storingsvrij, met dien verstande dat ik de zaak elke dag wel een keer herstart vanwege aanpassingen of update's.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 14 June 2014 - 13:40

Hier idem met de 8000 in een identiek scenario als bij Tech. Tweemaal S2 en 1 x T2 met een ingebouwde harddisk die doorgaans gewoon prima functioneert.

Ook hier een geregelde herstart a.g.v. testwerk.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #9 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 14 June 2014 - 17:21

Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb vandaag in de winkel (.......... in Groningen) direct een nieuwe gekregen. Deze draait intussen zo'n anderhalf uur storingsvrij.

Edited by Frenske, 14 June 2014 - 17:52.
De reclame heb ik maar even weggehaald.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #10 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2014 - 22:50

Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb vandaag in de winkel (.......... in Groningen) direct een nieuwe gekregen. Deze draait intussen zo'n anderhalf uur storingsvrij.

Typisch ik heb al een tijdje een ET8000 (uit een winkel in Groningen, met 2S+1C) die met regelmatig vastloopt, meestal bevriest het beeld en loopt het geluid nog een tijdje (soms ook heel lang) gewoon door. Dit gebeurt vooral als er een opname loopt. Maar ook zomaar. Gemiddeld 1 keer per dag. Het apparaat is dan verder niet meer bereikbaar voor afstandsbediening, web of telnet. Ik merk trouwens ook dat het apparaat nogal warm wordt.

Vandaag heb ik maar eens een verse nieuwe installatie gedaan. Alleen CCCam, Hbbtv, UitzGemist en DVD-player als plugin geïnstalleerd en via nfs mijn fileserver gemound. Discovery loopt nu al 2 keer vast in 10 minuten. Het rotste is dat er ook geen garantie is dat opnames goed gaan. En daar had ik juist de extra ontvangers voor.

 

Is er iets aan foutopsporing te doen. Logfiles die iets kunnen verklappen?



Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 November 2014 - 22:59

Even een telnet sessie starten, Enigma killen via init 4 en direct daarna enigma weer starten d.m.v. enigma2 commando.
Nu kan je zien wat er gebeurt. Het log automatisch op laten slaan en afwachten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #12 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2014 - 00:07

Ok. Ondertussen blijft Discovery (DVB-C) elke 20 min vastlopen. Een switch van NFS naar CIFS levert niets op.

 

Ik heb nu enigma2 vanuit een telnet sessie opgestart met "enigma2 &> /media/hdd/log.txt" zodat de log naar log.txt weggeschreven wordt. Uiteraard loopt hij nu even niet meer vast. Ik laat hem zo staan voor de nacht. Zie ik morgen ochtend het resultaat wel.


Edited by kokf, 7 November 2014 - 00:08.


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #13 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 7 November 2014 - 08:07

En?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #14 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2014 - 18:34

Geen vastloper vanochtend. Zal je zien dat hij met log niet meer vastloopt. Ik neem aan dat ik even geduld moet hebben. Ik heb trouwens de dader speler van de XTREND afgehaald. Misschien kan hij zo zijn warmte beter kwijt.

Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #15 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2014 - 20:32

Daar ging hij weer. De laatste log entries waren:

[eDVBLocalTimerHandler] diff is 0
[eDVBLocalTimerHandler] diff < 120 .. use Transponder Time
[eDVBLocalTimerHandler] not changed

Maar er staan geen timestamps bij. Dus ik weet niet of hij precies op dat moment vastloopt of

pas een tijdje daarna. [eDVBLocalTimerHandler] staat relatief vaak in mijn log. En wat mij daarbij

opvalt is dat [eDVBLocalTimerHandler] op veel andere plekken gevolgd wordt door [EPGC], maar

dat staat hier niet meer. De log staat weer aan. Is er nog iets anders dat ik kan loggen?

 
Elders vaak in de log:
[eDVBLocalTimerHandler] diff is 0
[eDVBLocalTimerHandler] diff < 120 .. use Transponder Time
[eDVBLocalTimerHandler] not changed
[EPGC] abort non avail netmed schedule reading
[EPGC] abort non avail netmed schedule other reading
[EPGC] abort non avail FreeSat schedule_other reading
[EPGC] abort non avail viasat reading
[EPGC] nownext finished(1415385139)
[EPGC] schedule finished(1415385174)
[EPGC] schedule other finished(1415385221)
[EPGC] stop caching events(1415385221)
[EPGC] next update in 60 min


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #16 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2014 - 20:41

De hele log file maar even bijgevoegd.

Attached Files



Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #17 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2014 - 22:52

De log bij de volgende vastloper eindigt ook op

[eDVBLocalTimerHandler] diff is 0
[eDVBLocalTimerHandler] diff < 120 .. use Transponder Time
[eDVBLocalTimerHandler] not changed

 

Attached Files



Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 November 2014 - 23:55

Lekker terug brengen die box. Ik heb ooit ook zo'n twijfelachtig exemplaar gehad. Liet zich flashen en na zeer korte tijd kreeg ik allerhande onduidelijke problemen. Ik heb hem als D.O.A retour gestuurd. Ik kreeg per omgaande een nieuwe.
Misschien handig om een logfile mee te sturen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #19 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 9 November 2014 - 22:07

Lekker terug brengen die box. Ik heb ooit ook zo'n twijfelachtig exemplaar gehad. Liet zich flashen en na zeer korte tijd kreeg ik allerhande onduidelijke problemen. Ik heb hem als D.O.A retour gestuurd. Ik kreeg per omgaande een nieuwe.
Misschien handig om een logfile mee te sturen.

Waarom denk je dat het aan de hardware ligt? Zou er anders iets in de log zichtbaar moeten zijn?



Re: Xtrend ET8000 loopt voortdurend vast #20 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 9 November 2014 - 23:01


Typisch ik heb al een tijdje een ET8000 (uit een winkel in Groningen, met 2S+1C) die met regelmatig vastloopt

Hm... en jij hebt hem na 14 juni aangeschaft? Wellicht de repackaged box van EgbertJan :ph34r:


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users