Jump to content


Photo

Doek gevallen voor DM800 ?


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Sat2Freak

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 18 June 2014 - 16:30

Beste OpenPLI,

 

Ik zie dat voor de oude Dreambox DM800 de laatste build die van 10 05 2014 is.  Betekent dit dat jullie vanaf nu geen updates meer (kunnen) leveren voor deze box?

Of is de oorzaak ergens anders te zoeken (Buildserver of iets dergelijks)?

 

Just wondering...



Re: Doek gevallen voor DM800 ? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 18 June 2014 - 16:40

Dat is helaas een juiste constatering. Dit is mede a.g.v. de de door ons gewenste beperking op de fors oplopende downloads. Een deel daarvan is ongetwijfeld a.g.v. zowel de oude 800 alsmede de clone versies waar het internet mee overspoeld raakte.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Doek gevallen voor DM800 ? #3 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 18 June 2014 - 16:49

Betekend dit ook dat de kanelenlijsten van Henksat en Hans ook niet meer geupdate worden via de feeds?



Re: Doek gevallen voor DM800 ? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 18 June 2014 - 16:57

Dit is een voorlopige maatregel, we zjn aan het kijken hoe we ons beter kunnen organiseren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Doek gevallen voor DM800 ? #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 18 June 2014 - 18:56

De zenderlijsten is voor veel mensen het minste probleem lijkt mij. Dat is voor velen handmatig in te vullen. Veel andere zaken wordt aanmerkelijk lastiger.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Doek gevallen voor DM800 ? #6 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 18 June 2014 - 19:30

De zenderlijsten is voor veel mensen het minste probleem lijkt mij. Dat is voor velen handmatig in te vullen. Veel andere zaken wordt aanmerkelijk lastiger.

Voor mij is dit geen probleem maar wel voor (gewone) "gebruikers" van OpenPLi.



Re: Doek gevallen voor DM800 ? #7 hro

  • Senior Member
  • 2,564 posts

+759
Excellent

Posted 18 June 2014 - 19:38

eens met gerard0610. Voor ons hobbyisten fluitje van een cent... maar veel in onze familie/kennissenkring balen nu dat de kanalenlijst niet meer automatisch doorkomt. Voor hen is werken met DreamSet ofzo een gruwel... help deze! Update alleen settings, dat is voldoende.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Doek gevallen voor DM800 ? #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 18 June 2014 - 20:00

Zoals gezegd, er is nog overleg wat er precies staat te gebeuren. Overigens lost een fastscan voor veel basisgebruikers hun probleem ook (deels) op.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Doek gevallen voor DM800 ? #9 hro

  • Senior Member
  • 2,564 posts

+759
Excellent

Posted 18 June 2014 - 20:04

fastscan... voor kanalenlijsten Hans en Henk zal dit nieuwe zenders niet toevoegen in de boeketten...

 

we wachten met geduld af.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Doek gevallen voor DM800 ? #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 18 June 2014 - 20:12

Laten wij het inderdaad maar even afwachten. Maar voor mij is toch wel duidelijk dat juist de 'gewone' gebruiker meer dan voldoende heeft aan een fastscan en juist de 'hobbyist', die heeft een grotere 'behoefte' die hij dan wel weer zelf kan invullen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Doek gevallen voor DM800 ? #11 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 18 June 2014 - 20:56

Laten wij het inderdaad maar even afwachten. Maar voor mij is toch wel duidelijk dat juist de 'gewone' gebruiker meer dan voldoende heeft aan een fastscan en juist de 'hobbyist', die heeft een grotere 'behoefte' die hij dan wel weer zelf kan invullen. ;)

Dan hebben we een totaal verschillende ervaring :)

Ik ben het dus met Hans eens. We rustig wachten af. Alles komt goed :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users