Jump to content


Photo

Einde Openpli-3.0


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

Re: Einde Openpli-3.0 #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 16 January 2015 - 23:53

In dát geval is er totaal geen probleem om 4.0 te flashen. Waarom jij de oudere versie van CCcam gebruikt is mij vooralsnog een raadsel. Ik ga ervan uit dat jij 'gewoon' een oranje kaart gebruikt. De laatste zenderlijst van Henksat kan tijdens de installatie geplaatst worden. Daarnaast kán je, indien gewenst, ook de fastscan doen die vervolgens op wens automatisch op wijzigingen gecontroleerd wordt zodra de box 10 min in stand-by staat. Er zullen behoudens standaard gebruik, misschien ook voor jou toch wel enkele handigheidjes toegevoegd zijn. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Einde Openpli-3.0 #22 cavemania

  • Member
  • 7 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2015 - 08:50

Ik zal er zondag eens even mee aan de knutsel. De reden dat ik de oude versie gebruik is dat de nieuwere versie destijds problemen gaf. En idd gewoon een oranje kaart. 

 

smartcard.jpg

 

Ik ben jaren heel actief geweest met de hobby maar nadat de kinderen geboren zijn eigenlijk niet meer. Ben er nu zo'n 10 jaar uit. Heb ook nog een ET9000 staan die het niet meer doet (backup batterij leeg).



Re: Einde Openpli-3.0 #23 Gualtherus

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2015 - 13:08

Ik heb hier een VU+ DUO is het verstandig om die ook te updaten. Ben er altijd een beetje huiverig voor aangezien dit de enige ontvanger is hier in huis. Ik kan dus niet echt hobbien zonder ruzie te krijgen met vrouw en kinderen. Ik moet dus een stabiele versie hebben die gewoon doet wat hij moet doen. Heb nu de 3.0 versie er nog op staan. Laatste update is van 8-11-2013  :mellow:

 

Hoor graag wat een stabiele versie is en hoe ik deze moet installeren (flashen via USB in voorste USB poort neem ik aan). Doe niet aan cardsharing oid. Heb gewoon een betaald Canal Digitaal kaart die via de interne reader werkt.

Oei, ik heb ook een VU+ Duo die ik geupdate heb naar versie 4 en dat was blijkbaar niet verstandig. Er wordt bij de update ook gewaarschuwd dat de Duo daarna zich vreemd kan gedragen. Nou dat doet ie dus: om de haverklap beeld en geluid weg en freeze op de laatste zender. Weer herstarten met de knop op de achterkant. Echt niet leuk. Zit wel met de vraag of mijn ontvanger defect is of dat het toch aan de software (OpenPli 4) ligt.

Nu wil ik teruggaan naar een oudere versie, met name de 3.0 die het wel goed deed. Maar die kan ik nergens meer vinden. Als je hem hebt wil je hem eens naar mij opsturen? Ik zou je zeer erkentelijk zijn. Alvast bedankt.



Re: Einde Openpli-3.0 #24 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 19 January 2015 - 17:51

Was de condensator van de voeding al vervangen.... je klachtenomschrijving lijkt meer op dat issue????


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Einde Openpli-3.0 #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 January 2015 - 17:53

OpenPLi 3 is al tijden end of life, en niet langer meer beschikbaar. Als je al een image kunt vinden, dan kun je geen plugins of andere zaken meer downloaden, dus dat is van beperkt nut.

 

Als we het hier hebben over gewoon TV kijken, dan heeft de versie van OpenPLi daar nul invloed op.

 

Herstarten met de knop is iets wat je moet vermijden, daar wordt de boel niet beter van. Vergelijk het maar met de stekker uit je PC trekken terwijl Windows nog draait. Als je met freeze bedoelt dat de box echt vast staat, dan zou het best wel eens een voeding zijn dit staat te overlijden (zoek op C807), dat begint met dit soort van symptomen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Openpli-3.0 #26 cavemania

  • Member
  • 7 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2015 - 18:35

Als je hem hebt wil je hem eens naar mij opsturen? Ik zou je zeer erkentelijk zijn. Alvast bedankt.

 

Het image heb ik al tijden niet meer dus zou de files van de box moeten halen maar dat zal denk ik ook lastig zijn.



Re: Einde Openpli-3.0 #27 Gualtherus

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 21 January 2015 - 00:03

Bedankt Wanwizard en Cavemania, ik had er de versie 2;1 opgezet (die er op stond toen ik hem kocht in voorjaar 2012 of kort daarna) maar daar kon ik niets meer bijzetten (downloaden). Heb er nu de laatste openpli 4 opgezet. Maar het is weer hetzelfde liedje. Hij werkt een tijdje goed en dan opeens valt beeld en geluid weg en staat ie vast op de zender die laatst in beeld was. Geen beweging meer in te krijgen. Dus is de schakelaar achteraan de oplossing. Weer aangezet ... en zo blijft het maar doorgaan. Zeer hinderlijk voor een toestel wat ik nog geen drie jaar heb. Zou het dus de voeding zijn? 



Re: Einde Openpli-3.0 #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 January 2015 - 00:15

Als hij ouder dan een jaar of 2 is, en nog nooit is gerepareerd, dan zou ik dat pro-actief maar doen (of laten doen). In het grote C807 topic staat een PDF met een how-to.

 

Ik was daarna in ieder geval direct van mijn ellende af.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Openpli-3.0 #29 catttty

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2015 - 12:29

Wie heeft tips of dergelijke waar ik moet beginnen en hoe?

 

 

 

 

_______________________________

Fut Coins 



Re: Einde Openpli-3.0 #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 February 2015 - 15:37

Even zoeken hier naar C807.

 

Er staat een PDF met precieze instructies en foto's ergens, als je een beetje handig met een fijne soldeerbout bent is het zo gebeurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Openpli-3.0 #31 Extreme

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2015 - 10:24

Voor wat testjes ben ik opzoek naar de laatste versie van openpli 3.0 voor de DM800SE

 

is deze nog ergens te downloaden?

 

openpli 2.1 staat nog wel in de downloads

 

gr.



Re: Einde Openpli-3.0 #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 February 2015 - 12:18

OpenPLi 3 is offline, voor alle boxen, met dank aan misbruik van deze image door clone fabrikanten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Openpli-3.0 #33 Extreme

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2015 - 14:15

Maar heeft iemand hem nog?



Re: Einde Openpli-3.0 #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 February 2015 - 14:34

Wij niet meer in ieder geval. Je begrijpt dat ook de feeds offline zijn, dus zelfs al vind je iets, je kunt niets meer installeren?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Openpli-3.0 #35 alexis00

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2015 - 15:22

mij abonn is afgelopen kan niets meer kijken nu wil ik het zelf updaten en de box aan de praat krijgen. Wie heeft tips of dergelijke waar ik moet beginnen en hoe?

veel lezen hier  :D


dream vu vu+duo 7000 800 600

Re: Einde Openpli-3.0 #36 majesty_nl

  • Senior Member
  • 64 posts

+2
Neutral

Posted 8 May 2015 - 00:13

Gouden regel: nooit updaten als er geen behoefte voor is. Alles werkt toch prima zeg je.. straks gaat er toch iets mis en dan heb je toch ruzie met je vrouw of kinderen :)

XTREND ET10000 // XTREND ET9000 // DM800 HD PVR // MUTANT HD1100
OpenPli 4 // Triax 100cm // Inverto Quattro BU


Re: Einde Openpli-3.0 #37 minicentie

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2015 - 18:07

HOI, IK HEB HETZELFDE ALS GUATHERUS.

Bij mij op een hoop zenders sinds ongeveer 5 juni heel vaak stilstand.

Alleen te resetten met volledige reset,of de schakelaar.

Kan het iets met de ccam zijn?

Ik heb er pli 4.0 op laten zetten,zelf ben ik net niet kundig genoeg.

De peers lijken er nog te zijn maar de cam loopt vast denk ik ?



Re: Einde Openpli-3.0 #38 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 22 June 2015 - 19:10

[modbreak="modbreak"]Dit lijkt op illegale card sharing (via internet). Als dat zo is, dan bespreken we dat hier niet op 't forum. Zie onze forumregels.

[/modbreak]
 

HOI, IK HEB HETZELFDE ALS GUATHERUS.
Bij mij op een hoop zenders sinds ongeveer 5 juni heel vaak stilstand.
Alleen te resetten met volledige reset,of de schakelaar.
Kan het iets met de ccam zijn?
Ik heb er pli 4.0 op laten zetten,zelf ben ik net niet kundig genoeg.
De peers lijken er nog te zijn maar de cam loopt vast denk ik ?


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Einde Openpli-3.0 #39 minicentie

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2015 - 22:09

Hoi, ik dacht dat die dingen van mijn kaart kwamen? En dat die zo heetten?

Het gaat  mij om de vu die vastloopt op iets ,maar of dat iets met mijn kaart te maken heeft?



Re: Einde Openpli-3.0 #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 22 June 2015 - 22:26

Dat heeft met een CCcam.prio te maken en niets met OpenPLi 3.

Zoek maar eens rond, er staat genoeg over beschreven.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users