Jump to content


Photo

Het is zomer!

Bootlogo

  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,464 posts

+114
Excellent

Posted 27 June 2014 - 11:07

Het is natuurlijk geen halszaak maar inmiddels al 'lang' zomer. Waar blijft het nieuwe bootlogo? In maart ook al 6 of 7 dagen later in de build.. Iedere dag trouw even updaten. Er zit inmiddels een kuipbocht in mijn flash geheugen ????????. Gekheid hoor, maar ik vind het een erg mooie feature van OpenPli.. Dus heren/dames ontwikkelaars...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Het is zomer! #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 27 June 2014 - 11:51

Dat logo is uiteraard op tijd gecommit maar a.g.v. wat technische issues blijkt dat niet in de builds meegenomen te worden. Daar wordt aan gewerkt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Het is zomer! #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,464 posts

+114
Excellent

Posted 27 June 2014 - 13:07

Beetje raar! Is gewoon een bestandje 'bootlogo' in de build plaatsen. Zelfs de naam blijft gelijk. Zie persoonlijk niet in dat dit issues zou moeten geven. Het betreft niet echt een nieuwe driver of wat.... Meer het idee dat het gewoon is vergeten...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Het is zomer! #4 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 27 June 2014 - 13:19

Maar waarom zou het moeten dat er ieder seizoen een nieuwe achtergrond is, persoonlijk hoop ik die zo min mogelijk te zien



Re: Het is zomer! #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,669 posts

+1,740
Excellent

Posted 27 June 2014 - 14:15

Beetje raar! Is gewoon een bestandje 'bootlogo' in de build plaatsen. Zelfs de naam blijft gelijk. Zie persoonlijk niet in dat dit issues zou moeten geven. Het betreft niet echt een nieuwe driver of wat.... Meer het idee dat het gewoon is vergeten...

 

Nee, zo eenvoudig is het niet.

 

Onze development tree werking met branding overlays, zodat derde partijen die images maken op basis van ons werk (de "Based on OpenPLi") daar hun eigen branding op kunnen toepassen. Als je dat in de code steekt, dan wordt mergen van changes een regelrechte ramp. Ondersteuning van hardware (= o.a. drivers) werkt met dezelfde soort overlays.

 

Dat is op zich nog geen probleem (dit is ook allemaal al aangepast), maar de laatste OE upgrade heeft een PR server geintroduceert, en die wil geen nieuwe packages met overlay bouwen ook al is de versie opgehoogd. Dus in dit geval is er een r17 versie van het pakket, in de distributie blijft r16 zitten. En dus krijg je niks nieuws. En dit probleem is in onderzoek.

 

Dus niet te snel ongehinderd door enige kennis assumpties maken en met het vingertje wijzen alstublieft, dat is niet netjes...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Het is zomer! #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,464 posts

+114
Excellent

Posted 27 June 2014 - 15:04

Oké. Niet als directe assumptie bedoeld hoor. Meer een op logica gebaseerde stelling. Als leek kan ik eenvoudig niet bevatten hoe zo'n uiteindelijke build tot stand komt. Kom wel uit het assembler gebeuren waarin diverse includes en macro's worden gebruikt en vanuit die optiek is mijn antwoord geschreven..

No pun intended
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Het is zomer! #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,669 posts

+1,740
Excellent

Posted 27 June 2014 - 18:21

No problem.

 

Ik hoop dat nu een beetje duidelijker is hoe het werkt? We hebben die branding overlay moeten introduceren omdat een heleboel mensen onze source "lenen", daar de OpenPLi naam en logo's in laten staan, en verwijzen naar onze feeds.

 

En dat willen we voorkomen, enerzijds omdat hier al genoeg supportvragen komen van boxen waar we nog nooit van gehoord hebben, de bandbreedte gevolgen van dat feed misbruik loopt ook flink in de papieren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Het is zomer! #8 HansK

  • Senior Member
  • 56 posts

+5
Neutral

Posted 27 June 2014 - 19:08

als het zomerlogo er een wordt met ondergelopen straten en kelders mag van mij de visvijver blijven :-)



Re: Het is zomer! #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,669 posts

+1,740
Excellent

Posted 27 June 2014 - 19:17

Lol. Nee, het is blauwe lucht, in een toepasselijke omgeving... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Het is zomer! #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,652 posts

+460
Excellent

Posted 27 June 2014 - 22:29

als het zomerlogo er een wordt met ondergelopen straten en kelders mag van mij de visvijver blijven :-)

Is het dan zo'n kloteweer in Nederland?

Ik heb hier in Oostenrijk strakke blauwe luchten maar zonder de objecten die wanwizzard bedoelt, daarvoor zit ik te ver naar het zuiden ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Het is zomer! #11 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 28 June 2014 - 17:59

Attached File  post-66958-0-46711100-1394971619.png   1.01MB   50 downloads Een bestaande maar wel mooi.



Re: Het is zomer! #12 HansK

  • Senior Member
  • 56 posts

+5
Neutral

Posted 28 June 2014 - 20:11

het valt allemaal wel mee Tech maar lokaal gebeurde er gisteren toch wel weer wat in Zuid-Limburg.......blikseminslagen op woningen.....kelders vol water.  Dan is je zomergevoel een paar dagen weg toch .... ;)



Re: Het is zomer! #13 HansK

  • Senior Member
  • 56 posts

+5
Neutral

Posted 28 June 2014 - 21:05

@Tech........:-)

Attached Files



Re: Het is zomer! #14 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,053 posts

+56
Good

Posted 28 June 2014 - 22:17

@Tech........:-)

 

Hij zit in het groene gedeelte hoor :-)


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Het is zomer! #15 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,053 posts

+56
Good

Posted 28 June 2014 - 22:19

Neem je het goede weer wel mee terug richting Nederland?


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Het is zomer! #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,464 posts

+114
Excellent

Posted 2 July 2014 - 14:25

Is er een plek waar de nieuwe bootlogo te laden valt? Duurt via de feed wel erg lang nu...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Het is zomer! #17 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 2 July 2014 - 15:20

Is er een plek waar de nieuwe bootlogo te laden valt? Duurt via de feed wel erg lang nu...

 

Zit je dan 300 keer per dag je box te rebooten  ??


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Het is zomer! #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,464 posts

+114
Excellent

Posted 2 July 2014 - 16:05

Nope! Eigenlijk alleen rond de seizoenswisselingen. De box werkt prima, dus updaten is eigenlijk verder nooit nodig. Er zit ook een eigen zenderlijst in, dus ook die hoeft niet automatisch te worden opgewaardeerd. De commits laten niet zien of de bootlogo mee komt. Dus vanaf 21-seizoenmaand waardeer ik op..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Het is zomer! #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,669 posts

+1,740
Excellent

Posted 2 July 2014 - 16:12

Er is nog steeds een probleem met de PR server voor zover ik weet, waardoor het pakket niet mee de feeds in komt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Het is zomer! #20 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 3 July 2014 - 08:15

inmiddels is het in het OpenPLi land ook zomer geworden ;)


on the Glassfibre 1GB DVB-C...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users