←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Advies welke box kopen

Tech's Photo Tech 3 Jul 2014

En ik las een opmerking over kwaliteit en dat daarom de keus op satelliet is gevallen ;)
Voor de programma's welke door canaldigitaal worden uitgezonden geldt dat de kabel beter is dan wat cd uitzendt.
De stelling dat sat beter is dan kabel geldt absoluut niet meer.
Quote

Frenske's Photo Frenske 3 Jul 2014

Helaas blijft Canal Digitaal volkomen doof en blind voor de door haar klanten gegeven commentaren. En dientengevolge zal er voor wat dat betreft voorlopig niets in hun beleid veranderen. Je hoeft enkel maar naar de diverse FTA kanalen van onze ooster- en westerburen te kijken. Die snappen blijkbaar beter wat kwaliteit is. ;)

Quote

cobus's Photo cobus 3 Jul 2014

Gewoon opzeggen want binnenkort zal het toch wel over zijn niet meer dan 2 sinds extra kaart veel te duur enz
Quote

Frenske's Photo Frenske 3 Jul 2014

Het probleem waar ik tegenaan loop is, dat ik het internet van UPC niet echt prettig vind in vergelijking met mijn huidige glasvezelabonnement met 100Mb full duplex, maar het TV aanbod van mijn glasvezelprovider is weer helemaal bagger. Kortom, ik moet kiezen uit een aantal kwaden. ;) En dientengevolge blijf ik nog wel enige tijd bij CD.

Zodra de combinatie van de alternatieve mogelijkheden beter wordt, bijvoorbeeld een full duplex en stabiel internet bij UPC, dan gaat CD hier per omgaande de deur uit. Uiteraard houd ik wel de schotel(s) aan voor alle andere leuke dingen. ;)

Quote

Frenske's Photo Frenske 3 Jul 2014

Gewoon opzeggen want binnenkort zal het toch wel over zijn niet meer dan 2 sinds extra kaart veel te duur enz

Dit mag je eens nader toelichten.

Doel jij op maximaal 2 sids per kaart? Dan krijgen zij helemaal de hele community over zich heen. Dan kan je alle PVR receivers wel bij het grof vuil zetten. :)

Quote

christophecvr's Photo christophecvr 3 Jul 2014

Dat de kwaliteit van m7 t.o.v. de huidige kabel niet meer dat is is spijtig maar jammer genoeg waar(hier tvvl en telesat).  Nog niet zo lang geleden was sat beter nu niet meer .

 

In België ben je echt gelimiteerd tot telenet kabel. Met hun eigen digibox , slechts één TV dan nog bij het falen van de box all je opnames kwijt. Die box is een extreem traag minderwaardig geval en houd het in het allerbeste geval 2 jaar uit. Het enige alternatief is belgacom vdsl. Als je één programma in hd bekijkt kan je nog nauwelijks surfen op het internet. Bij twee is je internet zo snel als de oude 2400 bps modems. Zowat 10 a 15 jaren back in time.

 

Bij telenet is het internet zéér duur maar echt ok. Maar kabel tv zowat 4 maal de prijs dan in NL met een zéér minderwaardig aanbod.

 

Dus met sat en tvvl ik zelf heb télésat (de franse ook) ben je t.o.v telenet véél véél beter gesteld. Voor België ook het goedkoopst, maar het is nog veel duurder dan Nederland.

 

Als box ben ik zéér tevreden over de huidige vuduo+ 2 . Ik heb deze nu zes maanden en kan er nog steeds niets slechts over zeggen.

Quote

Beasty Boy's Photo Beasty Boy 4 Jul 2014

Okay mensen... dit is allemaal of topic... vind wel leuk die tekst en uitleg maar niet echt over de keuze van ontvangers...

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 4 Jul 2014

Welke vragen heb je nog, want terug lezende zijn al je vragen toch al wel beantwoord?

Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 4 Jul 2014


Gewoon opzeggen want binnenkort zal het toch wel over zijn niet meer dan 2 sinds extra kaart veel te duur enz

Dit mag je eens nader toelichten.
Doel jij op maximaal 2 sids per kaart? Dan krijgen zij helemaal de hele community over zich heen. Dan kan je alle PVR receivers wel bij het grof vuil zetten. :)


Nee, hij doelt op het feit dat de 'tweede' (en 'derde') kaart bij CD in prijs omhoog gaat van €2,50 per maand naar €4,50 per maand. Oftewel bij een abonnement betaal je voor twee extra kaarten voortaan €9,00 PM.....
Nu zullen E2-box bezitters daar niet zoveel last van hebben, maar veel andere klanten worden (mede) hierdoor toch echt naar de concurrentie gejaagd.
Quote

cobus's Photo cobus 4 Jul 2014

Idd en die 2 sids komen echt wel maar dan ben ik daar weg.
Quote

Frenske's Photo Frenske 4 Jul 2014

Die prijsverhoging kreeg ik vandaag pas binnen. Die lui snappen het echt niet. Vooral zo doorgaan. ;)
Quote

bril's Photo bril 5 Jul 2014

Wat ik uit bovenstaande opmaak,  waarom tijdens een opname met een tuner het toch mogelijk is enkele andere zenders te bekijken.

Quote

Frenske's Photo Frenske 5 Jul 2014

Bij een single tuner is het nog beperkt mogelijk om naar andere zenders te kijken. Andere zenders op dezelfde transponder kan je dan alsnog naartoe zappen. Bij een twin, triple of quad tuner heb je, indien alle tuners een eigen lnb aansluiting hebben, deze beperking veel minder of pas veel later. Dan kan je meerdere zenders opnemen, en afhankelijk op welke transponder / satelliet krijg je dan te maken met beperkingen. Vandaar de keuze voor een receiver met meerdere tuners.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 5 Jul 2014

Ter aanvulling: om dezelfde reden heb ik dus 1 box met 4 tuners, en heeft de rest geen enkele tuner, maar haalt zijn beeld via streams van die ene box binnen.

 

Bij 4 boxen met 1 tuner loop je direct tegen beperkingen aan als je een opname start...

Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 5 Jul 2014

Ter aanvulling: om dezelfde reden heb ik dus 1 box met 4 tuners, en heeft de rest geen enkele tuner, maar haalt zijn beeld via streams van die ene box binnen.
 
Bij 4 boxen met 1 tuner loop je direct tegen beperkingen aan als je een opname start...

Zo ongeveer als CD 6 jaar geleden als wereldprimeur aankondigde? Zie http://www.veit.nl/1...r-canaldigitaal ......
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 5 Jul 2014

Lol, zoiets, ja. Wat is daar van terecht gekomen?

Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 5 Jul 2014

Nul komma nul (voor zover ik weet). Daarom kunnen ze nu die extra kaarten zo duur maken.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 5 Jul 2014

Als de boel straks in een CI verdwijnt dan zal zo'n setup wel weer aan populariteit winnen.

 

Maar we zijn off-topic aan het gaan...

Quote

teo1966's Photo teo1966 5 Jul 2014

Ter aanvulling: om dezelfde reden heb ik dus 1 box met 4 tuners, en heeft de rest geen enkele tuner, maar haalt zijn beeld via streams van die ene box binnen.

 

Bij 4 boxen met 1 tuner loop je direct tegen beperkingen aan als je een opname start...

 

vraagje waar kan ik wat uitleg vinden hierover of waar moet ik naar zoeken om te kunnen streamen naar een box zonder coax aansluiting

Quote

metoo's Photo metoo 5 Jul 2014

plugin Remote channel stream converter installeren die geef je het IP in van de box waarvan je de zenderlijst wil gebruiken

Quote