Jump to content


Photo

juiste condensator?


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 3 July 2014 - 10:02

Beste forumleden

iemand met verstand van electronica?

Kwam gisteren thuis van vakantie en na een uurtje TV kijken een knallend geluid en de TV op zwart :wacko:

vanmorgen de TV (samsung plasma ps58c6500) opengeschroefd en vond, wat ik al vemoedde, wat losse stukjes van een condensator.

het type condensator  is 222KS 630V  NP. B25PP

 

mijn (beperkte) veleden met electronica ligt inmiddels ver achter me.

maar een beetje zoeken op intranet geeft me het vermoeden dat ik m waarschijnlijk met zoiets zo kunnen vervangen; Wima MKP-folie condensator 2200 pF 630 V/DC 20 % Rastermaat 7.5

vond m hier

heb ik de juiste condensator te pakken?

 

Ik woon in Amsterdam, weet iemand daar een shop die m ook zou kunnen hebben?


Edited by BBsat, 3 July 2014 - 10:04.


Re: juiste condensator? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 July 2014 - 11:20

Als jij Google raadpleegt met electronica winkel Amsterdam, dan zie je op de tweede plaats wat jij zoekt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: juiste condensator? #3 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 3 July 2014 - 14:11

De condensator lijkt me de juiste.



Re: juiste condensator? #4 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 3 July 2014 - 20:56

beide bedankt, condensator gevonden

die van plaats 2 had ze helaas niet maar bij winkel 4 wel raak

helaas heeft de zoektocht niet het gewenste resultaat, probleem is hiermee niet verholpen

dat wordt dus even verder kijken of een andere TV helaas :unsure:

 

binnen 4 jaar kapot das toch zuur

was al een keer gerepareerd binnen de garantietermijn

even nadenken of ik nog wel een Samsung wil...



Re: juiste condensator? #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 July 2014 - 21:14

Ik heb geen idee wat deze tv nieuw gekost heeft, maar jij hebt nog steeds mogelijkheden om je recht te halen. En afhankelijk van de nieuwprijs kan het interessant zijn om hem te laten repareren. Zelfs nog onder garantie. Maar dat is afhankelijk van wat er defect is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: juiste condensator? #6 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 3 July 2014 - 21:30

Zeer zeker laten repareren een 58 inch plasma tv,is vele malen goedkoper dan een vervangend model,

Een vergelijksbaar toestel ga je zo weer riching de 2 mille.


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: juiste condensator? #7 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 3 July 2014 - 22:09

Ik ga morgen de bon eens zoeken.

bedankt voor jullie reactie.



Re: juiste condensator? #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 July 2014 - 09:21

Ik ben bang dat de geplofte condensators eerder een symptoom dan de oorzaak waren :mellow:  Echt repareren wordt niet veel meer gedaan overigens, meestal is het gewoon hop mainboard er uit hop nieuw mainboard er in. Als je daar dan ook de volle mep voor moet betalen :huh:.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: juiste condensator? #9 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 July 2014 - 15:50

Ja t lijkt eerder een symptoom dan de oorzaak, met een nieuwe condensator doet ie het ook niet.

Het is het Y board, met een afgeschakeld board start de TV wel op, zonder beeld.

heb via ebay een  andere board besteld.

komt uit USA is dus even wachten.

Als het werkt ben ik zo voor rond €100 klaar.

En anders heb ik binnekort een doos met samsung onderdelen op marktplaats in de aanbieding...



Re: juiste condensator? #10 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 15 July 2014 - 21:12

Y boards zijn vervangen zonder gewenste resultaat. Het lijkt ook nog aan de voeding te liggen.

Condensator was duidelijk een symptoom.

TV gaat naar marktplaats.

is een leuke klus voor iemand met meer verstand van TV's repareren dan ik.



Re: juiste condensator? #11 Patrick80

  • Senior Member
  • 105 posts

0
Neutral

Posted 16 July 2014 - 17:01

Moet er geen nieuwe software ingeschoten worden, had dit namelijk ook met een print vervangen in een Philips plasma. En dan ben je vaak aangewezen op de reparatie service van Samsung, omdat die alleen zo'n communicatie apparaat hebben. echter had ik mazzel dat ik iemand vond via marktplaats die zo'n apparaat had.


Xtrend Et10000 Openpli 4.0 Bose Lifestyle 510 Home entertainment. LG 42LA6908 Smart TV. Zelfbouw mediacenter XBMC


Re: juiste condensator? #12 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 18 July 2014 - 13:46

Y boards zijn vervangen zonder gewenste resultaat. Het lijkt ook nog aan de voeding te liggen.

Condensator was duidelijk een symptoom.

TV gaat naar marktplaats.

is een leuke klus voor iemand met meer verstand van TV's repareren dan ik.

Kijk eens of er in de voeding geen elektrolytische condensatoren te zien zijn die bol staan of waarvan het ventiel bovenaan openstaat. Elektrolytische condensatoren in de buurt van warmtebronnen gaan gegarandeerd stuk, maar  in deze tijden van miniaturisatie en geplande slijtage zie je deze ontwerpfout maar al te vaak.

 

mvg.

jean



Re: juiste condensator? #13 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 20 July 2014 - 08:20

Nee zag geen enkele andere bolle condensator, behalve die initieel duidelijk kapotte.

kapotte TV ging zeer snel van de hand via marktplaats.

Er staat inmiddels een nieuwe te gloeien :wub:

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken!



Re: juiste condensator? #14 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 20 July 2014 - 14:09

Wat is het geworden?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users