Jump to content


Photo

Wifi stick


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 kerijaan

  • Senior Member
  • 361 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2014 - 14:54

Hallo ik heb een vu + uno ontvanger met openpli 4.ik zou graag willen weten welke wifi stick ik het beste kan gaan kopen.en moet ik nog andere sof downloaden voor de ontvanger of hoef ik alleen de instellingen veranderen.bvd



Re: Wifi stick #2 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 4 July 2014 - 21:36

Heb er hier een liggen van VU+  zit een driver CD bij, maar ik heb geen idee of het met PLI werkt.

Vind Wifi maar niets om grote data bestanden te kopieren, Gigabit adapter op de Solo2 is lekker rap.


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Wifi stick #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 July 2014 - 09:16

De meningen zijn er over verdeeld maar wifi werkte bij mij matig. Een update ging prima maar streamen van een NAS ging niet. De oplossing hier was een wireless bridge.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wifi stick #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 July 2014 - 09:40

Om nog even lekker op het onderwerp door te gaan... Ik heb geen lijst kunnen vinden van wifi usb die door de kernel worden ondersteund. De wifi stick van een matig merk nl rtl8191su 100mb/s gaf 150kb/s. Met een goede WB a 27dBm loopt het hier op 6,5mb/s, moet ik wel zeggen dat snelheid maar een (klein) deel van de werkelijke prestatie.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wifi stick #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 July 2014 - 10:19

Het probleem met wifi is niet bandbreedte (meestal toch), maar latency en jitter. Dus vertragingen op de lijn, en de variatie daarin. Dodelijk voor realtime IP verkeer.

 

Een PC (bijvoorbeeld youtube of VLC) lost dat op door enorme hoeveelheden te bufferen voordat het spelen begint, en moet de buffer leeg raken, gewoon te stoppen en de wachten tot de buffer weer vol is. Voor televisie kijken geen optie.

 

Verder zit je met het probleem dat wifi een gedeeld medium is, en de radio moet delen met andere gebruikers. Het kan bijvoorbeeld wel zijn dat je met een PC naast een access point zit, en de PC keurig 54Mbps aangeeft, als er een tweede PC verder weg zit en 11Mbps aangeeft, dan schakelt de AP radio terug, en moet die PC die dichtbij zit gewoon elke keer lang wachten. Funest voor de connectie van een box.

 

Ik heb in het verleden ook wireless bridges ingezet, en daarvan zijn de wireless game adapters veruit de beste, omdat ze geoptimaliseerd zijn voor games, en dus lage latency waarden hebben. Maar tegenwoordig ben ik over op powerline, dat werkt (in mijn geval) betrouwbaarder.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wifi stick #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2014 - 10:24

Als je op je mobiele telefoon een pingetje aanzet en wat gaat rondlopen, dan zie je de gruwelijke waarheid van wlan (wifi), een ping kan soms opeens secondes later aankomen. Dan hebben we het dus niet eens over milliseconden. Voor het overzetten van files over tcp niet zo'n probleem, voor live kijken ^^ de nekslag.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wifi stick #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 July 2014 - 11:45

Vandaar mijn nuance ;) .......;"een (klein) deel van de werkelijke prestatie"

(delay)Latency, packet loss en  jitter ed. kun je meten is redelijk te doen met freeware tool Iperf


Edited by 40H3X, 6 July 2014 - 11:46.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wifi stick #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 July 2014 - 11:51

M.b.t. de keuze powerline of WB is het IMHO afhankelijk van de lokale situatie. Ik heb weinig last van "storende wifi's' maar een sterk vertakt stroomnet, vandaar dat wifi hier de meest optimale oplossing is i.h.g. van WanWizard, als ik me niet vergis uit een eerdere discussie, juist het tegenovergestelde.


Edited by 40H3X, 6 July 2014 - 11:53.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wifi stick #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 July 2014 - 12:02

Correct. Nieuwe flat hier, en weinig vierkante meters, dus korte kabels... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wifi stick #10 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 6 July 2014 - 13:30

In de caravan kon ik pas storingsvrij kijken als de wifi interface 65 Mbps of meer rapporteerde.

Nou is de bitrate van Wifi een pertinente leugen, als hij 65Mbps rapporteert dan is de eigenlijke bandbreedte iets van een derde daarvan, maar dat is nog altijd ruim boven de ca. 10Mbps die je nodig hebt voor een HD stream.

Basisprobleem zit eigenlijk in software, hij moet meer bufferen. De buffer is nu maar iets van 200k, terwijl de meeste bescheiden boxen meer dan genoeg RAM hebben om een paar MB te bufferen. Alleen is dat niet een kwestie van ergens "buffersize=2000000" invullen in de code, want dat leidt tot weer allerhande andere problemen. 't Beste zou zijn om ook de playback routine zo'n aio_read sequence te laten gebruiken zodat hij op eigen houtje een flink stuk vooruit bufferen kan, zonder een grote demux buffer te moeten alloceren. Een grote demux buffer werkt namelijk weer niet lekker met skippen en spoelen.
Real musicians never die - they just decompose


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users