Jump to content


Photo

plugin Het weer


  • Please log in to reply
1132 replies to this topic

Re: plugin Het weer #601 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,962 posts

+695
Excellent

Posted 27 September 2016 - 17:09

Op github horen alleen de py... De pyo's mogen in het gedownloade pakket zitten...
Ik wist nog niet dat dit e2openplugins zo'n "zootje" was... Of is dit momenteel alleen het geval bij het weer plugin??

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: plugin Het weer #602 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 27 September 2016 - 17:25

Het is voor zover ik zien kan helemaal geen zooitje. In de repo's zitten keurig alleen de py's zoals het hoort, in de ipk zitten zowel de py's als de pyo's.

 

Behalve bij HetWeer (ik heb niet alle ipk's bekeken ;)), om een of andere reden worden daar de pyo's niet tijdens het packagen aangemaakt, waardoor ze blijven staan als je de plugin de-installeert. Als dit probleem wordt gevonden en opgelost is dat hele gedoe met die scripts niet meer nodig.

 

Ik zit al een tijdje "zoek de 10 verschillen" te spelen, maar mijn kennis van deze materie is erg beperkt, en ik kom er niet uit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #603 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 28 September 2016 - 08:35

Het is voor zover ik zien kan helemaal geen zooitje. In de repo's zitten keurig alleen de py's zoals het hoort, in de ipk zitten zowel de py's als de pyo's.

 

Behalve bij HetWeer (ik heb niet alle ipk's bekeken ;)), om een of andere reden worden daar de pyo's niet tijdens het packagen aangemaakt, waardoor ze blijven staan als je de plugin de-installeert. Als dit probleem wordt gevonden en opgelost is dat hele gedoe met die scripts niet meer nodig.

 

Ik zit al een tijdje "zoek de 10 verschillen" te spelen, maar mijn kennis van deze materie is erg beperkt, en ik kom er niet uit.

 

Toen de oude versie van HetWeer toen gemaakt door Doe Eens Gek (Deg) en onderhouden door mij was in de repro het struktuur het zelfde als  een ipk file. de het volledige pad en een map CONTROL erbij, dit zorgde ervoor dat er nooit problemen waren met de bouw van  de plugin. En bij elke verandering die ik op githup deed werd netjes de zelfde nacht overgenomen en gebouwd. Kan dit dan hier ook niet? dan ben je volgens mij van het probleem af.

Hier een voorbeeld https://github.com/P...i-HD-night-skin  al is deze nog niet opgenomen in E2Openplugins.



Re: plugin Het weer #604 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 29 September 2016 - 16:23

In de plugin krijg ik als ik de zonradar kies de melding: BuienRadar was busy updating. Please retry now! Ook na diverse keren proberen blijft dit zo.



Re: plugin Het weer #605 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 29 September 2016 - 16:46

Pedro, als er een .pyo staat, gaat python niet kijken of die wel bij de .py file hoort, die start 'm dan gewoon op. Alleen als er géén .pyo is, dan wordt de .py gebruikt.

 

Wat nog een mogelijkheid zou zijn:

 

- de package bevat wel .pyo files, maar die zijn leeg (genereren met touch)

- python ziet dat ze ongeldig zijn (hopelijk), gebruikt de .py en genereert een geldige .pyo

- bij het verwijderen van de package ziet de package manager dat .pyo's ook bij de package horen en ruimt ze ook op (waarbij ik er op reken dat de package manager geen checksums van files gaat vergelijken voor ze te verwijderen bij uninstall).

 

Kan iemand dit eens uitproberen? Als het werkt hebben we denk ik in één klap alle problemen (praktisch en theoretisch) opgelost.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: plugin Het weer #606 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 September 2016 - 17:10

Pedro, als er een .pyo staat, gaat python niet kijken of die wel bij de .py file hoort, die start 'm dan gewoon op. Alleen als er géén .pyo is, dan wordt de .py gebruikt.

Uiteraard, maar als er een py staat, wordt die wel altijd (opnieuw) gecompileerd bij een E2 (her)-start.


Wat nog een mogelijkheid zou zijn:

- de package bevat wel .pyo files, maar die zijn leeg (genereren met touch)
- python ziet dat ze ongeldig zijn (hopelijk), gebruikt de .py en genereert een geldige .pyo
- bij het verwijderen van de package ziet de package manager dat .pyo's ook bij de package horen en ruimt ze ook op (waarbij ik er op reken dat de package manager geen checksums van files gaat vergelijken voor ze te verwijderen bij uninstall).

Kan iemand dit eens uitproberen? Als het werkt hebben we denk ik in één klap alle problemen (praktisch en theoretisch) opgelost.

Dat hoef ik niet eens te proberen, dat werkt gewoon. En het maakt niets uit wat er in de pyo staat, omdat de pyo's toch bij elke E2 (her)-start weer gegenereerd worden.

Re: plugin Het weer #607 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 29 September 2016 - 17:25

Zeker weten? Klinkt erg onlogisch om de .pyo's elke keer weer te genereren.

 

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand dit wel gewoon uitprobeert. Met name ook wat er gebeurt als er lege .pyo's staan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: plugin Het weer #608 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 September 2016 - 17:31

Erik, geloof me. Ik heb me genoeg met plugins bezig gehouden om te weten waar ik over praat.

Re: plugin Het weer #609 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 29 September 2016 - 17:42

Bij deze dan, bevestigd. ;)

[wanwizard@catwoman /tmp] $ ls -l helloworld.*
ls: cannot access 'helloworld.*': No such file or directory

[wanwizard@catwoman /tmp] $ echo "print 'Hello World'" > helloworld.py

[wanwizard@catwoman /tmp] $ touch helloworld.pyo

[wanwizard@catwoman /tmp] $ python -O
Python 2.7.12 (default, Sep  2 2016, 14:46:00)
[GCC 6.1.1 20160621 (Red Hat 6.1.1-3)] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>> import helloworld
Hello World
>>>

[wanwizard@catwoman /tmp] $ ls -l helloworld.*
-rw-rw-r-- 1 wanwizard wanwizard  20 Sep 29 17:39 helloworld.py
-rw-rw-r-- 1 wanwizard wanwizard 121 Sep 29 17:39 helloworld.pyo

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #610 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 29 September 2016 - 18:09

Ja bij het aanwezig zijn van een py wordt altijd de pyo gegenereerd bij een herstart.

Dat is ook vaak de truc als er iets niet goed loopt eerst even een opkg install enigma2-src te doen om de .py sources te downloaden, een herstart en dan weer opkg remove enigma2-src om de py's te verwijderen


Edited by Pedro_Newbie, 29 September 2016 - 18:13.


Re: plugin Het weer #611 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 29 September 2016 - 19:14

In de plugin krijg ik als ik de zonradar kies de melding: BuienRadar was busy updating. Please retry now! Ook na diverse keren proberen blijft dit zo.



Hier ook het geval.

Re: plugin Het weer #612 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 29 September 2016 - 19:15

Volgens mij wordt een .pyo bestand alleen opnieuw aangemaakt als de wijzigingsdatum/tijd van het .py bestand groter is dan die van het bijbehorende .pyo bestand. En dan nog alleen als Enigma2 ge- of herstart wordt.


Edited by Bag58, 29 September 2016 - 19:16.


Re: plugin Het weer #613 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,479 posts

+43
Good

Posted 29 September 2016 - 19:44

Blijkbaar niet, zie #609.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: plugin Het weer #614 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 September 2016 - 03:32

Volgens mij wordt een .pyo bestand alleen opnieuw aangemaakt als de wijzigingsdatum/tijd van het .py bestand groter is dan die van het bijbehorende .pyo bestand.

En waarom denk je dat dan? Een simpele praktijkproef bewijst het tegenovergestelde.

En dan nog alleen als Enigma2 ge- of herstart wordt.

Uiteraard. Of (meestal) ook als er helemaal geen pyo aanwezig is.

Re: plugin Het weer #615 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 30 September 2016 - 06:30

Voor de mensen die het eventueel nu al willen oplossen, de zonradar bedoel ik.

Ik kijk later nog wel voor een update.

 

h**p://api.buienradar.nl/image/1.0/sunmapnl/?ext=png&l=2&hist=10&forc=1&step=0&w=550&h=512


Edited by Caught, 30 September 2016 - 06:31.

TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #616 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 30 September 2016 - 08:24

Ja bij het aanwezig zijn van een py wordt altijd de pyo gegenereerd bij een herstart.

Dat is ook vaak de truc als er iets niet goed loopt eerst even een opkg install enigma2-src te doen om de .py sources te downloaden, een herstart en dan weer opkg remove enigma2-src om de py's te verwijderen

Die truuk ken ik wel (en is ook wel logisch). Dat zegt alleen niks over of de .pyo's elke keer weer gegenereerd worden. Het lijkt mij geheel aan het concept voorbijgaan om dat elke keer weer te doen. Als ik zoiets zou maken zou ik wel even kijken of de .pyo geldig is en niet ouder dan .py file en als dat klopt, gewoon meteen .pyo gebruiken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: plugin Het weer #617 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 30 September 2016 - 08:26

 

Bij deze dan, bevestigd. ;)

[wanwizard@catwoman /tmp] $ ls -l helloworld.*
ls: cannot access 'helloworld.*': No such file or directory

[wanwizard@catwoman /tmp] $ echo "print 'Hello World'" > helloworld.py

[wanwizard@catwoman /tmp] $ touch helloworld.pyo

[wanwizard@catwoman /tmp] $ python -O
Python 2.7.12 (default, Sep  2 2016, 14:46:00)
[GCC 6.1.1 20160621 (Red Hat 6.1.1-3)] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>> import helloworld
Hello World
>>>

[wanwizard@catwoman /tmp] $ ls -l helloworld.*
-rw-rw-r-- 1 wanwizard wanwizard  20 Sep 29 17:39 helloworld.py
-rw-rw-r-- 1 wanwizard wanwizard 121 Sep 29 17:39 helloworld.pyo

En  dan nu vanuit enigma en twee keer achter elkaar met een paar minuten er tussen:

 

- ronde 1: lege .pyo

- ronde 2: nu moet er een geldige .pyo zijn

- ronde 3: is de pyo nu wederom opnieuw gegenereerd?

 

Ik weet dat ik een beetje doorzeur, maar ik wil het echt heel zeker weten. Want dat zou denk ik de kern van de oplossing in dit topic kunnen zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: plugin Het weer #618 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 30 September 2016 - 10:08

In de plugin krijg ik als ik de zonradar kies de melding: BuienRadar was busy updating. Please retry now! Ook na diverse keren proberen blijft dit zo.

Zoals gemeld geld dit ook voor Onweeradar voor Europa. Zonradar werkt weer door de link die geplaatst is.



Re: plugin Het weer #619 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 30 September 2016 - 10:41

En  dan nu vanuit enigma en twee keer achter elkaar met een paar minuten er tussen:
 
- ronde 1: lege .pyo
- ronde 2: nu moet er een geldige .pyo zijn
- ronde 3: is de pyo nu wederom opnieuw gegenereerd?
 
Ik weet dat ik een beetje doorzeur, maar ik wil het echt heel zeker weten. Want dat zou denk ik de kern van de oplossing in dit topic kunnen zijn.

 

Dat laat ik even aan Rob, die is daar veel meer in thuis dan ik, en heeft dat vast zeer snel getest...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #620 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,962 posts

+695
Excellent

Posted 30 September 2016 - 10:45

Zolang de py geen aanpassingen krijgt zal er geen nieuwe pyo opgebouwd worden.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users