Jump to content


Photo

plugin Het weer


  • Please log in to reply
1120 replies to this topic

Re: plugin Het weer #821 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 7 January 2017 - 21:32

Buitenradar is eigenlijk helemaal niet zo'n fantastische bron voor weerdata, zeker niet als het om niet-nederlandse locaties gaat. Dan moet je eerder iets als Accuweather of zo hebben...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #822 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2017 - 05:55

Of Foreca: die levert prima data, is Europa breed en kent zeer veel plaatsnamen, zelfs van kleine dorpjes.

Maar: we hebben natuurlijk de prima werkende Foreca-plugin al. Dan zou het wellicht beter zijn als 'Het Weer' zich beperkt tot Nederland (en België)?



Re: plugin Het weer #823 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 8 January 2017 - 10:29

Anders heb ik hier het actuele weer voor Veenendaal van verschillende bronnen :)

 

SCS2ZSj.png

 

 


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #824 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 15:10

En als je nu je vinger uit het raam steekt, welke heeft dan gelijk? ;)

 

Foreca heb je geen fluit aan, als ik daar mijn woonplaats op zoek, dan kan hij deze niet vinden. Kies ik de dichtsbijzijnde grotere plaats, dan laad die wel, maar staat er bij "Observed at Coventry Airport". Fijn, dat is net zo iets als Veenendaal opvragen en terugkrijgen "Observed at Den Haag".

 

Ik denk dat wat dat betreft Buitenrader en Accuweather (voor wat betreft bovenstaand voorbeeld) redelijk juist zitten, en Foreca en Windows hardstikke fout.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #825 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2017 - 15:21

Merkwaardig: ik heb in Foreca al heel wat plaatsnamen gebruikt en het is nog nooit fout gegaan.

Overigens kan je in de configfile heel simpel een naam toevoegen; die blijft ook na updates en herinstallatie bewaard.



Re: plugin Het weer #826 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 16:10

Probleem hier is dat Foreca gewoon de juiste data niet heeft.

 

Voor de UK heeft Foreca maar slechts 16 locaties waar het weer "geobserved" wordt. Dat komt overeen met 1 a 2 lokaties voor NL. Dus de current condities voor de plaats slaan helemaal nergens op, de resolutie is nog niet eens "provincie".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #827 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2017 - 16:13

Heb je dat van de Foreca-website gehaald?



Re: plugin Het weer #828 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 18:15

Ja. Uiteraard. Ik zit dan niet uit mijn duim te zuigen... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #829 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 January 2017 - 18:52

Ja. Uiteraard. Ik zit dan niet uit mijn duim te zuigen... ;)

Toch vreemd, bij Foreca.com/Netherlands kun je voor iedere plaats het weer kiezen !

De werkelijke meting komt van 17 plaatsen/meetstations, dus lijkt mij nauwkeuriger dan eerder gemeld.

 

Daarnaast kun je keurig het dichtbij zijnde meetstation kiezen, in mijn geval altijd een nauwkeuriger voorspelling dan bijv Buienrader.



Re: plugin Het weer #830 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 20:05

Wel ff lezen.

 

Ten eerste gaat het me niet om Nederland, daar woon ik helemaal niet. Ten tweede kan ik wel een plek in de buurt kiezen (kan ik prima mee leven, ik kan die plaats vanuit de woonkamer zien liggen), maar de meetgegevens komen niet niet van die plaats. En dus zeggen ze niks, net zo min als het weer in Maastricht iets zegt over het weer in Utrecht (want dat is ongeveer de afstand).

 

Verder ging het mij er om dat voor het totale oppervlak van de UK er maar 16 meetstations zijn, ten opzichte van dat oppervlak is dat hetzelfde als NL afdoen met maar 2 meetstations. De resolutie van de meetgegevens is dus verre van naukeurig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #831 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 January 2017 - 20:44

Dat je niet in Nederland woont is mij niet ontgaat.
Punt is dat het raster voor Foreca hier in Nederland wel "fijnmaziger" is dan in de UK.
Derhalve is dmv de 17 meetstations waarvan Foreca gebruik maakt het weer goed (lees beter dan in de UK) voorspelbaar voor iedere regio.

Re: plugin Het weer #832 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 22:19

Dat is mooi. Maar daar heb ik niks aan, en daar was me de discussie over te doen.

 

Er zijn meer OpenPLi gebruikers dan Nederlands ingezetenen, en die hebben dus geen lekkere oplossing omdat zowel Buitenrader als Foreca als bron niet erg accuraat zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #833 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 8 January 2017 - 22:42

De vorige plugin maakte volgens mij gebruik van yahoo weather. Ik weet niet  wat er met die bron mis was.



Re: plugin Het weer #834 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 22:58

De Yahoo weather API werkt tegenwoordig met access tokens, en een rate limiter van 2000 api calls per dag. Die kan je dus alleen maar gebruiken als elke gebruiker zijn eigen key zou aanvragen, wat voor veel mensen boven de pet is denk ik. Accuweather is gelimiteerd tot 6 maanden en 500 calls per dag per API key.

 

Dus ik denk dat de keuze beperkt is, en je als er geen API is moet "screenscrapen", wat je liever wilt vermijden.

 

Ik vraag me overigens af hoe andere open source oplossingen dit doen, bijvoorbeeld ForcastFox, de accuweather plugin voor Firefox...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #835 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 January 2017 - 22:59

Gaat inmiddels wel weer zijn doel voorbij om te spreken over meer OpenPli gebruikers dan Nederlands ingezetenen.

 

Terug naar het begin of ontstaan van de Plugin Buienrader NL (NL staat dus voor Nederland @Wanwizzard). Hierbij het gebeuren rondom Buienrader destijds (jan 2015) van @Loui (PD1LOI)

 

 

 

Na lange tijd niet werkende NL radar heb ik maar eens geprobeerd de storing te verhelpen. Hieronder de nieuwe werkende Buienradar NL

 

Na een poosje aanmodderen was het @Caught die de helpende hand heeft toegestoken met weerinfo omdat, ondanks de gemaakte Github (gestart door @Wanwizzard) er niet veel van terecht kwam.

Half 2016 kwam hij met dit voorbeeld als voorstel !

Btw: In bijlage een screenshot van hoe het er zou kunnen uitzien.
Afbeeldingen staan nog niet vast, het is enkel test.     

53vBnKS.jpg

 

Kortom, om nu kritiek te gaan leveren over de inmiddels ge-renamed plugin "het weer" vind ik niet zo netjes, het was gestart en bedoeld als een Nederlandse plugin voor het weer en nu worden er internationale gebruik of parameters aan verbonden.

 

Maar misschien kunnen we in de volgende OpenPli versie 50 wel een internationale "het weather" plugin verwachten van de OpenPli devs :P  (off topic: Neem dan ook gelijk de HbbTV optie mee voor oa VU+Uno4K, voorbeeld te vinden bij VTi :rolleyes: )



Re: plugin Het weer #836 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 23:05

Allemaal mooi, maar volledig naast het punt. Tenzij je bedoeld dat Caught alle internationale ondersteuning er weer uit moet slopen en de plugin moet hernoemen naar HetWeerNL.

 

Ik vind het helemaal niet fraai dat je hier als "stuurman aan wal" wat gaat lopen zeiken over het feit dat ik zogenaamd "kritiek lever". Ik ben al een tijdje met Caught bezig de plugin beter te krijgen. En als Caught dat niet wil, dan is hij mans genoeg om daar wat over te zeggen, en dan zijn we even goede vrienden.

 

Zolang jij niet dezelfde inspanning levert heb je m.i. helemaal geen woord van spreken. Voorlopig zit je alleen maar als "echte hollander" gratis mee te liften op de inspanning van anderen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #837 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 January 2017 - 23:16

Allemaal mooi, maar volledig naast het punt. Tenzij je bedoeld dat Caught alle internationale ondersteuning er weer uit moet slopen en de plugin moet hernoemen naar HetWeerNL.

 

Ik vind het helemaal niet fraai dat je hier als "stuurman aan wal" wat gaat lopen zeiken over het feit dat ik zogenaamd "kritiek lever". Ik ben al een tijdje met Caught bezig de plugin beter te krijgen. En als Caught dat niet wil, dan is hij mans genoeg om daar wat over te zeggen, en dan zijn we even goede vrienden.

 

Zolang jij niet dezelfde inspanning levert heb je m.i. helemaal geen woord van spreken. Voorlopig zit je alleen maar als "echte hollander" gratis mee te liften op de inspanning van anderen.

Misschien wel een goed idee om het weer terug te brengen naar HetWeerNL :wub:  Terug naar de basis zoals het in het begin was bedoeld.

 

Wel jammer dat jij als Pli@Core member gebruik moet maken van dergelijk vocabulaire, meestal betekent dit onmacht. :P

 

Ik behoor inderdaad volgens jouw omschrijving "Er zijn meer OpenPLi gebruikers dan Nederlands ingezetenen" tot een hele grote groep "echte hollanders" die gratis meeliften op de inspanning van anderen. :)


Edited by HPPli, 8 January 2017 - 23:16.


Re: plugin Het weer #838 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,701 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 January 2017 - 23:20

Ik vind het prima, maar nogmaals, dat is niet aan jou, maar aan Caught.

 

En er is niks mis met mijn woordgebruik, ik zeg je in duidelijk oer hollands dat je je bemoeid met zaken die je helemaal niet aangaan, en waar je ook helemaal niks over te zeggen hebt.

Dus je bent alleen maar topic vervuilend bezig, je toegevoegde waarde aan deze discussie is nul.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: plugin Het weer #839 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2017 - 04:30

En er is niks mis met mijn woordgebruik, ...


....wat gaat lopen zeiken over.....

Nou, neem mij niet kwalijk zeg; als je dat normaal woordgebruik vind dan kan je beter de politiek in. Daar is dat heden ten dage (helaas) normaal, maar in de gewone maatschappelijke omgang nog steeds niet hoor!



Re: plugin Het weer #840 Bram55

  • Senior Member
  • 917 posts

+13
Neutral

Posted 9 January 2017 - 05:58

Ik heb nog steeds veel respect voor de ORIGINELE maker van deze plugin, ondanks wat anderen zeggen of gedeeltelijk met de eer willen gaan strijken.

Voor mijn box heeft PLI nog geen image dus ben ik gedwongen een andere te gebruiken waar je een skin van Maggy in kunt zetten.

Die skins hebben de mogelijkheid om uitgebreide weersinformatie te verkrijgen en ziet er ook erg mooi uit.  

 

@Rob, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Je merkt bij sommigen dat zodra ze zien, dat ze een punt van discussie dreigen te verliezen, ze wat grover in hun mond worden omdat ze ervan uitgaan dat alleen zij "het" weten..




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users