Jump to content

Photo

Downloaden

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 BaseBoy

• Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2014 - 11:23

Hey,

Downloaden van Applicaties lukt helaas niet meer sinds de laatste update! 

Applicaties > Softwarebeheer >Beheer applicaties komt helaas helemaal niks meer. De internet verbinding is 100% ok 

In applicaties en dan groene knop komt wel de lijst maar helaas lukt downloaden ook niet. 

Betreft een DB 8000 Openpli 4 Kernel versie:3.2 Enigma 2014-08-16 Laatste upgrade 2014-08-19

Gr Base

Dreambox 7020s+160GB, Dreambox 800+200GB, Dreambox 8000+500GB+DVD/RW, Humax 5400

Re: Downloaden #2 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,506 posts

+1,810
Excellent

Posted 19 August 2014 - 11:37

Build gecrashed afgelopen nacht, zodat er geen package index online staat? Daar moet een dev dan even naar kijken.

Er is wel een image voor de 8000 van afgelopen nacht, dus dit kan het probleem eigenlijk niet zijn. Ik heb ook even de download mirrors langsgelopen, en die lijken ook allemaal ok.

Wat gebeurt er als je op de box dit in tikt:

cd /tmp
wget http://downloads.pli-images.org/feeds/openpli-4/dm8000/Packages.gz

En als dat niet werkt, kun je de file vanaf je PC downloaden?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Downloaden #3 BaseBoy

• Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2014 - 11:45

Dan zegt ie:

root@dm8000:/var/volatile/tmp# wget http://downloads.pli...000/Packages.gz
-sh: wget: not found

File met me pc downloaden lukt wel in iedergeval beetje raar. Heeft met een oudere image van pli ook altijd gewerkt. Net na de laatste keer flashen niet meer. Misschien foutje in de image geslopen? 

Edited by BaseBoy, 19 August 2014 - 11:49.

Dreambox 7020s+160GB, Dreambox 800+200GB, Dreambox 8000+500GB+DVD/RW, Humax 5400

Re: Downloaden #4 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,506 posts

+1,810
Excellent

Posted 19 August 2014 - 12:00

Ha, dan denk ik dat ik al weet wat er gebeurd is. Dan is je box mogelijk gehackt. Er is een bekende hack die wget renamed. Zie http://openpli.org/f...et-usrbin-wget/

Staat deze op een of andere manier open naar het internet?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Downloaden #5 BaseBoy

• Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2014 - 12:07

Ha, dan denk ik dat ik al weet wat er gebeurd is. Dan is je box mogelijk gehackt. Er is een bekende hack die wget renamed. Zie http://openpli.org/f...et-usrbin-wget/

Staat deze op een of andere manier open naar het internet?

Mjah zat dat net te lezen  :D Ga hem maar eens op nieuw flashen! Heb inderdaad een connectie naar het Internet ermee open staan ga die dan maar eens eerst dicht doen en dan de boel weer opnieuw flashen :) 

Achja het regent toch buiten :D Dan wat te doen :D 

Thx voor de hulp in iedergeval! 

Gr Base

Re: Downloaden #6 BaseBoy

• Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2014 - 12:26

Dat was hem dus  :D

Nu in iedergeval niet oude instellingen terugzetten gedaan en gelijk een wachtwoord erop! Port 23 Telnet stond paar dagen open zonder password. Ze zouden er dan wel snel gebruik van hebben gemaakt denk ik zo :) 

Thx voor de hulp deze gaan we onthouden  :wub:

Re: Downloaden #7 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,923 posts

+486
Excellent

Posted 19 August 2014 - 12:36

Zo zie je maar hoe belangrijk het is geen poorten open te zetten zonder een deugdelijke beveiliging.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Downloaden #8 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,506 posts

+1,810
Excellent

Posted 19 August 2014 - 13:09

Ik heb intrusion detection draaien op mijn firewall, en dan zie je dat je publiek IP werkelijk continue wordt gebombardeerd met checks op open poorten. En vinden ze er een, dan zie je gelijk een check om te kijken of er wat te halen valt...

Ik heb ooit (en dat is al jaren geleden) een Windows server moeten opbouwen. En om de service packs en updates op te halen moest die even aan het internet. In de tijd dat de download liep was de server al gehackt...

Re: Downloaden #9 BaseBoy

• Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2014 - 13:18

Zijn er eigenlijk ook firewalls for dreamboxen? Staat er wel 1 in openpli maar die download niet.... De rest werkt nu wel perfect gelukkig :) 

Re: Downloaden #10 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,506 posts

+1,810
Excellent

Posted 19 August 2014 - 13:42

Nee. Een box moet je, net als je PC of je NAS overigens, NOOIT direct aan het (publiek) internet hangen. Daar is 't ding gewoon niet voor gemaakt.

Eerste stap is een router gebruiken, en een prive adres reeks (RFC1918) op je interne netwerk. Dan kan er in ieder geval niemand direct in zonder expliciete port forwarding. Volgende stap is een router met een deugelijke firewall neerzetten, en de ultiems stap een echte firewall (maar dan spreek je over flink wat knikkers, tenzij je met linux aan de gang wilt).

Wat ook een optie is, is bijvoorbeeld een oud netbookje met twee 100Mbps interfaces (tweede op USB of zo), en daar een speciale linux firewall distro op draaien, zoals bijvoorbeeld pfSense, IPCop, IPfire of Endian (zie http://www.smallbusi...-firewalls.html)

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users