Jump to content


Photo

XP1000 Laatste build Openpli 4 Opnemen op NAS lukt niet

XP1000 NAS Pli4

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 19 August 2014 - 15:53

Goedemiddag,

 

Ik heb hier een NAS en wilde deze gebruiken om de opnames van mijn 2 XP1000 ontvangers op te slaan.

 

Helaas lukt dat niet met openpli 4.0. Teruggegaan naar fabrieks instellingen na alle updates binnengehaald te hebben maar helaas; opnemen op een USB disk werkt wel maar naar de CIFS share op de NAS (Freenas) niet... Het werkt wel met een openpli 3 image???

 

Is dat een bekend probleem of doe ik iets fout. Mount is keurig zichtbaar en bestaande files op de NAS zijn prima afspeelbaar alleen opnemen lukt niet; ik zie geen foutmelding.. is er ergens een logfile waar ik kan zien wat er mis gaat? Het opname ledje knippert overigens ook niet als ik naar de mount toe wil opnemen. Bij opnemen naar USB knippert het wel.

 

Mogelijk ligt het aan de rechten; de NAS geeft guest users alle rechten maar ik zag dat bij het definiëren van de mount de rechten beperkt worden tot rw is dat ok?

 

 

Overigens lijkt het of het deleten van een mount ook niet goed werkt of VERSCHRIKKELIJK lang duurt...

 

Iemand die kan helpen please?

 



Re: XP1000 Laatste build Openpli 4 Opnemen op NAS lukt niet #2 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 20 August 2014 - 05:51

Menu: Setup: System: Network: Network Configuration: MountManager: Mountpoints management

Kijk volgende na in Mountpoints management
MountView:
Staat share activ, groen vinkje en CIFS icoon ernaast?
-- Probeer Mount again vanuit Network Configuration

Mounts editor:
- IP adres gebruikte NAS
- share (folder naam NAS)

- use as HDD replacement: no
- Mount options:  rw
Username en Password: voor de share op de NAS, beide hoofdletter gevoelig

 

hier werkt dit nog met recente updates: OpenPli 4.0 Firmware version:  2014-08-18 22:02:35


Edited by Jan Gruuthuse, 20 August 2014 - 05:52.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: XP1000 Laatste build Openpli 4 Opnemen op NAS lukt niet #3 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 20 August 2014 - 06:21

Nas: Thecus n4100pro.

XP1000 heeft 1 gebruiker voor beide stb's

Elke xp1000 gebruikt zijn eigen share folder op de NAS op ext4 File System:

xp1001 en xp1002 en staan public. NAS heeft geen toegang tot wan, is geblokkeerd op router.


Edited by Jan Gruuthuse, 20 August 2014 - 06:22.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: XP1000 Laatste build Openpli 4 Opnemen op NAS lukt niet #4 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 20 August 2014 - 14:02

Hallo Jan en mede PLi-ers,

 

Allereerst bedankt voor je antwoord Jan, ik had zelf ook al van alles geprobeerd tot en met de opnamelocatie handmatig invullen.

Toen ik dit deed en de oude PLI 3 er op had staan kreeg ik de eerste echte foutmelding dat er geen ruimte op de disk was (6TB vrij..) Duidelijk rechten op de NAS dus....

 

In de vakantie ben ik begonnen met de NAS software te updaten naar het laatste image... en laat die update nou een vlaggetje niet meegenomen hebben.. Het vlaggetje dat de rechten ook op onderliggende mappen zet.... Aangezet en probleem verholpen.

 

Mea culpa en dank voor het meedenken! Dit is wat er gebeurt als je meerdere dingen tegelijk veranderd.

 

Thanks,

 

Fred





Also tagged with one or more of these keywords: XP1000, NAS, Pli4

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users