Jump to content


Photo

XP1000/Timeshift handleiding?

xp1000 timeshift maxdigital

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 morscha

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2014 - 15:18

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds kort een maxdigital xp1000 HD en ben niet bekend met linux,

 

Het pauzeren wil maar niet lukken. Ik heb een externe 2,5 inch hdd aan de xp1000 hangen, maar als ik op de pauze knop druk verschijnt er een blokje met een / erin.

Ik had op dit forum ook gelezen dat je deze locaties moet aanpassen, maar via de menu van de xp1000 lukt dat niet. Ik heb geen ervaring hoe je dit zou moeten veranderen via ftp of iets anders kan iemand mij helpen hiermee met een soort van handleiding voor noobs?

 

Alvast bedankt.



Re: XP1000/Timeshift handleiding? #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 September 2014 - 15:23

Het blokje+schuine streep betekent dat de toets op zich al niet herkend wordt. Wat gebeurt er als je de play toets gebruikt?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: XP1000/Timeshift handleiding? #3 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 8 September 2014 - 03:39

Als je de harde schijf inplugt komt er een boodschap op het TV scherm? Als er een film op staat kan je die afspelen (Files op remote)

Ergens in Menu: Systeem: Opname paden: onderste lijn.

Attached Files


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: XP1000/Timeshift handleiding? #4 watcher

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 23 September 2020 - 08:22

Beste mensen,

 

Voordat ik met mijn vraag beging even het volgende; ik wil dank brengen aan het hele Pli team voor al het werk wat jullie ove de afgelopen jaren tot stand hebben gebracht. Vanaf het moment dat iik mijn eerste dreambox kreeg in 2004 heb ik niets anders gebruikt dan Pli images. Voornamelijk om dat ze zo stabiel en  gebruiksvriendelijk zijn (volgens mijn vrouw)

 

Om dit topic even nieuw leven in te blazen, het volgende: onlangs heeft mijn DM800se het begeven en ik had nog ergens de Maxdigital als reserveontvanger staan. Heb deze opnieuw ingericht en de data van de de ingebouwde HD overgepompt naar een 1 Gb ertene USB HD. Tot zover is alles goed gegaan en ondervindt geen problemen met het laatste image Pli 7.3 van 31-8-2020.

Ik gebruik de ab dan de dreambox naar volle tevredenheid op één rottigheidje na. Wanneer ik tijdens het tv kijken de uitzending wil pauzeren dmv de de gele knop op de ab dan krijg ik het ondertitelings menu in beeld, terwijl dit in het hotkey menu is gededfinieerd als 'lang drukken' op geel.

Wanneer ik terug ga naar de ab van de Maxdigital dan krijg ik met hetzelfde issue te maken.

Mijn vraag is: hoe kan ik er voor zorgen dat de gele knop weer normaal zijn werk als  pauze/timeshift toets gaat uitvoeren?

 

Ik hoor graag.



Re: XP1000/Timeshift handleiding? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 September 2020 - 14:43

De AB van de XP1000 heeft gewoon een play/pauze knop, die gele knop was volgens mij een specifieke workaround for het gebrek aan knoppen op die oude DMM AB...

 

Het kan best zijn dat die workaround uit de code is, omdat we al tijden geen dreamboxen met die remote meer ondersteunen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XP1000/Timeshift handleiding? #6 watcher

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 23 September 2020 - 18:30

De AB van de XP1000 heeft gewoon een play/pauze knop, die gele knop was volgens mij een specifieke workaround for het gebrek aan knoppen op die oude DMM AB...

 

Het kan best zijn dat die workaround uit de code is, omdat we al tijden geen dreamboxen met die remote meer ondersteunen.

Is er ook geen script ergens wat ik zou kunnen aanpassen om dit alsnog te realiseren?



Re: XP1000/Timeshift handleiding? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 September 2020 - 18:54

Geen idee hoe dat geimplementeerd zit, ik ben geen ontwikkelaar. Dus die vraag moet ik doorspelen aan een andere lezer...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XP1000/Timeshift handleiding? #8 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 23 September 2020 - 21:05

Misschien de hotkey optie ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: XP1000/Timeshift handleiding? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 September 2020 - 00:16

Ja, dan kan, play/pauze toewijzen aan geel. Maar dan moet je wel iets verzinnen voor de originele functie, anders kun je geen subtitle en audio aanpassingen meer doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XP1000/Timeshift handleiding? #10 watcher

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2020 - 06:12

Hotkey wijzigen heb ik ook geprobeerd, zonder resultaat overigens. Bij recording path is de timeshift de enige die afwijkt, deze laat alleen \media zien, de andere 3 laten \media\usb zien.

Ik zou graag detimeshift ook willen wijzigen naar \media\usb .

Ik er geen script aanwezig wat ik zou kunnen editen, zoja, waar kan ik dat script vinden (ben bekend met vi overigens)



Re: XP1000/Timeshift handleiding? #11 satlutser

  • Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2020 - 10:49

Ik zou graag detimeshift ook willen wijzigen naar \media\usb .

Ik kan me vaag herinneren dat de timeshift standaard niet werkt met een externe opslag, maar dat je 'Opnamelocatie timeshift opnames' daarvoor moet aanpassen naar /media/usb.

Mijn box heeft een interne harddisk en bij 'Opnamelocatie timeshift opnames' staat /media/hdd.
Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: XP1000/Timeshift handleiding? #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 September 2020 - 15:23

Als het timeshift pad niet goed is, dan doet timeshift uberhaupt niks, los van welke toets er aan vast hangt.

 

Ik kan als ik daar op Ok druk gewoon alle bookmarks selecteren, of een device selecteren. Nu draai ik wel een zelf-build op basis van develop, maar ik kan me niet herinneren dat dit recent is veranderd.

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XP1000/Timeshift handleiding? #13 watcher

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 16 November 2022 - 14:12

Na dat ik dit issue een tijdje heb laten liggen, heb ik het sinds zondag l.l. weer opgepakt. Ik ben er in geslaag om timeshiften op deze box aan de praat te krijgen.

Hier is hoe ik het heb gedaan (uiteindelijk geen rocket science maar wel even zoeken):

ga via het menu naar Setup\System\Expert Settings\Recording paths. Selcteer Timeshift location, kies OK. druk nu op de blauwe knop en verwijder de bookmark. Kies vervolgens menu op de afstandsbediening (AB) en kies optie3 Update bookmarks. In het volgende scherm kun je vervolgend een nieuwe opname lokatie aanmaken voor timeshiften. Dit moet zijn: /media/usb. Hierna moet je box een volledige reboor geven, een Restart enigma volstaat niet.

Ik de originele maxdigital AB gebruikt. Hiernaa werkt timeshiften gewoon. Met dank aan satlutser die me op het juiste spoor heeft gezet.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users