Jump to content


Photo

Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname

ET8000

  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 23 September 2014 - 21:49

Als er een opname loopt en ik de zenderkeuze(TV) oproep loopt Pli vast. Het kleine TV vensterje links op het scherm wordt nog getoond, de beschrijving van de gekozen zender eronder ook. Maar de lijst met zenders krijg ik nooit meer te zien. Het cirkeltje met bolletjes blijft vervolgens helemaal links boven eindeloos ronddraaien. Schakelen met channel-up en down werkt prima. lijst met opnames en opname kijken is ook geen probleem. Als ik de opname stop en dan de zenderkeuze (TV) kies, werkt het weer prima. Met laatste Pli update, geen verschil.

 

ET8000, 1 * DVB-C (UPC Free-to-Air) en 2 * DVB-S2. Opname op NAS



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 23 September 2014 - 22:53

Welke skin? Plugins? En zender pleuze via tv... Da's niet standaard, hoe heb je dat geregeld?

Edited by littlesat, 23 September 2014 - 22:54.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 23 September 2014 - 23:00

Het pad naar de opname's is wel correct ingesteld?

Kloppen de rechten op de NAS?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #4 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 23 September 2014 - 23:20

Welke skin? Plugins? En zender pleuze via tv... Da's niet standaard, hoe heb je dat geregeld?

Default skin. Diverse plugins. Als ik de enige ben ga ik die plugins één voor één weghalen (eerst even een systeem backup zodat ik snel terug kan). Het leek me op het eerste gezicht weinig met de plugins te maken hebben. Meer een bugje in de zenderkeuze lijst. Maar misschien klopt dat niet.

 

"zenderkeuze via tv ... Da's niet standaard." Dat begrijp ik niet. Iedereen heeft dat toch standaard. Als ik omhoog of beneden kies (boven en beneden OK) dan krijg ik de zenderkeuze lijst. Ik heb verder volgens mij niets bijzonders gedaan. Ik heb mijn box pas net. En alles vers geïnstalleerd.

 

 

Het pad naar de opname's is wel correct ingesteld?

Kloppen de rechten op de NAS?

De opnames gaan prima. Ik kan ze ook bekijken tijdens het opnemen, timeshiften alles. Alleen geen zenderkeuze lijst openen tijdens de opname. Ik heb in de instellingen - opname de DVB-S2 als voorkeur voor opname ingesteld.



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 23 September 2014 - 23:26

Als er echt een foutje in de zenderlijst zat dan stond het forum hier wel vol... Hier werkt het gewoon opname en zenderlijst???
Plugins een voor een verwijderen zal ook niet altijd helpen, omdat er we, eens plugins tussen kunnen zitten die "sporen" achterlaten...

Edited by littlesat, 23 September 2014 - 23:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 September 2014 - 13:38

Fout in zenderlijst zal echt niet zorgen voor hangende ontvanger. Zeker weten dat je niet "remote fallback tuner" hebt ingesteld (experimentele feature)?


Edited by Erik Slagter, 24 September 2014 - 13:38.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #7 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2014 - 17:24

Fout in zenderlijst zal echt niet zorgen voor hangende ontvanger. Zeker weten dat je niet "remote fallback tuner" hebt ingesteld (experimentele feature)?


Misschien per ongeluk. Waar kan ik die "remote fallback tuner" feature vinden.

Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #8 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2014 - 17:49

Als er echt een foutje in de zenderlijst zat dan stond het forum hier wel vol... Hier werkt het gewoon opname en zenderlijst???
Plugins een voor een verwijderen zal ook niet altijd helpen, omdat er we, eens plugins tussen kunnen zitten die "sporen" achterlaten...

Ok. Ik zeg ook niet dat er een bug in de zenderlijst zit. Het kan een combinatie zijn van mijn ET8000, zenderlijst en mijn 3 ontvangers: DVB-C en 2 DVB-S2 (waarvan nog eentje zonder kabel, die moet ik nog trekken). Misschien zelfs een plugin die ook nog in de weg zit. Wel typisch dat het probleem zich precies voordoet met het starten van de zenderlijst. Altijd precies op het zelfde punt.

Ik ga het zien. Morgen backup ik het hele systeem. En begin dan met een clean install.

Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #9 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2014 - 10:01

Koste een paar uur. Maar ik heb de 'instelling' gevonden die het probleem tot gevolg heeft. Als ik in de zenderkeuze (TV) lijst in de instellingen "Toon opname indicatie" kies (ongeacht de variant) dan loopt zenderkeuze lijst vast bij een opname. Klinkt achteraf gezien niet raar om het probleem daar te zoeken.

 

Kan iemand anders dit probleem reproduceren? Of is dit voor mijn combinatie ET8000 met sateliet en kabel zenders onderling als 'alternatives' verbonden (bijv NPO1-sat & NPO1-kabel zijn elkaars alternative) .



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #10 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 25 September 2014 - 12:54

Hier probleem niet te reproduceren op jouw aangeven op een ET6500 en een ET9500.

Zal dan iemand met een ET8000 moeten zijn.



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #11 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 25 September 2014 - 13:07

Je ontvanger hangt niet, want anders zou je "cirkel met bolletjes" niet blijven draaien, maar stil blijven staan.



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #12 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 25 September 2014 - 13:23

Sorry kokf,

 

Ik heb wat verder getest en ik heb nu ineens ook het probleem.

Een opname gestart vanuit de epg.

Ontvanger hangt en alleen het kleine venster linksboven zichtbaar met beeld en geluid.

De rest van het scherm is mooi zwart.


Edited by Jork, 25 September 2014 - 13:24.


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #13 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2014 - 13:24

Je ontvanger hangt niet, want anders zou je "cirkel met bolletjes" niet blijven draaien, maar stil blijven staan.

Wat is dan een betere omschrijving? Want die bolletjes blijven uren draaien en verder werkt geen enkele knop meer. De opname blijft inderdaad lopen. CCcam ook want ik kan boven via cardsharing ook gewoon blijven kijken. En de zender blijft ook in dat kleine raampje van het zenderkeuze (TV)  lijst gewoon doorgaan. Klopt het dan dat enigma2 blijft draaien, maar OpenPli 'blijft hangen'?

 

Toch wel typisch als alleen de ET8000 blijft hangen bij de zenderkeuze (TV) lijst indien de instelling "Toon opname indicatie" aan staat en er een opname loopt. Kan het misschien te maken hebben mijn combinatie van sateliet en kabel zenders die onderling als 'alternatives' zijn verbonden? 


Edited by kokf, 25 September 2014 - 13:25.


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 September 2014 - 13:41

Bij "Toon opname indicatie" moet Enigma disk access doen.

 

Het zou dus best wel eens kunnen zijn dat er ergens iets in jou config gedefinieerd staat (bv een opname pad) wat niet bestaat of niet reageert. En dan hangt de box, wachtende op een connectie timeout...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #15 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 25 September 2014 - 13:56

Ik heb door het reproduceren in mijn systeem iets getriggerd.

 

Handmatige opname starten en even wat later het zenderkeuze menu openen.

Boel op zwart en de zaak hangt al.

 

Heb de opname indicatie gewoon weer terug op standaard.

Meer niet. Probleem blijft.

 

Ik wil weleens weten wat hier getriggerd is geworden waardoor dit ontstaat.

 

 

Ik ga eerst maar eens even de tip van WanWizard na.


Edited by Jork, 25 September 2014 - 13:58.


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #16 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 25 September 2014 - 14:07

Geen timeout melding tot nu toe na 10 minuten.

Ontvanger in dezelfde status.

Ik heb het idee dat deze er zonder hulp niet meer uitkomt.

Met telnet even kijken.



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #17 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 25 September 2014 - 14:59

Koste een paar uur. Maar ik heb de 'instelling' gevonden die het probleem tot gevolg heeft. Als ik in de zenderkeuze (TV) lijst in de instellingen "Toon opname indicatie" kies (ongeacht de variant) dan loopt zenderkeuze lijst vast bij een opname. Klinkt achteraf gezien niet raar om het probleem daar te zoeken.

 

Kan iemand anders dit probleem reproduceren? Of is dit voor mijn combinatie ET8000 met sateliet en kabel zenders onderling als 'alternatives' verbonden (bijv NPO1-sat & NPO1-kabel zijn elkaars alternative) .

 

Volledig reproduceerbaar ook op ET6500 en ET9500 met dus die functie menu/ instellingen/ systeem/gebruikersinterface/toon opname indicatie op andere type dan -geen-

 

Opnamepad: /media/hdd

Verder geen opnamepaden.



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #18 kokf

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2014 - 22:06

Bij "Toon opname indicatie" moet Enigma disk access doen.

 

Het zou dus best wel eens kunnen zijn dat er ergens iets in jou config gedefinieerd staat (bv een opname pad) wat niet bestaat of niet reageert. En dan hangt de box, wachtende op een connectie timeout...

Ik heb volgens mij maar één opname pad en dat is de standaard /media/hdd. Daar heb ik niets voor gedaan, geen enkele instelling voor gewijzigd. Dat weet ik zeker want ik ben met een clean install van openpli begonnen vanochten. Ik heb alleen fstab aangepast zodat ik mijn NAS met NFS mount op /media/hdd. Dat gaat verder automatisch goed.



Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 September 2014 - 22:28

Dan zal er iemand in de code moeten duiken, en dan haak ik af... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli loopt vast bij zenderoverzicht tijdens een opname #20 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 5 October 2014 - 10:43

Hier ook op de Ultimo, als ik "toon opname indicatie " aanzet loopt de ontvanger vast als er een opname loopt en de zender lijst wordt geopend.
Dit direct al vanaf het moment dat de functie toon opname indicatie werd toegevoegd. Heeft nooit goed gewerkt.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users