Jump to content


Photo

Zenderlijst in vanuit menu binnehalen

zenderlijst

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 DePuk

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 1 October 2014 - 21:03

Beste mede forum leden,

 

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met het volgende. Onze vriendengroep bestaande uit meerdere personen hebben verschillende dreamboxen. Een van onze vrienden heeft een open pli image gevonden waarmee hij vanuit het menu de mogelijkheid heeft om een zenderlijst te downloaden. Nu is het volgende aan de hand. De persoon in kwestie heeft een DB 800 HD SE. Deze hebben wij niet allemaal. Sterker nog. Wij hebben bijna allemaal andere types. De verschillende types zijn :

 

DB800 HD met een 2.1 sim

DB800 HD estar

DB800 HD met originele sim

 

Wij zijn op zoek naar open pli images voor de verschillende type boxen, zodat ook wij de mogelijkheid hebben om de zenderlijst via het menu te downloaden. Eenmaal de images in bezit kan een van ons wel de image op de juiste manier installeren.

 

Wij hopen op een spoedige reactie en zijn jullie erg dankbaar voor het delen van de gevraagde informatie.

 

Met vriendelijke groet,

Remon (DePuk)



Re: Zenderlijst in vanuit menu binnehalen #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 1 October 2014 - 21:14

Zoals ongetwijfeld bekend ondersteunen wij geen clones. De enige boxen die de actuele zenderlijsten nog kunnen binnenhalen via het menu zijn de 800se en de 800 HD. Hoewel ik geen originele 800 HD meer heb meen ik dat met de 2.1 image de zenderlijst ook nog actueel is. Wat de clones aanbieden, geen idee. Daar doen wij niets mee en dus zul jij dat moeten uittesten. Ongetwijfeld kan je ook daar lijsten downloaden. De vraag is of dit de gewenste is.

Of anders de lijsten downloaden en met een editen in de box plaatsen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zenderlijst in vanuit menu binnehalen #3 DePuk

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 1 October 2014 - 21:30

Hoi Frenske,

 

Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Het zijn inderdaad clones. Dit is ons destijds aangeraden door een van onze vrienden die nu niet helaas meer in ons midden is. Wij leunde op hem en hij was ook degene die dus steeds de zenderlijsten maakte voor ons en deze op onze box plaatste. Die andere vriend met de SE box weet er wel iets van maar niet zoveel. Hij kwam zijn image dus ergens tegen en dat werkte op zijn SE box. Op onze box werkt die dus niet en wij hebben al meerdere pogingen gewaagd om te leren hoe de zenderlijst aan te passen. En helaas is dat voor ons niet echt weggelegd :(. Vandaar dat we dat systeem wat hij gevonden had ons erg aantrok. Wij begrijpen dat jullie de originele boxen in ere willen houden en weinig aandacht aan overige boxen willen spenderen. Dat respecteren wij dan uiteraard ook. Mocht je ons nog in een bepaalde richting kunnen sturen dan vernemen wij dat graag. Overigens zijn het kabel boxen.

 

Met vriendelijke groet,

Remon (DePuk).



Re: Zenderlijst in vanuit menu binnehalen #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 1 October 2014 - 22:03

Het vervelende is dat het vermoedelijk ook cableboxen incl. een zo geheten creatief abonnement betreft. Ik weet dat dit destijds veel in combinatie verkocht is. En daarover wordt hier sowieso niet gesproken.
Maar los van dat, zoek maar eens op dreamboxedit. Hetzij op internet of anders hier op het forum.
Of anders zelf scannen, of bieden die clones geen cablescan?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zenderlijst in vanuit menu binnehalen #5 DePuk

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 1 October 2014 - 22:20

V.w.b. het creatieve abonnement heb je gelijk. Dat is destijds daarbij geleverd. Dat is al enige tijd terug dat we die vorm hebben gebruikt. De situatie is nu dus als volgt. Destijds regelde onze vriend die er dus nu niet meer is dat allemaal voor ons. Wij wisten niet bij wie of waar dat gebeurde. Nu worden onze boxen met een kaart gebruikt als digitale decoder zonder zo'n creatieve abonnement. Deze boxen willen we graag houden, omdat we deze nu eenmaal gewend zijn en dus geen geld uit kunnen/willen geven aan een nieuwe digitale decoder. Zeker niet omdat onze boxen nog steeds prima werken. Op dreamboxedit hebben we al regelmatig gezocht, maar we komen niet eens in ons systeem. Laat staan dat we dat steeds moeten doen als er iets wijzigt in zo´n zenderlijst. Een kabelscan werkt meestal wel, maar niet altijd. Ik begrijp jullie erg goed. Ik hoop ook dat jullie onze situatie ook begrijpen. We vragen niet om een creatieve abonnement, maar om een stukje software waarmee we op eenvoudige wijze de zenderlijst mee binnen kunnen halen. We hebben al een aantal keer onze zenderlijst laten aanpassen bij een schotelverkoper bij ons in de stad, maar die vraagt daar nogal wat geld voor. Als we dat moeten blijven doen is de aanschaf van een nieuwe digitale decoder goedkoper. Maar we hopen nog steeds op een makkelijkere goedkopere oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

Remon (DePuk).



Re: Zenderlijst in vanuit menu binnehalen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 October 2014 - 23:12

DreamboxEdit is vrij eenvoudig, maar je moet wel het wachtwoord van de box hebben.

 

Als je dat niet hebt (omdat het creatieve vriendje alles heeft afgeschermd) dan zit er niks anders op dan een nieuwe image plaatsen, en die moet je voor een clone elders zoeken, die van ons werkt er niet op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users