Jump to content


Photo

Netwerk probleem

VU+Ultimo

  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 piepertennis

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2014 - 13:40

Ik heb een VU+SOLO en ULTIMO...... Bij Solo werkt het netwerk goed met DCC.Maar de Ultimo daar geraakt ik niet in de DCC.bij bijde ontvangers staan in het netwerk de instellingen het zelfde,en toch werkt de Ultimo niet...heeft iemand een idee ?



Re: Netwerk probleem #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 October 2014 - 14:15

Welke versie gebruik je? Nou gebruik dergelijke tools nooit, maar gezien je 2 Vu's hebt waarom geen vu control centre (momenteel versie 0.8 van vucc geloof ik)


Edited by 40H3X, 6 October 2014 - 14:18.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Netwerk probleem #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 6 October 2014 - 14:21

Als jij mij de verschillen tussen die twee kunt duidelijk maken, buiten de optische zaken om, zou het misschien nuttig kunnen zijn de vu versie te proberen :)

 

Ze hebben beide een telnet en ftp client aan boord.

 

Kan het zijn dat je de box welke niet wil, voorzien hebt van een ip adres welke mogelijk al in gebruik is, of dat die in de range zit welke normaliter door de dhcp-server wordt uitgedeeld?

Heb je DHCP aan staan, en de box een ip via DHCP laten krijgen?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Netwerk probleem #4 piepertennis

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 8 October 2014 - 08:54

Welke versie gebruik je? Nou gebruik dergelijke tools nooit, maar gezien je 2 Vu's hebt waarom geen vu control centre (momenteel versie 0.8 van vucc geloof ik)

De versie die ik gebruik is DCC 2.2.1.1.ik ga je voorstel de VU versie 0.8 eens gebruiken en hou je op de hoogte van het resultaat.....



Re: Netwerk probleem #5 piepertennis

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 8 October 2014 - 10:07

Als jij mij de verschillen tussen die twee kunt duidelijk maken, buiten de optische zaken om, zou het misschien nuttig kunnen zijn de vu versie te proberen :)

 

Ze hebben beide een telnet en ftp client aan boord.

 

Kan het zijn dat je de box welke niet wil, voorzien hebt van een ip adres welke mogelijk al in gebruik is, of dat die in de range zit welke normaliter door de dhcp-server wordt uitgedeeld?

Heb je DHCP aan staan, en de box een ip via DHCP laten krijgen?

In adapterinstellingen  hebben alle twee de netwerk interface en automatischeIP aanstaan met ja......... alles is het zelfde enkel het IP adresse van de twee verschillen.....wat nu?



Re: Netwerk probleem #6 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 8 October 2014 - 10:35

@piepertennis

 

Voor een box met Enigma2 moet je DCC E2 vs 1.50 hebben



Re: Netwerk probleem #7 piepertennis

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 8 October 2014 - 10:58

Ik gebruik ook Dreamboxedit en daar geeft hij bij IP test aan dat hij verbonden is maar bij test username en Pwd krijg ik een error.Dit zijn de instellingen.

 

Netwerkbrowser 

 

activeren

rootvultimo

CIFS share

81.82.......

root

nee

rw

gebruikersnaam  root

wachtwoord         geen



Re: Netwerk probleem #8 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 8 October 2014 - 11:21

Dan heb je misschien last van het volgende probleem op 1 van je recievers.

 

http://forums.openpl...273-open-webif/

 

In het menu van openwebif kun je dit op nee zetten.



Re: Netwerk probleem #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 8 October 2014 - 12:05

Het idee is leuk maar telnet en samba doen weinig met http............


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Netwerk probleem #10 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 8 October 2014 - 12:33

Maar dreamboxedit wel.

 

Misschien helpt het als de router een fabrieksherstel gaat doen.



Re: Netwerk probleem #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 8 October 2014 - 12:58

Ter info, Dreamboxedit gebruikt ook poort 23 (telnet) en 21 (ftp) maar dat heeft niet direct met dit probleem te maken.

Het resetten van de router is wel een erg bruut middel maar baat het niet, schaadt het niet :)

 

Misschien moet de topicstarter eens kijken naar de firewall instellingen van zijn pc.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Netwerk probleem #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 October 2014 - 13:07

Ik gebruik ook Dreamboxedit en daar geeft hij bij IP test aan dat hij verbonden is maar bij test username en Pwd krijg ik een error.Dit zijn de instellingen.

 

Netwerkbrowser 

 

activeren

rootvultimo

CIFS share

81.82.......

root

nee

rw

gebruikersnaam  root

wachtwoord         geen

 

Ik neem aan dat de eerste twee octeten (81.82....) verzonnen zijn, maar kan je dit ip adres van je Ultimo pingen?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Netwerk probleem #13 piepertennis

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 8 October 2014 - 13:35

 

Ik gebruik ook Dreamboxedit en daar geeft hij bij IP test aan dat hij verbonden is maar bij test username en Pwd krijg ik een error.Dit zijn de instellingen.

 

Netwerkbrowser 

 

activeren

rootvultimo

CIFS share

81.82.......

root

nee

rw

gebruikersnaam  root

wachtwoord         geen

 

Ik neem aan dat de eerste twee octeten (81.82....) verzonnen zijn, maar kan je dit ip adres van je Ultimo pingen?

 

Dreamboxedit  vind het IP adress wel (sucesvol verbonden iP adress 81.82....(poort 80) maar geraakt er niet in..!!en wat is pingen



Re: Netwerk probleem #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 October 2014 - 14:16

 

 

Ik gebruik ook Dreamboxedit en daar geeft hij bij IP test aan dat hij verbonden is maar bij test username en Pwd krijg ik een error.Dit zijn de instellingen.

 

Netwerkbrowser 

 

activeren

rootvultimo

CIFS share

81.82.......

root

nee

rw

gebruikersnaam  root

wachtwoord         geen

 

Ik neem aan dat de eerste twee octeten (81.82....) verzonnen zijn, maar kan je dit ip adres van je Ultimo pingen?

 

Dreamboxedit  vind het IP adress wel (sucesvol verbonden iP adress 81.82....(poort 80) maar geraakt er niet in..!!en wat is pingen

 

 

Ik neem aan dat de IP adressen van beide Vu's dus beginnen met 81.82....., bijzonder!

 

Lees dit even m.b.t. mijn vraag van je IP http://nl.wikipedia.org/wiki/RFC_1918

 

Door een ping op een IP adres kun je o.a. testen of deze "actief" cq. aanwezig is in je netwerk.  Ik ga ervan uit dat je windows hebt, tik maar op de command line "ping 81.82.." natuurljk zonder de " ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Netwerk probleem #15 nando27

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 8 October 2014 - 15:07

standaard in de image niet login root en password ook root?



Re: Netwerk probleem #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 8 October 2014 - 21:32

Standaard wordt er geen password gevraagd.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Netwerk probleem #17 piepertennis

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 22 October 2014 - 18:35

 

 

Ik gebruik ook Dreamboxedit en daar geeft hij bij IP test aan dat hij verbonden is maar bij test username en Pwd krijg ik een error.Dit zijn de instellingen.

 

Netwerkbrowser 

 

activeren

rootvultimo

CIFS share

81.82.......

root

nee

rw

gebruikersnaam  root

wachtwoord         geen

 

Ik neem aan dat de eerste twee octeten (81.82....) verzonnen zijn, maar kan je dit ip adres van je Ultimo pingen?

 

Dreamboxedit  vind het IP adress wel (sucesvol verbonden iP adress 81.82....(poort 80) maar geraakt er niet in..!!en wat is pingen

 

 de eerste 2 zijn het begin van mijn IP op de Ultimo en de Solo.Ik heb de ping gedaan op de PC en deze geeft 4verzonden en 4 ontvangen aan. 



Re: Netwerk probleem #18 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 23 October 2014 - 07:41

Je beseft toch wel als ip adressen beginnen met 81.xxx.xxx.xxx of 82.xxx.xxx.xxx niet de ipadressen zijn voor in thuisnetwerk gebruik! Hangen deze aan een router met je modem) dan zitten deze op de WAN (www) en niet in je LAN (thuis netwerk)

 

Privee IP adressen voor thuis gebruik en worden normal op de router binnen het huisnetwerk gehouden en komen niet op het LAN

Lijst van bruikbare ip adrssen
10.0.0.0 - 10.255.255.255 (totaal beschikbaar 16,777,216)
172.16.0.0 - 172.31.255.255 (totaal beschikbaar 1,048,576)
192.168.0.0 - 192.168.255.255 (totaal beschikbaar 65,536)

binnen deze grenzen blijven

 

 

dit kan verklaren waarom jij, issues hebt met je netwerkverbinding, je gebruikt IP adressen van het web en je krijgt antwoorden vanaf het web en wat weet ik veel nog meer: ongewenst bezoek, ....


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Netwerk probleem #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 23 October 2014 - 07:48

Dan is hij gewoon in he netwerk aanwezig (blijft het bijzonder dat je niet de "gebruikelijke"ip adressen voor interne netwerken kiest, 192.168, 10.0 en 172.16, zie eerdere link). Doe eens een "tracert ipadresultimo" zonder "


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Netwerk probleem #20 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 23 October 2014 - 08:00

Kan het zijn dat je dan een probleem krijgt omdat je niet in het zelfde netwerksegment zit?

81.xxx.xxx.xxx

82.xxx.xxx.xxx

Weet nu net niet of dit enkel optreedt in combinatie met verschillende subnet masks.

Ooit eens conflicten had met een newcamd protocol wou niet werken op 192.168.0.0 - 192.168.255.255 maar wel op 172.16.0.0 - 172.31.255.255. Driver in STB niet correct toegepast werd me nadien verteld (gesloten firmware)


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E



Also tagged with one or more of these keywords: VU+Ultimo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users