Jump to content

Photo

VU+Duo2 Update probleem

• Please log in to reply
80 replies to this topic

Re: VU+Duo2 Update probleem #21 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2014 - 21:26

Beste Catastrofus,

Waar kan ik die logfile vinden?

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #22 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 6 October 2014 - 21:36

Op dezelfde plek waar je de vorige vond, waarschijnlijk /media/hdd of zo.

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: VU+Duo2 Update probleem #23 Removed #erwin08

• Guest

0

Posted 6 October 2014 - 21:37

Waar je de eerste log file ook vandaan hebt gehaalt.

Root/Home/Root.

Edited by erwin08, 6 October 2014 - 21:38.

Re: VU+Duo2 Update probleem #24 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2014 - 21:37

Beste WanWizard,

Wat ik al vermelde, er zit 1 tuner in, de dvb C/T.

Daarop is een buitenantenne aangesloten die ook buiten geplaatst is. Na controle is daar geheel niets mis mee.

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #25 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 6 October 2014 - 21:39

Maar er is iets niet goed geconfigureerd qua tuner gezien de regel "<crashdate>do jan  1 01:16:55 1970</crashdate>" uit je eerste crashlog.

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: VU+Duo2 Update probleem #26 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2014 - 21:53

Beste iedereen,

Dit is wat ik nu heb kunnen vinden:

Attached Files

Re: VU+Duo2 Update probleem #27 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2014 - 21:55

Beste Iedereen,

Dit is wat ik heb kunnen vinden, en ja de datum staat steeds op 1 januari 1970 en kan ik niet ergens instellen.

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #28 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 6 October 2014 - 22:03

Je flashed niet goed want:

- Bij je eerste crashlog: <compiledate>Aug 14 2013</compiledate>

- Bij je 2de crashlog na flashen bijdetijdse image: <compiledate>Aug 14 2013</compiledate>

Maar je crashtijd is beter maar niet goed: <crashdate>wo apr  9 05:52:20 2014</crashdate> ;)

Edited by catastrofus, 6 October 2014 - 22:05.

Re: VU+Duo2 Update probleem #29 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2014 - 22:25

Beste Catastrofus,

Zo langzamerhand weet ik het niet meer, ik heb opgeschreven wat ik precies heb gedaan wat flashen betreft en ik weet niet

wat ik fout doe. Daarnaast heb ik er (denk ik) alles aan gedaan om het op te lossen. Zou niet meer weten wat ik nu moet doen. 

Ik heb lang gewacht na de update, wat geadviseerd werd. Het log bestandje weer gestuurd.

Ik ga maar terug naar Ziezotec in Zoetermeer en laat hun het maar eens voordoen. Heb er nu al de balen van. En dan zit er nog geen eens twee dvb-S tuners in

want deze dvb-c/t tuner is gewoon voor nood. Ik vindt het erg jammer dat het nog steeds niet werkt en dat het ook tegenwoordig zo ingewikkeld gemaakt is.

Duurt allemaal zo verschrikkelijk lang voor je het goed voor elkaar hebt.

Maar goed, een ieder die een poging deed om mij te helpen bedankt.

Zal hier het verdere verloop van mijn VU+Duo2 vertellen, tot het opgelost is of dat ding in de vuilisbak terecht komt.

Groetjes en tot horens maar weer...

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #30 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,497 posts

+1,810
Excellent

Posted 6 October 2014 - 23:53

Niet de update, het installeren van een nieuwe image. Groot verschil.

En dat installeren doe je blijkbaar niet goed, blijkbaar volg je niet (correct) de installatie instructies, want de oude staat er nog steeds op.

Als de box bij het opstarten de USB stick met de nieuwe image detecteert, dan wordt je gevraagd om de knop achter het klepje in te drukken. Installatie duurt een minuut of twee, waarna de box herstart. Doe je dat niet, of wordt de stick niet herkend, dan start de box gewoon door, en dat duurt flink minder dan 2 minuten.

Het komt overigens vrij vaak voor dat de USB stick niet herkend wordt, er zit dan niks anders op dan een andere stick te proberen. Hoe kleiner (qua capaciteit), hoe beter.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: VU+Duo2 Update probleem #31 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 7 October 2014 - 10:44

Dit is mijn tweede update die ik gedaan heb en ik kreeg een ander scherm. Eerst had ik een satelietschotel en nu heb ik een aantal kleine natuurfoto's op scherm.

Hans.[/i]

Ik meende ook dat het flashen niet gelukt zou zijn, maar het laatste bootlogo heeft hij wel.
Als de topicstarter nu eens via menu - informatie - uw ontvanger aangeeft welke versie hij heeft, dan weten wij dat ook zeker.
Misschien staat er op zijn harddisk, ik ben even kwijt of er een in gemonteerd zit, wel een Back-up die roet in het eten gooit.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: VU+Duo2 Update probleem #32 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 7 October 2014 - 10:54

Blijkbaar heeft Hans de setupwizard niet correct doorlopen, en daar gaat het dan mis. Nu doe ik weinig met DVB-T, maar heb onlangs wel geconstateerd dat dit tijdens de installatie niet helemaal lekker verloopt.
Tijdens het doorlopen van de wizard moet je in ieder geval geen zenderlijst installeren want die is voor de satelliet. Daarna ga je via menu - installatie - zenders zoeken eerst even naar de tunerconfiguratie en configuret daar de juiste tuner. In jouw geval dus DVB-T met, zo uit mijn hoofd, de regio Europa. Dat sla je op, en vervolgens ga je pas zenders zoeken. Gisteren heb ik dat toevallig hier nog gedaan op een andere ontvanger, en dat werkte goed. Voor zover Digitenne goed kan werken. ;)
Ik zal straks eens kijken of ik nog iets aparts kan vinden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: VU+Duo2 Update probleem #33 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2014 - 18:00

Beste iedereen,

Na een nachtje slapen en vandaag even het forum gelezen, met frisse moed weer aan de gang gegaan.

En inderdaad heb ik verkeerd geflashed! Nu duurde het veel langer en zag van alles langskomen.

Maar........................................................... helaas weer geen resultaat.

1. Geen enigma2_crash.log kunnen vinden via mijn pc

2. hij geeft nu aan geen actieve internet verbinding te hebben.

3. geen zenderzoekfunctie voor de dvb-c/t tuner

4. ook geen "regio"-instelmogenlijkheid gevonden.

Wordt er niet blij-er van.

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #34 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2014 - 18:42

Beste iedereen,

Ben vergeten dat ik geen IP-adres heb terwijl ik via mijn pc de VU+Duo2  wel kan vinden.

Dus heeft hij naar mijn mening wel degelijk een IP-adres gekregen.

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #35 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2014 - 18:58

Beste iedereen,

Nu geeft de VU+Duo2 een datum aan van 18 november 1968!!!  

Kan geen IP-adres veranderen of invullen.

Ik snap er niets meer van!

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #36 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 7 October 2014 - 19:13

Een rare tijd geeft aan dat je geen tijd van je provider krijgt, in dit geval via je dvb-t tuner.

Netwerkinstellingen kun je zien in: Menu -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk.

Re: VU+Duo2 Update probleem #37 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2014 - 19:31

Beste Catastrofus,

Wat ik ook probeer, ik krijg er in de goede richting geen beweging in.

Alleen wordt het alsmaar erger! 

Dat heb je als je niet weet wat je doet.

Helaas heb ik het idee geoppert om sateliet tv/radio te gaan doen, maar met zulke spullen ben ik

bang dat ik gedoemd ben tot kabeltv of digitenne.

In deze huidige tijd is het niet meer leuk om aan iets nieuws te beginnen!

Te ingewikkelt voor een gebruiker!

Ik breng morgen dat stomme ding terug naar Ziezotec Zoetermeer.

Als die geld vragen voor reparatie gooi ik hem het raam uit en ga over op kabel.

Baal als een stekker!!!

Hans

Re: VU+Duo2 Update probleem #38 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,497 posts

+1,810
Excellent

Posted 7 October 2014 - 19:35

Misschien iemand bij je in de buurt die even langs wil komen?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: VU+Duo2 Update probleem #39 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 7 October 2014 - 19:46

Als hij in regio Twente woont is hij welkom en is het voor mij een uitdaging, maar als hij zegt "Ik breng morgen dat stomme ding terug naar Ziezotec Zoetermeer." vrees ik dat ie in het westen woont.

Re: VU+Duo2 Update probleem #40 HansVU+Duo2

• Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2014 - 19:52

Beste WanWizard,

Zonder hulp is dit ding waardeloos en heb ik er dus niets aan.

Vandaar terug naar Ziezotec, maar gezien die al een oude versie openpli 3.0 erop hebben gezet heb ik er eigenlijk geen vertrouwen meer in dat het goed komt.

Dan het programma OpenPLi, er is geen boek voor te krijgen! Nergens een uitleg over wat/waarom en hoe te verhelpen.

Ben bang dat als het goed komt bij de volgende update alles weer crashed.

Het programma is waardeloos voor een gebruiker. Voor iemand die er in thuis is is het duidelijk en men programmeert er nog wat bij. (vandaart die beta versies?)

ben er nu bijna twee avonden mee bezig zonder resultaat, heb geen tv en radio meer. Kan niet waar zijn toch????

Waarom zo moeilijk allemaal???

Hans

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users