←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

HBB TV stand van zaken

aal50's Photo aal50 5 Dec 2014

  1. zit deze dan niet in pli
  2. Andre
Quote

aal50's Photo aal50 7 Dec 2014

is dit inmidels opgelost

Andre

Quote

Tech's Photo Tech 7 Dec 2014

De keymap.xml kan je vinden in /usr/share/enigma2/

 

Ergens in de buurt van regel 221 moet je de aanpassing maken.

 

Bij mij werkt het na een aanpassing van de keymap maar dit heeft denk ik ook gevolgen voor andere receivers.

<map context=“InfobarRedButtonActions”>
<device name="dreambox advanced remote control (native)">
<key id="KEY_RED" mapto="activateRedButton" flags="b"/>
</device>
</map>

Heb ik veranderd in

 

    <map context="InfobarRedButtonActions">
            <key id="KEY_RED" mapto="activateRedButton" flags="b"/>
    </map>
Quote

aal50's Photo aal50 7 Dec 2014

is dat dan niet in nieuwe flach opgelost

Andre

Quote

Tech's Photo Tech 7 Dec 2014

Nee, dat kan niet zonder dat het het bouwproces voor de andere ontvangers negatief beinvloedt
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 8 Dec 2014

Dat is iets wat xtrend moet aanpassen als ik me goed herinner.

Quote

Tech's Photo Tech 8 Dec 2014

Dat is iets wat xtrend moet aanpassen als ik me goed herinner.

 

Toch wel goed opgelet ;)

Quote

aal50's Photo aal50 8 Dec 2014

bedankt het werkt

Andre

Quote

Geuze's Photo Geuze 8 Dec 2014

Ik heb gekeken of die keymap is aangepast, zoals Tech zegt. Dit was al gebeurd.

Wanneer ik onder de blauwe toets kijk, klik ik de HBB tv aan en druk ik op de rode knop.

Alle toetsen op de afstandbediening blokkeren. Het kanaal waarop de box speelt gaat gewoon door. Ik moet dan de box herstarten spanning eraf en erop.

 

Geuze

Quote

dirkjan73's Photo dirkjan73 8 Dec 2014

@Geuze,

na rode knop zie je een ROOD blokje rechtsonder,druk nog een keer op de RODE KNOP.

Soms moet ik ook vaker op de rode knop drukken..

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 8 Dec 2014

Volgens mij kun je veel beter een toets toekennen via hotkey...

Quote

Geuze's Photo Geuze 9 Dec 2014

Hallo

 

Ik heb gekeken in de key.xml en heb op regel 221 gezien wat Tech adviseert,  er al staat.

Ik heb HBB TV onder de rode knop gezet d.m.v. hotkey wat ik een fantastische optie vind.

Als ik de rode knop dan indruk één, twee maal krijg ik geen rode knop recht onder.

Op het display zie ik de tekst web browser staan maar doet niets, anders gezegd de a.b. doet niets meer.

Het beeld wat er op dat moment speelt gaat gewoon door. Wil je de a.b. kunnen gebruiken moet ik de spanning eraf , erop doen.

Zeg het maar.

 

Geuze


Edited by Geuze, 9 December 2014 - 07:34.
Quote

aal50's Photo aal50 12 Dec 2014

Als je een update doet de xml map weer veanderd,hbb tv weer weg

Andre

Quote

Gumab's Photo Gumab 11 Feb 2015

Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe Vu+ Duo2 gekocht waarop al openpli4 voor geïnstalleerd was.

Vandaag heb ik geprobeerd om hbbtv te installeren maar liep tijdens de installatie tegen hetzelfde probleem aan als Unimatrix.

Ik kreeg nl. ook de foutmelding:

* satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for enigma2-plugin-extensions-hbbtv:
* libgstvideo-0.10-0 (>= 0.10.36.1+git10186+bdb3316) * gstreamer (>= 0.10.36.1+git12092+1bcabb9) *

Via telnet het commando "opkg install --force-depends enigma2-plugin-extensions-hbbtv" uitgevoerd maar ook daar trad de foutmelding op. 

Na een herstart verscheen hbbtv echter wel onder de blauwe knop terwijl deze eerst niet aanwezig was.

Indien ik vervolgens naar NPO1 HD schakel en op de blauwe knop druk en hbbtv selecteer krijg ik een scherm waarin staat "1. No detected hbbtv applications".

Ook als ik op de rode knop druk terwijl NPO 1,2 of 3 ingeschakeld is gebeurt er niets.

 

Doe ik nog iets fout of is er een ander probleem?

Alle hulp wordt op prijs gesteld !

 

p.s.: indien ik een afbeelding wil toevoegen krijg ik een schermpje voor een url te zien. Hoe krijg ik een afbeelding vanaf mijn pc in dit forum?

Quote

Frenske's Photo Frenske 11 Feb 2015

Deïnstalleer de HBBTV plug-in eens en installeer de OpenOpera plug-in dan maar eens. Ik verwacht dat na een Enigma herstart het wel zal werken.
Quote

Gumab's Photo Gumab 11 Feb 2015

Deïnstalleer de HBBTV plug-in eens en installeer de OpenOpera plug-in dan maar eens. Ik verwacht dat na een Enigma herstart het wel zal werken.

Hoe krijg ik de plugin gedeïnstalleerd? Hij staat nl. niet onder applicaties.

De openopera hbbtv browser, die ik al geïnstalleerd had, staat er wel tussen.

Quote

Frenske's Photo Frenske 11 Feb 2015

Menu - applicaties (plug-ins) - rode toets - extensions en daar de HBBTV plug-in aanklikken. Mocht dat niet lukken, dan raad ik je aan om die box maar eens vers te flashen omdat er vanalles mee 'mis' kán zijn.
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 11 Feb 2015

Op de VU+ ontvangers adviseer ik geen OpenOpera, de bijgeleverde plugin van VU+ doet het gewoon goed. Je moet inderdaad wel even herstarten na installeren.

Quote

Gumab's Photo Gumab 11 Feb 2015

Menu - applicaties (plug-ins) - rode toets - extensions en daar de HBBTV plug-in aanklikken. Mocht dat niet lukken, dan raad ik je aan om die box maar eens vers te flashen omdat er vanalles mee 'mis' kán zijn.

Bedankt voor de aanwijzingen. Op deze wijze heb ik de hbbtv plugin kunnen verwijderen. Ik heb de box daarna herstart maar met alleen de openopera hbbtv browser werkt het ook niet.

De openopera hbbtv plugin vervolgens ook maar weer op dezelfde wijze verwijderd.

Box herstart en hbbtv plugin weer geïnstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde.

Ik blijf de melding"1. No detected hbbtv applications" krijgen en ook de rode knop reageert niet.

Het huidige image is er door de leverancier opgezet en ik kan een backup image van hun website via USB op de Vu+ duo2 flashen. Ik zou dan toch mogen verwachten dat e.e.a. goed functioneert. Hoe kan ik zien welke versie er nu op mijn box staat?

Of kan ik beter het image "OpenPLi-4.0-beta-vuduo2-20150211_usb" van deze locatie ( http://openpli.org/d...oad/vu /vuduo2/ ) downloaden?

Quote

Frenske's Photo Frenske 11 Feb 2015

Uiteraard moet je ervan uitgaan dat je een originele image hebt. Via menu - informatie - de ontvanger kan je de gegevens van de huidige image opzoeken. Post die hier maar eens.
Indien dit een oudere versie betreft, dan plaats maar eens één van de laatste images vanuit onze eigen downloads. Even vers installeren. Liefst zonder een Back-up terug te plaatsen. http://openpli.org/d...oad/vu /vuduo2/
Quote