Jump to content

Photo

HBB TV stand van zaken

• Please log in to reply
171 replies to this topic

Re: HBB TV stand van zaken #141 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 20:15

Ik snap er langzamerhand niets meer van.

Ik heb openopera kunnen installeren zonder verdere problemen.

Moet ik hbbtv hiermee geactiveerd krijgen door op de rode knop te drukken?

Zo ja, dan werkt het bij mij niet.

Zo nee, wat moet ik dan wel doen?

Indien ik nl. op de blauwe knop druk en openopera selecteer dan verschijnt in de display van mijn Vu+ Duo 2 de melding "webbrowser active"

Druk ik vervolgens op de rode knop dan blijkt dit geen geldige actie te zijn. Druk ik echter op 'menu' dan verschijnt er boven in beeld een balk waarin ik o.a. een url kan typen of een bookmark kan maken.

Als OUG niet hetzelfde is als hbbtv waarom moet ik dan argparse.pyo in /usr/lib/python2.7/ plaatsen?

Deze file staat overigens al in /usr/lib/python2.7/

Re: HBB TV stand van zaken #142 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,120 posts

+698
Excellent

Posted 18 February 2015 - 20:28

Misschien per abuis met Hotkey iets anders gezet op de rode toets???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: HBB TV stand van zaken #143 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 20:50

Via het hotkey menu nog even gecontroleerd maar er is helemaal niets aan de rode knop gekoppeld.

Zowel voor short als long press.

Hoort hier dan niet iets voor openopera aan gekoppeld te zijn?

Begrijp ik hier uit dat evenals voor de hbbtv plugin ook openopera met de rode toets geactiveerd moet kunnen worden?

Re: HBB TV stand van zaken #144 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 18 February 2015 - 21:02

Ik ben even kwijt welke box jij nu eigenlijk hebt. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: HBB TV stand van zaken #145 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 18 February 2015 - 21:07

Via het hotkey menu nog even gecontroleerd maar er is helemaal niets aan de rode knop gekoppeld.

Zowel voor short als long press.

Hoort hier dan niet iets voor openopera aan gekoppeld te zijn?

Begrijp ik hier uit dat evenals voor de hbbtv plugin ook openopera met de rode toets geactiveerd moet kunnen worden?

Ja dat zie je goed.

Openopera is voldoende om via de rode knop hbbtv te selecteren.

Druk voor de grap eens op rood wacht 5 sec en druk dan nog eens op rood.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: HBB TV stand van zaken #146 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 21:12

@Frenske : Ik heb een Vu+ Duo2
@Meega : Ik heb jouw tip geprobeerd maar helaas nog steeds geen werkende hbbtv.

Re: HBB TV stand van zaken #147 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 18 February 2015 - 21:23

Je internet verbinding - instellingen zijn in orde?

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: HBB TV stand van zaken #148 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 21:32

Je internet verbinding - instellingen zijn in orde?

Ja, netwerktest uitgevoerd en geen problemen.

Re: HBB TV stand van zaken #149 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 18 February 2015 - 21:39

Hier werkt het prima op de duo2. Inderdaad eerst op een hbbtv zender zetten. Dan geeft hij rechts onder in het scherm: rood knop is aan. En als ik dan rood druk heb ik de uitzending gemist.

Bij mij staat hij ook onder de blauwe toets en niet in het app lijstje.

Ik zou bijna zeggen dat hij met een Back-up misschien iets verkeerds meeneemt?
VU+ Duo2
Wavefield T90 uitgericht op 13, 19.2, 23.5 en 28.2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: HBB TV stand van zaken #150 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 21:48

@Nl2mml : Ik heb vandaag een verse flash gedaan en geen backups terug gezet. Waarom e.e.a. bij mij niet werkt is mij een groot raadsel.
@Frenske: Over welke log file had jij het eerder vandaag in post #127?

Edited by Gumab, 18 February 2015 - 21:49.

Re: HBB TV stand van zaken #151 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 18 February 2015 - 21:52

Als je een telnet sessie opent en daar Enigma stopt met init 4, vervolgens enigma weer start met enigma2, en als je dan eens kijkt wat er gebeurt terwijl je HBBTV activeert, dan ben je misschien makkelijker te helpen. Met putty kan je instellen dat je dat log kunt opslaan en vervolgens kan je dat hier posten. Net nog een Duo geflasht en ook daar werkt het in één keer. Weliswaar erg traag, maar dat is nu eenmaal zo. De Duo2 loopt ook gewoon.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: HBB TV stand van zaken #152 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 22:15

@ Frenske : ik kan dit nu niet testen aangezien ik een opname heb lopen dus wil ik dit uitstellen tot later vanavond of anders morgen.

Wat mij alleen niet duidelijk is hoe ik dat moet doen in putty. Ik ben redelijkl bekend met dcc maar heb nog geen enkele ervaring met putty.

Het is me inmiddels echter wel gelukt om een telnet sessie te openen in putty maar hoe moet ik opties voor de logging instellen? Bijv. Session logging op 'All session output"?

M.b.t. het activeren van hbbtv heb je het dan over de hbbtv plugin of openopera for hbbtv? Momenteel heb ik alleen openopera for hbbtv geïnstalleerd

Re: HBB TV stand van zaken #153 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 22:34

Inmiddels is de opname klaar en heb ik een logfile m.b.v. putty kunnen maken.

Na de commando's init 4 en enigma2 heb ik geprobeerd openopera hbbtv te activeren m.b.v. de rode knop maar zoals inmiddels bekend geen enkele reactie.

Ook heb ik openopera hbbtv m.b.v. de blauwe knop geactiveerd.

Hopelijk heb ik de juiste logfile aangemaakt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Attached Files

Re: HBB TV stand van zaken #154 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 22:46

Na putty afgesloten te hebben was de box 'bevroren' en heb ik de stroom van de box moeten halen om hem opnieuw op te kunnen starten.
Had ik dit kunnen voorkomen door putty op een andere wijze te beëindigen?

Re: HBB TV stand van zaken #155 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 18 February 2015 - 22:53

Ja, in putty enigma2 weer te laten stoppen door ctrl-c in te drukken en de zaak weer te starten door 'init 3' in te tikken.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: HBB TV stand van zaken #156 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2015 - 22:55

@Tech: oké, bedankt voor de info!

Re: HBB TV stand van zaken #157 Gumab

• Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2015 - 11:55

De opmerking van Meega in post #147 heeft mij uiteindelijk aan het denken gezet dat het erop lijkt dat er geen signaal van hbbtv binnenkomt.

Na wat gegoogle kwam ik bij deze link uit http://www.mediamaga...-ziggo-abonnees

Alle inspanningen blijken dus voor niets te zijn geweest aangezien het hbbtv-signaal voor Ziggo abonnees blijkbaar (nog) niet beschikbaar is.

Iedereen bedankt voor alle geboden hulp en excuus dat ik hier niet eerder naar gekeken heb!

In de putty logfile zag ik nog wel diverse foutmeldingen staan.

Ik zou nog wel graag vernemen of deze 'normaal' zijn of dat er toch nog ergens een probleem zit.

Re: HBB TV stand van zaken #158 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 7 March 2015 - 15:52

Hallo, ik zit al een tijd te tobben met de webbrowser en hbbtv op een ET4000, ik heb deze enigma2-plugin-extensions-et-webbrowser_1.6.1-r0_et4x00.ipk uit de feed geïnstalleerd.

Als ik op de Rode knop druk komt er op NED1 de bekende rode punt met Aan in beeld, maar dat is dan ook alles. Op zich hecht ik niet zo'n waarde aan HBBTV, maar meer aan een goed werkende webbrowser, maar die wil ook niet werken. Ik heb al van alles geprobeerd een nieuwe flash gedaan en daarna de webbrowser geïnstalleerd maar het wil gewoon niet. :blink:Ik heb wat dingen waarvoor ik gewoon een webbrowser voor nodig heb net zoals op mijn ET8000 waar alles wel goed werkt met NewXtrend-hbbtv 2.5, ooit zou deze ook voor de ET4000 te gebruiken zijn maar ik krijg die ook niet werkend op de 4000. Heb nog geprobeerd open opera te installeren maar ook die installeert niet eens, ik wordt er zo langzamerhand een beetje simpel van waarom dit allemaal zo moeilijk gaat.

Is er nu echt geen mogelijkheid een webbrowser werkend te krijgen op de ET4000? Het hoeft allemaal niet snel te zijn door het krappe geheugen maar als het maar werkt. :mellow:

73's

PE1AQZ

Re: HBB TV stand van zaken #159 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 7 March 2015 - 16:04

Als ik in de gelegenheid ben, dan zal ik dat ook eens testen. Dat zal vandaag niet meer lukken vrees ik. Maar, morgen is er weer een dag.

Re: HBB TV stand van zaken #160 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 7 March 2015 - 16:13

Misschien toch ook eens een log maken. Wie weet komt daar iets uit.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users