Jump to content


Photo

Tune Failed

DM800HD Astra1 Astra3 buitenland

  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2014 - 07:17

Hallo allemaal,

 

Wij zijn net verhuist (buitenland) en de schotel is opgehangen, kabels liggen. We kunnen Astra1 en Astra3 ontvangen vrijwel vrij zicht maar door het dak kunnen we net de Astra2 niet zien.

 

Enfin, met twee single LNB (1 output) en via een Diseq(4/1 - verbonden op poorten LNBA en LNBB) naar de DreamBox 800HDse.

Nu hebben we prima (perfecte) FTA ontvangst.

Toch wilden we natuurlijk e.e.a. testen voor we dure kaarten kopen, en hiervoor was een vriend zo vrij ons zijn kaarten te lenen (die wil hij natuurlijk na zijn vakantie terug).

 

Maar we hebben met 1 probleem te kampen.

Sommige kanalen (die we wel zouden moeten kunnen ontvangen) krijgen als melding "Tune Failed". Voorbeeld is bij HBO. HBO1 kunnen we zien, maar HBO2 en HBO3 bijvoorbeeld geven die melding, en zo zijn er nog een paar kanalen.

Voor de nitty-gritty details moet ik de lijst beter doorlopen, maar ik wilde zo spoedig mogelijk alvast rondvragen wat hier het probleem kon/kan zijn?



Re: Tune Failed #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 17 October 2014 - 08:44

Dat heeft met een onlangs doorgevoerde wijziging bij M7 te maken. Dit betreft de wijziging van de transponder van NPO2, Fox, Jim Jam, HBO 2-3 etc. etc. Stem maar eens af op NPO 1 HD en doe een handmatige scan met netwerk op 'aan'. Dan heb je daar ook weer ontvangst.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tune Failed #3 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 19 October 2014 - 10:08

Geweldig, dat heeft gewerkt. Raar, maar bedankt!



Also tagged with one or more of these keywords: DM800HD, Astra1, Astra3, buitenland

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users