Springen naar inhoud


Foto

Het plaatsen van een softcam in OpenATV


  • Please log in to reply
Er zijn 4 reacties in dit onderwerp

#1 hro

  • Senior Member
  • 2580 berichten

+767
Excellent

Geplaatst op 20 oktober 2014 - 06:10

Na vooroverleg met PLi-team toestemming gekregen ook deze special te plaatsen.

 

Na installatie van OpenATV komt menige eerste gebruiker tot de verrassing dat er geen softcam (CCcam of Oscam of een andere softcam) te downloaden is. Men was dit wel gewend bij bijvoorbeeld OpenPLi. Bij OpenATV moet de softcam apart worden toegevoegd.

In deze special beschrijven we drie methoden. Als toetje nog een beschrijving van verschillen in de bediening (knoppen) tussen OpenATV en OpenPLi.

Deze special is een productie van Satellietvereniging De Transponder en gemaakt door Gerard en Emiel.

Bijgevoegde Bestanden


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Het plaatsen van een softcam in OpenATV #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5468 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 20 oktober 2014 - 06:44

Mooie tutorial...
Heb OpenATV op mijn speel ontvanger staan. Werkt prima.. CCCam heb ik via ipk installer geinstalleerd. Werkt prima met mijn CDS en TVV kaart...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Het plaatsen van een softcam in OpenATV #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5818 berichten

+187
Excellent

Geplaatst op 20 oktober 2014 - 07:15

Helder verhaal, dank maar, doe mij maar PLi ;)


Kleine typo op p2 "Vervolgens kun je de inhoud kan je aanpassen."

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Het plaatsen van een softcam in OpenATV #4 bril

  • Senior Member
  • 204 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 20 oktober 2014 - 12:09

Zit er een filosofie achter waarom het handmatig moet, willen ze het niet toestaan.


Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Het plaatsen van een softcam in OpenATV #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 20 oktober 2014 - 13:27

Ik denk dat de redenatie wel een kleine beetje voor de hand ligt... De card issuers (zoals Nagravision, Kudelski en companen) zien softcams als "illegaal" (of ze dat nou precies wel of niet zijn, met of zonder kaart, dat maakt hun niet uit, heb ik me laten vertellen). Ik kan me heel goed voorstellen dat een image-bakker z'n vingers er niet aan wil branden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers