Jump to content


Photo

Een clone boxje ?

VU+

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 25 October 2014 - 20:36

Zojuist gezien op MP, lijkt me duidelijk.

jcva

Edited by Frenske, 25 October 2014 - 20:43.
De link heb ik verwijderd. De zin van dit topic ontgaat mij dan ook even.


Re: Een clone boxje ? #2 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 25 October 2014 - 21:02

ff waarschuwen misschien??

 

zag zojuist nog meer vergelijkbare advertenties op mp.

 

is gewoon rotzooi.


Edited by jcva, 25 October 2014 - 21:06.


Re: Een clone boxje ? #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 25 October 2014 - 21:35

Ach, hoe goed bedoeld misschien, ik denk dat dit aan de kopers zelf is wat voor een 'rommel' zij, vaak bewust, aanschaffen en in een later stadium, als het mis gaat, ineens gaan klagen. En m.i. is dit sowieso niet OpenPLi gerelateerd, vandaar mijn correctie.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Een clone boxje ? #4 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 25 October 2014 - 23:40

Daar heb je wel een punt maar je krijgt waarschijnlijk dan zo ook weer klagers dat ze hun pli niet kunnen updaten. Want er staat pli op dus het moet kunnen.

Er zijn er genoeg die geen idee hebben dat het om clone boxen gaat. Genoeg ook wel maar ik verbaas me iedere keer hoe naief veel mensen zijn als het om mp(en dat soort sites) handel gaat.

Er staan vragen genoeg van mensen met dreamboxenclones en ipboxen op dit forum.

Jcva

Re: Een clone boxje ? #5 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 26 October 2014 - 02:56

Het verbaast mij beste Jcva moraal ridder hoe naief jij bent dat je denkt dat je deze handel welke al meer dan 5 jaar lang aan de gang is kan tegen houden met een onderbuik waarschuwingkje die rammelt van alle kanten op een forum waar dreamboxen niet eens meer ondersteund worden  :)


Edited by Tech, 26 October 2014 - 08:16.
Graag alleen reacties welke gerelateerd zijn aan het topic en geen aanval op de topic starter anders ontstaat er zo'n "negatief geladen" topic.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Een clone boxje ? #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 26 October 2014 - 08:14

Graag alleen reacties welke gerelateerd zijn aan het topic en geen aanval op de topic starter anders ontstaat er zo'n "negatief geladen" topic.

 

Het is helemaal niet erg om nietsvermoedende kopers te waarschuwen dat er rommel via marktplaats verkocht wordt, op zich niets nieuws maar zoals Frenske en Happysat al terecht opmerkten, moet je je afvragen of dit de plek is om die kopers te waarschuwen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Een clone boxje ? #7 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 26 October 2014 - 11:47

Wellicht dan verstandig degene die er een negatief topic van maakt aan te pakken en niet degene die met goede bedoelingen zijn bericht plaatst??

 

En of dit de plek is??

 

Als je met een zoekmachine op openpli gaat zoeken kom je vanzelf ook hier terecht, ik kan natuurlijk alleen maar voor mijzelf spreken maar dat doe ik doorgaans wel als ik een nieuw product zoek en daar kreten zie staan die ik niet ken, alles klakkeloos aannemen van de verkoper doe ik in ieder geval niet.

Want dan weet je tegenwoordig haast zeker dat je gen***d wordt.

 

Daarom leek het mij ook op zijn plaats het hier te vermelden. Ik zou overigens niet weten waar ik het anders zou moeten doen.

De doorgewinterde pli gebruikers weten al lang van de clone boxen en de handel daar in (ook het misleiden van de nietsvermoedende consument)

 

En nog even een kleine opmerking richting happysat, jij noemt dreamboxen die hier niet meer ondersteund worden, ik had het over VU+ boxen (en de clones daarvan) Later pas is als voorbeeld een dreambox genoemd.

Ik was gisteren op zoek naar een 2e VU+ box, heb al een VU+solo2 en wil er een 2e bijhebben, toen kwam ik dus al dat spul tegen. En ja ik heb het eerder gezien maar nu opvallend veel.

 

Maar goed, laten we er maar over stoppen (we kijken de andere kant wel uit)

Onlangs was er wat vergelijkbaars gaande op een ander forum, hier bleek het om websites te gaan die er net voor het weekeinde in 1 keer waren met lage prijzen en na het weekeinde in 1 keer weer weg, je zal daar maar wat gekocht hebben, dan kun je naar je spullen en centjes fluiten.

Ook daar hadden mensen veel ellende bespaard kunnen worden als ze ergens een waarschuwing hadden kunnen lezen. Voor degene die er moeite voor wil doen dan.

 

Blijkt hier ook wel net als op vele andere fora dat men goed is in kritiek (zeiken om het zeiken) en er niets opbouwend uit wil halen.

 

Jcva



Re: Een clone boxje ? #8 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 26 October 2014 - 13:03

Chinese webwinkels zijn sterk in opmars: Je koopt tegen lage prijzen en verzending is goedkoop. Het probleem is dat men in China zonder enige schaamte klonen in de etalage zet. Je kunt in Chinese webwinkels zonder moeite aan klonen komen, vooral Dream en Vu+ zijn doelwit van kloners. Snelle Henkie's bestellen die rommel on-line en bieden het op Marktplaats aan. Ik zie dit probleem groter worden.

Re: Een clone boxje ? #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 October 2014 - 15:41

"It it sounds too good to be true, it probably is". Er zijn mensen die bij aanschaffen van spullen hun gezonde verstand gebruiken en anderen niet, dat is hun voorrecht...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Een clone boxje ? #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 26 October 2014 - 16:10

De wetgever kan dit aanpakken. In sommige landen moet je een boete betalen ter grootte van de waarde van het echte product. Dus een nepdreambox twv €600,- in China bestellen voor €100 levert bijvoorbeeld in Frankrijk het risico op dat je bij aflevering niet alleen invoerrechten maar ook een boete van €600 moet betalen.

 

Als 'snelle Henkie' er dan 10 heeft besteld, doet ie dat nooit meer. ;)



Re: Een clone boxje ? #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,793 posts

+186
Excellent

Posted 26 October 2014 - 16:25

Daarnaast is goedkoop maar betrekkelijk, omdat veel Chinese webwinkels vaak slecht zijn te onderscheiden van Nederlandse en vaak niet vermelden dat er boven de 22€ nog btw en/of invoer rechten betaald moeten worden en dan krijg je er bij de ontvangst nog een bedragje bij.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Een clone boxje ? #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 October 2014 - 16:38

En om te verhullen dat het om een kloon gaat, en uiteraard ook om nog meer winst te maken, zijn op veel plaatsen de prizen van klonen niet/nauwelijks meer te onderscheiden van die van authentieke boxen,



Re: Een clone boxje ? #13 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 26 October 2014 - 17:42

Wellicht dan verstandig degene die er een negatief topic van maakt aan te pakken en niet degene die met goede bedoelingen zijn bericht plaatst??

 

 

 

Dat is al gebeurd je link is verwijderd met de reden erbij, ik heb twijfels aan je 'goede' bedoelingen het lijkt er eerder op dat JIJ toevallig gisteren opeens opmerkte dat er clone's op MP staan en zich nu geroepen voelt iedereen ervoor te waarschuwen dat heeft meer met het ego te maken..

 

Terwijl we dit allang wisten allemaal, daarbij is het echt niet meer zo hot als een paar jaar geleden dat ze als warme broodjes over de toonbank vlogen.

De meeste mensen hebben allang een HD ontvanger, de negatieve reputatie is bekend.

 

En ik geef het gros van de leden hier gelijk met de opmerking wie koopt er nu nog zo'n ding, over een tijdje kan je alleen nog FTA ermee kijken zie Murdoch zijn Sky paradijs met paring ect en onze Fox-2 van CDS..

 

Bovendien zijn de tv providers en andere belanghebbende van orginele recievers mp en andere veillingsite's flink in de gaten aan het houden en die kunnen spoedig een huisbezoekje verwachten van de betreffende instanties met zware gevolgen.

 

Dit is ook al vaker gebeurd, de gene die nu nog clones (en meestal cs erbij aanbieden en na 1 week snel weer uitzetten-garantie nope) zijn fast money makers en ik ben van mening dat die zwaar aangepakt moeten worden en dat gebeurd.

 

Vergeet daarbij niet dat al die onwetende mensen die een clone kochten en het gaat mis:

 

A - Hun geld kwijt zijn aan die malafide handel, niks word omgeruild sterker nog er word meestal niet meer geantwoord, ja gelijk hebben jullie hier zit een stukje zelfverantwoording bij.

 

B - De meeste dan op dreamoem aankloppen voor support en wij ze verder helpen tot in den treure net zolang dat alles weer werk ook geen probleem daarvoor is het forum.

 

C - Ze erna blij zijn en de negatieve ervaringen (ook al terrecht) van de orginele forums meegaan in hun rugzakje (mond reclame aan bekenden ga daar niet heen) en een volgende keer geen org bakje meer halen en terug komen bij ons..

 

Je houd ze niet tegen, de reden voor een clone heeft ook vaak te maken met een financieel plaatje niet iedereen zit ruim in de slappewas zeker tegenwoordig niet en dan ga je in survival mode zeker hier in NL waar principes als sneeuw voor de zon verdwijnen als het om geld gaat..

 

Misschien geen verglijking en offtopic hier, maar in de zendamateur wereld zijn er ook portofoons uit China te koop voor 30 tientjes die zoveel kunnen als een radiobakbeest van 500 euro die verboden zijn in Nederland om te gebruiken zelfs met een licensie ivm hoog vermogen en Frequenties waar je niet op uit mag komen.

.

Dit vinden de meeste Amateuren niet leuk ipv van ze de les te lezen kan je ze beter een inzicht geven anders raak je ze kwijt met alle gevolgen van dien (storing op de band ect).

Als ze in de kijker blijven en er fatsoendelijk op gereageerd word draait 90% bij en je hebt totaal geen last meer van ze.

Ja dit heeft te maken met eigenbelang natuurlijk..

 

Iedereen maakt (stomme) fouten, ik moet de eerste nog zien die dat nog nooit heeft gedaan, meestal voelen ze zich zwaar berroerd erna en geef eerlijk toe zal je ook geen hulp willen hebben om het ook maar een klein beetje recht proberen te breien zodat vrouwlief stopt met miepen en je een illusie armer bent en een ervaring rijker  :)

 

We Wobben toch ook allemaal als we terrecht een bekeuring krijgen met de hoop dat er wat mis gaat zodat je 'vrijuit gaat'.

 

No hard feelings jcva  :rolleyes:


Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Een clone boxje ? #14 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 26 October 2014 - 19:40

Daarnaast is goedkoop maar betrekkelijk, omdat veel Chinese webwinkels vaak slecht zijn te onderscheiden van Nederlandse en vaak niet vermelden dat er boven de 22€ nog btw en/of invoer rechten betaald moeten worden en dan krijg je er bij de ontvangst nog een bedragje bij.


Je hebt wat opgevangen van het persbericht dat de douane recent naar de Nederlandse media stuurde? Op zich klopt het dat je een rekening voor BTW en inklaarkosten hoort te krijgen. Maar de Chinezen zijn slimmer dan onze douane. De kans dat je een rekening krijgt is goed of niet goed, vrij klein.

Re: Een clone boxje ? #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,793 posts

+186
Excellent

Posted 26 October 2014 - 21:44

Daarnaast is goedkoop maar betrekkelijk, omdat veel Chinese webwinkels vaak slecht zijn te onderscheiden van Nederlandse en vaak niet vermelden dat er boven de 22€ nog btw en/of invoer rechten betaald moeten worden en dan krijg je er bij de ontvangst nog een bedragje bij.

Je hebt wat opgevangen van het persbericht dat de douane recent naar de Nederlandse media stuurde? Op zich klopt het dat je een rekening voor BTW en inklaarkosten hoort te krijgen. Maar de Chinezen zijn slimmer dan onze douane. De kans dat je een rekening krijgt is goed of niet goed, vrij klein.

Het was alleen maar een extra aan de juiste opmerking van Erik dat goedkoop meestal duurkoop is.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Een clone boxje ? #16 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 26 October 2014 - 22:28

Een onjuiste extra, waarvan ik vind dat we niet moeten ontkennen door ons aan te praten dat het niet loont. Het kan zeker duurkoop worden, maar klonen uit China halen is in aanschaf daadwerkelijk heel goedkoop. Het gaat de komende jaren heel lastig worden: Een aanbieder op Marktplaats kan je de politie op afsturen, tegen Chinese webwinkels is amper iets te beginnen.

Re: Een clone boxje ? #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 October 2014 - 22:35

Klopt.

 

Uiteindelijk is het de verantwoordelijheid van de koper, of het nu om een Rolex, een Armani trainingspak of een Dreambox gaat.

 

Je moet je natuurlijk serieus afvragen of je dit soort zaken, nieuw, via iets als Marktplaats moet kopen. Of toch beter even langs de dealer gaan, en voor een tientje extra wat zekerheid en service kopen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Een clone boxje ? #18 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 26 October 2014 - 23:29

Hoe was die reclame ook al weer.... zelfde strand... zelfde uitzicht... zelfde hotel.... fractie van de prijs!

Men wil gewoon te graag geloven dat het allemaal hetzelfde is.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB




Also tagged with one or more of these keywords: VU+

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users