Jump to content


Photo

OVERSTAP NAAR VU+ DUO 2

Vu+ duo2 VU+ DUO DVB-C dreambox

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 kevinb

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 1 November 2014 - 12:34

Beste,

 

Ik heb een aantal vragen over om een overstap te maken, het gaat om de VU+ duo 2

 

De volgende vragen:

 

Hoe gaat het in zijn werking om een VU+ duo 2 actief te krijgen met ziggo?

Ik heb gehoord dat de VU+ duo 2 op dezelfde manier ingesteld kan worden dan de dreambox, om meerder zenders te krijgen zoals: HBO, FOX, Discovery etc...

 

Hiernaast is mijn vraag hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Ik weet dat ik een DVB-C tuner nodig heb, deze kan ik aansluiten. 

 

Ik wil graag ook meerdere programma's tegelijk opnemen, ik zal dat de VU+ duo 2 tot 16 programma's tegelijk kan opnemen.

Klopt dit ook met een DVB-C tuner? via Coax?

 

hiernaast heb ik alleen een CCCAM bestand nodig? dit is voldoende?

 

Graag wil ik meer informatie hebben hoe dit gaat, hopend kunnen jullie mij helpen.

 

Mvg,

Kevin



Re: OVERSTAP NAAR VU+ DUO 2 #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 November 2014 - 12:46

Ik heb gehoord dat de VU+ duo 2 op dezelfde manier ingesteld kan worden dan de dreambox, om meerder zenders te krijgen zoals: HBO, FOX, Discovery etc...

Ik neem aan dat je bedoelt abonnementen nemen op deze zenders, bij je provider?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OVERSTAP NAAR VU+ DUO 2 #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 1 November 2014 - 12:46

Daar kunnen we heel snel op antwoorden

Zolang je hier praat over INTERN sharen van je Ziggo kaart van box A naar box B dan kunnen we je hiermee helpen. Het vragen om EXTERN sharen via WAN via een zogeheten C-Lijn via een cardshare server is hier taboe!

Voor de rest is het gebruik van CCCam exact gelijk aan de Dreambox. In de VU+ stop je meerdere DVB-C tuners die je via coax doorlust. Dus de Ziggo kabel in DVB-C tuner A. Een doorlus van tuner A naar tuner B, een doorlus van tuner B naar tuner C. Tuner B en tuner C stel je in als 'gelijk aan tuner A'
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OVERSTAP NAAR VU+ DUO 2 #4 noud

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 7 December 2014 - 14:15

beste kevinb,

 

om content van ziggo te bekijken heb je een ca module nodig (kort door de bocht iets om te decoderen),

in TV's heb je deze als ca modules waar je kaart van ziggo in moet stoppen.

dit is om te zorgen dat je kijkt waar je voor betaalt bij ziggo.

Zo'n ca module met kaart kan je ook in een enigma2 box stoppen (bv een vu+ of dreamox) maar dit is geen droom huwelijk (zeg maar werkt eigenlijk niet.)

hier komen de soft ca modules (softcams) om de hoek (bv cccam) dit zijn stukjes software welke de functie van een ca module op zich nemen.

met als grootse nadeel dat je er ook mee kan cardsharen wat natuurlijk ilegaal is.

je hebt om legaal te kijken dus een kaart van ziggo nodig en een softcam,

 

nou weet ik niet hoe het met ziggo zit maar met canaaldigitaal is het installeren van cccam  de kaart er juist om insteken voldoende om tv te kunnen kijken.

en als je meerder tuners hebt ook nog tegelijk op te kunnen nemen.

 

dan het stukje over 16 programma's tegelijk opnmen, dit is het teoretisch maximum van de duo2

om dit te kunnen halen heb je voldoende input nodig (namelijk 16 programmas) en ik denk dat daar je probleem gaat komen.

volgens mij kan de duo2 8 tuners aan, maar heeft fisiek maar plek voor 2 "vu+ tunersmodules"  voor dvb-s2 heb je dual tuners dus totaal 4 tuners max,

dacht dat de dvb-t2/c tuners single zijn dus max 2. de rest kan je door er usb tuners er bij te steken proberen op te lossen

 

weet niet hoveel zenders ziggo stapelt in 1 dvb stream maar dat aantal maal  je beschikbare tuners heb je aan mogelijk verschillende programma's om op te nemen,

 

kortom waarschijnlijk niet moeilijk om het aan de gang te krijgen maar of je ook de waardes haalt ligt meer aan hoe je de duo2 inricht dan aan de duo2 zelf ;)


Vu+duo & 2x Vu+duo2  Vu+ultimo4K
28.2E | 23.5E | 19.2E | 13E | Terrestirial




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users