Jump to content


Photo

Let op: Mega-upgrade morgen


  • This topic is locked This topic is locked
81 replies to this topic

#1 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 14 November 2014 - 20:45

Als alles goed loopt vannacht zit in de upgrade morgen een nieuwe "C" library, de onderste regionen van de software, waardoor bijna alles opnieuw gebouwd is. Resultaat is dat dus ook bijna alle pakketten worden bijgewerkt in een online upgrade. Dus verwacht een melding dat er 300 pakketten te upgraden zijn.

Aangezien ook netwerk componenten worden bijgewerkt, zal de upgrade halverwege falen omdat het netwerk herstart tijdens het downloaden. Dat kan geen kwaad verder, wacht gewoon op de reboot en start de upgrade opnieuw op. Het kan zijn dat dit meer dan eens moet.

Op zich zal het morgen sneller zijn om de hele box opnieuw te flashen dan de upgrade te draaien.


O ja, en als je via telnet of SSH probeert te upgraden gaat het helemaal lomp mis omdat ook telnet en ssh worden vervangen...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Let op: Mega-upgrade morgen #2 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 14 November 2014 - 21:07

Je durft wel zeg...

 

Hoopte stiekem op een gstreamer1.x update ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #3 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 14 November 2014 - 21:15

Nog wel 1 opmerking.

 

Op de download site van openpli zie ik telkens het image van 1 dag eerder, zo staat bv de update van vandaag 14/11 nog niet op de site.

 

Een tijdje terug kwam het image wel overeen met de dag, nu loopt deze 1 dag achter.

 

Dus het opnieuw flashen morgen zal dus niet gaan.

 

Dus het flashen zal morgen niet sneller gaan dan de upgrade. ;)


Edited by erwin08, 14 November 2014 - 21:16.


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #4 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 14 November 2014 - 21:37

Bedankt voor het melden!!!


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #5 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 14 November 2014 - 21:41

Nog wel 1 opmerking.

 

Op de download site van openpli zie ik telkens het image van 1 dag eerder, zo staat bv de update van vandaag 14/11 nog niet op de site.

 

Een tijdje terug kwam het image wel overeen met de dag, nu loopt deze 1 dag achter.

 

Dus het opnieuw flashen morgen zal dus niet gaan.

 

Dus het flashen zal morgen niet sneller gaan dan de upgrade. ;)

Dat jij dat ziet telkens is puur toeval ,omdat waarschijnlijk de build van vanmorgen is mislukt.

Dus er loopt niets achter ,er is niet gebouwd.

Het wil nog wel eens gebeuren dat een dev de build nog een keer start omdat er iets belangrijks in zit.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #6 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 14 November 2014 - 21:50

 

Nog wel 1 opmerking.

 

Op de download site van openpli zie ik telkens het image van 1 dag eerder, zo staat bv de update van vandaag 14/11 nog niet op de site.

 

Een tijdje terug kwam het image wel overeen met de dag, nu loopt deze 1 dag achter.

 

Dus het opnieuw flashen morgen zal dus niet gaan.

 

Dus het flashen zal morgen niet sneller gaan dan de upgrade. ;)

Dat jij dat ziet telkens is puur toeval ,omdat waarschijnlijk de build van vanmorgen is mislukt.

Dus er loopt niets achter ,er is niet gebouwd.

Het wil nog wel eens gebeuren dat een dev de build nog een keer start omdat er iets belangrijks in zit.

 

Dus er is iedere dag niets gebouwd ? en moet er iedere dag opnieuw iets gestart worden ?

 

Het is mij ook al een tijd opgevallen dat alles een dag achter loopt..

 

is het je ook opgevallen dat bij update de tekst of je wilt updaten naar de de datum van vandaag niet meer bovenin je beeld staat !


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #7 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 14 November 2014 - 21:52

We wachten wel af hoe het bij andere verloopt voor ik ga updaten de box loopt nu top dus is ook geen haast bij
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Let op: Mega-upgrade morgen #8 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 14 November 2014 - 21:54

Volgens mij stond de build van gister er gewoon gister.

Van vandaag is er niet.

 

de 8ste is er helemaal geen build en dat gebeurd ook vaker.

 

Voor de et10000 dan.

Dat is waar ik kijk.

 

Ik kan het mis hebben omdat ik niet elke dag kijk.

:)


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 November 2014 - 21:54

Er loopt helemaal niks achter. Er is een build, of er is er geen. En dan zul je het met de laatst gelukte moeten doen.

 

Er het gebeurd vrij regelmatig helaas dat de build mislukt, het is nu eenmaal een operatie die stukken source van overal en nergens moet halen. Ontbreekt er eentje, of is er eentje fout, dan mislukt het compileren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #10 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 14 November 2014 - 22:03

Er loopt helemaal niks achter. Er is een build, of er is er geen. En dan zul je het met de laatst gelukte moeten doen.

 

Er het gebeurd vrij regelmatig helaas dat de build mislukt, het is nu eenmaal een operatie die stukken source van overal en nergens moet halen. Ontbreekt er eentje, of is er eentje fout, dan mislukt het compileren.

Raar antwoord.

 

Er was vanmorgen wel een update voor de solo2 maar die staat niet op de site.

 

Op de site staat die van de 13de.

 

Net zo als DeBeek dat ook vaststeld stel ik dat ook vast.



Re: Let op: Mega-upgrade morgen #11 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 14 November 2014 - 22:04

Dank voor het melden! Denk dat ik morgen maar een nieuwe flash ga doen...

Re: Let op: Mega-upgrade morgen #12 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 14 November 2014 - 22:06

Dank voor het melden! Denk dat ik morgen maar een nieuwe flash ga doen...

Of overmorgen.



Re: Let op: Mega-upgrade morgen #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 November 2014 - 22:10

Helemaal geen raar antwoord, een buitengewoon correct antwoord. Wat er wel en niet gebuild wordt staat op zich helemaal los van wat je wel of niet op de website ziet. Dit zijn zelfs twee compleet gescheiden servers.

 

De pagina's op de website worden gecached, en dus is een wijziging niet direct zichtbaar. Dat caching mechanime zuigt een beetje, waardoor de cache soms niet op tijd wordt bijgewerkt, en je dus naar een oude versie van de pagina zit te kijken. Alles staat er dus wel, maar je ziet het niet. De persoon die verantwoordelijk is voor die website heeft dit probleem nog niet opgelost.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #14 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 14 November 2014 - 22:12

 De persoon die verantwoordelijk is voor die website heeft dit probleem nog niet opgelost.

Lol


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #15 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 14 November 2014 - 22:13

AAAAAAA, dus wel duidelijk voor jou, maar niet voor ons.

 

Er is dus wel een probleem.

 

Mensen die de upgrade van de dag binnenhalen zien deze niet weer terug op de download site dan heeft Debeek en ik het toch bij het juiste eind.

 

En wat er niet staat kun je ook niet downloaden.

 

Dus heb ik wel gelijk dat er een kans bestaat dat er niks te downloaden valt morgen.


Edited by erwin08, 14 November 2014 - 22:17.


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 November 2014 - 22:13

Blij dat je er de humor van in ziet. Ik wat minder, want als het opgelost was hadden we deze discussie niet gehad... <_<


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #17 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 14 November 2014 - 22:13

Dank voor het melden! Denk dat ik morgen maar een nieuwe flash ga doen...

Of overmorgen.

Dat is idd wel veiliger ;) Je kan beter even de ervaringen van de early adopters afwachten.

Re: Let op: Mega-upgrade morgen #18 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 14 November 2014 - 22:21

 

 

Dank voor het melden! Denk dat ik morgen maar een nieuwe flash ga doen...

Of overmorgen.

Dat is idd wel veiliger ;) Je kan beter even de ervaringen van de early adopters afwachten.

 

Ja, want flash je morgen krijg je de build van vandaag en komen die 300 pakketten nog steeds jou kant op LOL.



Re: Let op: Mega-upgrade morgen #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 November 2014 - 22:24

Huh?

 

Als je morgen flasht dan doe je dat neem ik aan met de build van komende nacht (mits gelukt). En daar zitten die wijzigingen echt in.

 

Houd nu eens op met die flauwekul over achterlopen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Let op: Mega-upgrade morgen #20 Removed #erwin08

  • Guest

0

Posted 14 November 2014 - 22:26

Nee want die staat dan niet op de site voor de 100ste keer.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users