Jump to content


Photo

Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel)

dvb-c vu+ ultimo

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 4 December 2014 - 20:28

Hallo ik heb sinds kort 1 zender op de glasvezel kabel (dvb-c)  welke een blokkerig beeld geeft en geen geluid.

Het is net of het beeld te traag wordt weergegeven.

De ontvanger is een vu+ ultimo (1xdvb-s en 2x dvb-c tuner) met update van vandaag.

 

De andere zenders op dezelfde frequentie doen het wel goed.

Als ik dezelfde coax in een andere tv met ingebouwde dvb-c tuner steek geeft deze zender wel beeld en geluid.(soms wel wat blokkerig).

 

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Persoonlijk denk ik dat het aangeboden signaal niet goed is.

 

Zijn er nog tuner instellingen in open-pli die hierop van belang zijn?



Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 December 2014 - 20:58

Hallo ik heb sinds kort 1 zender op de glasvezel kabel (dvb-c)  welke een blokkerig beeld geeft en geen geluid.

Het is net of het beeld te traag wordt weergegeven.

De ontvanger is een vu+ ultimo (1xdvb-s en 2x dvb-c tuner) met update van vandaag.

 

De andere zenders op dezelfde frequentie doen het wel goed.

Als ik dezelfde coax in een andere tv met ingebouwde dvb-c tuner steek geeft deze zender wel beeld en geluid.(soms wel wat blokkerig).

 

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Persoonlijk denk ik dat het aangeboden signaal niet goed is.

 

Zijn er nog tuner instellingen in open-pli die hierop van belang zijn?

Die zenders zijn fta dus ik denk dat je signaal te zwak is. Komt het signaal rechtstreeks uit je glasvezel modem of zitten er de nodige splitters tussen? dan zou ik die er eerst uitkiepen. Er komt een redelijk hard signaal uit de Genexis dus dat zou geen probleem moeten zijn, ik gebruik het dvb-c signaal ook in de ET8000 en dat werkt uitstekend. ;)


Edited by Sagitarius, 4 December 2014 - 20:59.

73's

PE1AQZ


Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #3 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 4 December 2014 - 21:15

Het heeft hier ook goed gewerkt. De bekabeling is hetzelfde gebleven (beldenh125 + hirschmann aansluitdoos)

 

Het vreemde vind ik dat ik op de tv met ingebouwde dvb-c tuner wel geluid krijg via dezelfde kabel.

Het betreft TV5 monde op 344 MHz.



Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 4 December 2014 - 21:46

heb ik ook gehad met de ultimo

 

waarschijnlijk kan je het oplossen met een coax-demper in je bekabeling


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #5 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 4 December 2014 - 22:16

Net geprobeerd met een setje van 3 en 6 dB. Geen verandering.



Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #6 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 12 December 2014 - 10:01

Ik heb een backup terug gezet om een software fout o i d uit te sluiten. Ondertussen zijn er 3 zenders die het niet goed doen. Zijn er meer mensen die ook deze storing hebben? Ik denk dat glashart n.l. iets heeft veranderd. Teveel zenders op 1 frequentie.



Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 December 2014 - 10:21

Dat kan niet. Wat wel kan is dat er zenders verplaatst zijn naar frequenties waarop jij storing hebt. Dus maar even goed de bekabeling nakijken en storingsbronnen zoeken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #8 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 12 December 2014 - 10:45

Het gekke is dat een tv met een ingebouwde dvb-c tuner op dezelfde aansluiting wel goed beeld en geluid geeft , zelfs met een stuk extra coax er tussen.

Als provider wordt nu kpn-itns overijssel/gelderland  aangegeven.


Edited by dutchandrew, 12 December 2014 - 10:46.


Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 December 2014 - 11:17

Wat Jeroen zegt, de DVB-C tuners van VU+ zijn niet de beste.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #10 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 20 December 2014 - 21:32

Ik ben er achter gekomen dat het aan de FEC ligt.

Als ik de betreffende zenders handmatig scan met een vaste fec  (4/5 bij tv5) heb ik wel beed en geluid op deze zender.

Scan ik met de optie fec AUTO dan heb ik geen geluid.



Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 December 2014 - 10:49

Huh??? Dat is in ieder geval technisch niet uit te leggen!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #12 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 21 December 2014 - 13:22

Nee ik denk dat kpn-itns aan het klooien is sinds ze reggefiber hebben overgenomen.



Re: Stilstaand/ blokkerig beeld en geen geluid bij 1 zender (dvb-c via glasvezel) #13 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 5 January 2015 - 21:51

Het probleem is opgelost. Kpn-itns heeft wat veranderd aan de streams.





Also tagged with one or more of these keywords: dvb-c, vu+ ultimo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users