Jump to content


Photo

Ondersteuning chipset RTL8192EU

RTL8192EU; WiFi

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

Re: Ondersteuning chipset RTL8192EU #21 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 22 August 2016 - 03:20

Het is niet nodig een vraag meerdere keren te posten, dan wel een ander topic te kapen!

 

Geen enkele stick werkt direct na het insteken, een box is geen Windows PC. Je zult er eerst de juiste driver voor moeten installeren.

 

Ik heb hier toch echt een stick die gewoon direct (zonder extra installatie van drivers) werkt in een Xsarius Pure, Xsarius Fusion, Xsarius Fusion HD SE, Zgemma H2H. Is een Ralink wireless-N stickje en die worden in de satellietwinkels speciaal daarvoor verkocht dus ik ga ervanuit dat het bij andere merken/types met OpenPLI4 ook gewoon werkt ? In de blisterverpakking zit ook een klein cd'tje met drivers (heb ik dus niet hoeven gebruiken) en tevens wordt o.a. linux ondersteund volgens de verpakking.


Edited by Dimmie, 22 August 2016 - 03:21.


Re: Ondersteuning chipset RTL8192EU #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,732 posts

+466
Excellent

Posted 22 August 2016 - 06:50

Op zich wordt linux ondersteund, mits de benodigde drivers daar ook daadwerkelijk voor zijn gebouwd. Het is precies zoals WanWizard al zegt, geen enkel apparaat werkt zonder drivers, en dat geldt overigens niet alleen voor Linux maar voor elk OS.

 

Toevallig heb je geluk en beschik je over een stick welke wel wordt ondersteund door de kernel.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Ondersteuning chipset RTL8192EU #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,966 posts

+541
Excellent

Posted 7 September 2016 - 14:28

Sowieso en dat heb ik al aardig wat keertjes gezegd, éérst kijken of een apparaat ondersteund wordt, dán pas kopen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondersteuning chipset RTL8192EU #24 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 September 2016 - 23:04

Klopt, bij dat stickje van mij stond dat op de blisterverpakking.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users