Jump to content


Photo

Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel...


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#1 ko-bus

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2014 - 17:07

Heeft iemand een tip voor must-have plug-ins voor de VU+? Voor gewoon multimedia gebruik en lekker tv kijken? Er zijn er zoveel...

 

En weet iemand het verschil tussen de plug-ins die je ziet bij "Software beheer" in Applicaties en onderaan staat "Downloaden" en dan krijg je ook plugins...Oh en via Software beheer>Geavanceerde opties>Pakket beheer heb je ook nog een berg pakketten. Wat is het verschil tussen die 3 bronnen?

Bedankt alvast!


VU+ Ultimo DVB-C


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 December 2014 - 17:28

Must-have? Geen.

 

En er maar 1 bron, maar blijkbaar verschillende wegen die er naar toe leiden (waar wel eens wat aan gedaan mag worden).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #3 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 8 December 2014 - 17:30

Ik heb er eigenlijk maar 1 : een hele goeie EPG plug-in.

 

Hier vindt je er meer over

http://forums.openpl...nd-epg-support/


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 8 December 2014 - 17:35

Dat is dus enorm persoonlijk.
Zo vind ik die hierboven genoemde epg plugin weer onzin, de ingebouwde (multi)epg voldoet in mijn geval ruimschoots aan mijn wensen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #5 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 8 December 2014 - 17:45

@ko-bus,

 

Goede vraag, het duizelt mij ook met alle downloads; abracadabra naamgevingen die mij veelal volstrekt niets zeggen.

Om nog maar te zwijgen over de vele downloads die hetzelfde doen en de plugins die al jaren niet meer werken.

We hebben het over "linux" based hardware en nu weet ik toevallig dat alles wat met linux te maken heeft ongestructureerd en chaotisch is.

Persoonlijk zou ik zeggen als je iets wilt zoek daarnaar of vraag ernaar ipv lukraak alle rimram te installeren en - al is het soms althans voor mij-

verleidelijk " if it ain't broke, don't try to fix it!".

Wat ik persoonlijk wel erg handig vind is een tool hoe de lijst met opnames weergegeven wordt maar ook daar zijn er tig van.

 

 

Edmund



Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #6 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 8 December 2014 - 18:03

Dat is dus enorm persoonlijk.
Zo vind ik die hierboven genoemde epg plugin weer onzin, de ingebouwde (multi)epg voldoet in mijn geval ruimschoots aan mijn wensen.

 

Een plugin waar ik het nut niet van inzie installeer ik gewoon niet, ik zal echter nooit zeggen dat het onzin is Tech :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #7 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 8 December 2014 - 18:20

Dit zijn de plugins die ik installeer backupsuite ,en cacheflush


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 December 2014 - 19:11

Autotimer, absoluut.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #9 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 8 December 2014 - 19:44

Must-have? Geen.

 

En er maar 1 bron, maar blijkbaar verschillende wegen die er naar toe leiden (waar wel eens wat aan gedaan mag worden).

 

Volgens mij niet hoor.

 

Volgens mij is het nog een overblijfsel van dream.(denk)

De aplicatiebrowser van Openpli heeft veel meer plugins dan via software beheer.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #10 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 8 December 2014 - 19:45

HBBTV,Backupsuite en TSmedia niet vergeten natuurlijk!



Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #11 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 8 December 2014 - 19:48

Inderdaad Autotimer is onmisbaar (voor mij!) en de plugin EPGRefresh draait hier alle dagen z'n rondje.

De ingebouwde AutoBackup is uiteraard ook een eerste levensbehoefte voor het geval je een image opnieuw wil opzetten



Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 December 2014 - 19:58

Volgens mij is het nog een overblijfsel van dream.(denk)

De aplicatiebrowser van Openpli heeft veel meer plugins dan via software beheer.

 

Vandaar dat ik zeg dat er wel eens wat aan gedaan mag worden, wat dit is natuurlijk erg verwarrend, zeker als je andere info te zien krijgt. Want er zit echt maar 1 feed achter...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #13 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 8 December 2014 - 23:10

foreca (actueel weersvoorspelling)

shoutcast (radio streams beluisteren)

openuitzendinggemist (soms wil je wel eens wat terugzien)

xmltvimporter (epg importeren)

oscam (om beeld te krijgen met mijn kaartje)

ocram reflection picons (toch wel erg mooie opleuker die kleine zenderlogootjes!)

 

Meer ben ik voor mijn gebruik niet nodig.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 8 December 2014 - 23:25


Dat is dus enorm persoonlijk.
Zo vind ik die hierboven genoemde epg plugin weer onzin, de ingebouwde (multi)epg voldoet in mijn geval ruimschoots aan mijn wensen.


Een plugin waar ik het nut niet van inzie installeer ik gewoon niet, ik zal echter nooit zeggen dat het onzin is Tech :)

Vandaar dat ik erbij zeg dat het mijn mening is :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #15 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 9 December 2014 - 04:25

Ik heb maar een bescheiden aantal plugins erop:

Bild Online,
Cool TV Guide,
EMC,
EPG Import,
FileBrowser,
Het Weer,
IPTV List Updater,
Kino.de,
MediaInfo,
MediaPortal,
MultiQuickbutton,
Open Uitzending Gemist,
Opera Web Browser (HBBTV),
RSS Reader,
Spiegel Online,
TV Spielfim,
Weather Plugin,
WebCamViewer,
Clever Tanken.



Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 December 2014 - 08:51

Dat zijn er 19 meer dan ik... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 9 December 2014 - 09:46

Cool tv en emc is zo closed source en jatten ook nog standaard enigma2 functies. Daarom komt dat er bij mij echt niet in ;) het kan namelijk zomaar gebeuren dat we zeker dit spul onbewust slopen en wie krijgt dan de "schuld"?
En mqb zit er nu feitelijk in het image "more fancy" ingebakken.... Spaart weer een 1.5 MB aan flash of zo....;)

Edited by littlesat, 9 December 2014 - 09:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #18 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 9 December 2014 - 13:48

Littlesat, ik dacht al waarom duurt het zolang dat hij reageert met het standaard closed source is zo slecht verhaaltje waarom gebruik je mijn baksels niet die zijn veul beterz...

 

Maar goed daar is die dan ;)

 

Slopen ben je idd goed in fixen ook wel, al zijn het dingen die al bestonden EPG/Hotkeys maar dat maakt niet uit, het wiel word ook vaker gebruikt  en daarbij slopen in ATV iets minder :D

 

Ik help je ff verder nu we toch bezig zijn:

 

 

Bild Online, -  bah vies duits nieuws en ook nogges closed source! en een vervelende donatie banner die je er zo uit kan halen met wat rommelen in de code.
Cool TV Guide, - niet cool! closed source en hij vraagt er ook nogges geld voor, wat je er zo kan uit slopen met wat rommelen in de code.
EMC, - gejat! maar stukken beter dan de standaard wat het ook mag zijn ding...
EPG Import, - Toegeven dat is die van jullie ben ik erg aan gehecht beter dan die van ATV.
FileBrowser, voor de fuqups als Telnet en FTP door slooooopwerkzaamheden onbereikbaar zijn.
Het Weer, - Kan je buiten ook zien, en wat wil ik moedwillig tante Helga van RTL4 in de ww drukken!!
IPTV List Updater, - wat mot je met streams als je een sat abbo van CDS hebt, behalve Loo-TV kijken.
Kino.de, - Gatver alweer Duits al die trailertjes en ook nogges closed source! en een vervelende donatie banner die je er zo uit kan halen met wat rommelen in de code.
MediaInfo, - Downloaden is slecht krijg je haren van tussen je vingers.
MediaPortal, -  Gatver alweer Duits(niet waar heb er wat NL meuk ingezet) al die screenertjes en ook nogges closed source! en een vervelende ET die naar huis wilt bellen elke keer wat je er zo uit kan halen met wat rommelen in de code.
MultiQuickbutton, - de hete sleutels zijn stukken beter omdat Littlesat die heeft gemaakt en gebruikt.
Open Uitzending Gemist, - moet je maar niet weggaan en thuis blijven.
Opera Web Browser (HBBTV), - Hebben we daar niet een pc voor?, en al die belachelijke content op HBBtv wacht toch niemand op een grote flop.
RSS Reader, - Hebben we daar niet een pc voor? feeds zijn zo 1990.
Spiegel Online,  -  bah vies duits nieuws en ook nogges closed source! en een vervelende donatie banner die je er zo uit kan halen met wat rommelen in de code.
TV Spielfim,  -  bah vies duitse en Nl programma info hebben daar geen papieren gids voor nodig? en ook nogges closed source! en een vervelende donatie banner die je er zo uit kan halen met wat rommelen in de code.
Weather Plugin, - Tis altijd slecht weer we leven in Nederland for god sake onnodig!
WebCamViewer, - webcammen kan je ook met skype, en wat een onnodige bs staat erin al die stilstaande webcam's, wanneer de Zon opkomt, ISS overkomt, het vollemaan is of er tropo is op de amateur banden, nog eens een keer een hele zwik aan weer zooi van de hele wereld kopschuddend vertwijfelend.. 
Clever Tanken. - Auto rijden is slecht en bij de oosterburen tanken al helemaal kost de NL economie bakken moelah's die ze mislopen, daarom ga ik naar de Belgen :)

 

Ff met een knipoog nemen en een korrel zout Littlesat  ;)


Edited by Happysat, 9 December 2014 - 13:51.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 December 2014 - 15:03

Kijken jullie ook wel eens TV op je ontvanger eigenlijk?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat zijn must have plugins? Er zijn er zoveel... #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 9 December 2014 - 15:25

Je probeert me nu toch niet te vertellen dat dat ook kan??


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users