Jump to content


Photo

Waar is de keuze voor EPG?

EPG voorkeur

  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#1 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 10 December 2014 - 17:24

Op mijn ET-9500 met OpenPLi 4.0 (ergens een oktober versie) kan ik via het lang indrukken van de EPG (info - Guide) toets een menu oproepen waarbij als laatste staat : Selecteer Voorkeur EPG type

 

Hier kan ik dus kiezen en vastleggen welke EPG getoond moet worden volgende keer als ik de EPG (info - Guide) toets indruk.

Geen probleem hier.

 

Het probleem dat ik heb is dat een vriend met een ET-8000 - OpenPli geflasht een 4 tal dagen geleden deze keuze niet kan terug vinden.

Hij krijgt bij het lang indrukken van de EPG toets:

 

Grafische Multi EPG
Toon EPG van huidige zender
Multi EPG
Huidige programma EPG

 

De keuze voor het vastleggen van de voorkeur staat daar niet bij.

 

Waar is deze gebleven?  Of hoe kunnen we deze tevoorschijn toveren.

We kunnen beiden het niet vinden.  En zijn eerlijk gezegd hierover een beetje verbaasd.

 

Graag help AUB

 

Willy


Edited by doglover, 10 December 2014 - 17:25.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Waar is de keuze voor EPG? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 December 2014 - 17:31

Is die functionaliteit niet verplaatst naar de hotkey functie, waar deze thuis hoort?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Waar is de keuze voor EPG? #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 10 December 2014 - 22:27

Ja, die is ruim twee maanden geleden verplaatst.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Waar is de keuze voor EPG? #4 schumi1234

  • Senior Member
  • 89 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2014 - 12:48

Het is sinds een tijdje ook zo dat als je in de zenderlijst bent en op een kanaal staat, dan op de info toets drukt, je nu de info van het huidige programma krijgt.

Daarvoor kreeg je altijd de zender epg, wa ik veel handiger vindt.


Xtrend ET-10000 3x DVB-C - ZIGGO - CCcam 2.3.0 & 1x DVB-S2 FTA - Technisat Multytenne TWIN met OPENPLI 4.0

dm7020HD 2X DVB-C - ZIGGO - CCcam 2.3.0 met OPENPLI 4.0


Re: Waar is de keuze voor EPG? #5 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 11 December 2014 - 22:57

zoek op "hotkey"


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Waar is de keuze voor EPG? #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 11 December 2014 - 23:09

Ja... Want ook dat is in te stellen... alleen is het nu in de infobat en kanalenlijst hetzelfde... Maar je kunt nu wel kort info en lang info (bij vu epg) gebruiken... En met sommige boxen ook nig met lang en kort epg... Dus vier mogelijkheden....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Waar is de keuze voor EPG? #7 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 11 December 2014 - 23:33

Heb het ook gevonden hoe het nu zit met de epg. Maar ik moet toegeven dat ik meer dan eens heb gevloekt dat ik geen zender epg meer kon zien. Tot dat ik dat gele comment vond zender epg.

 

Persoonlijke mening , ok het gaat maar zéér zéér onhandig zoals het nu is. Ik ben twee weken bezig geweest om het de rest van familie uit te leggen. En nog zijn er enkelen die het niet door hebben. Een zéér ongebruiks vriendelijke en slecht geslaagde niewe wijze. Degradatie van epg functie zo kan men het enkel omschrijven.

 

Enfin dit is mijn mening. Ik zie nu hoe het werkt maar mijn vriendin die nochtans niet onhandig is met pc's (mac of window en zelfs linux) . Verstaat het niet meer en kan het niet bevatten. Zo ook 2 van de kinderen. De 2 andere kids zijn er dan wel mee weg.


Edited by christophecvr, 11 December 2014 - 23:34.


Re: Waar is de keuze voor EPG? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 12 December 2014 - 06:58

Ik ben het wel met je eens dat die funktionaliteit onder de EPG-long toets beschikbaar had mogen blijven, dat is iedereen nu eenmaal gewend.

Die gele knop met zender epg-info zit er al heel lang, zo lang dat je die over het hoofd ziet :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Waar is de keuze voor EPG? #9 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 December 2014 - 10:01

Als we alles wat iedereengewend is zo moeten laten, verbetert er nooit iets. Dat geldt n werk en hobby.

 

 

Het is een prima vooruitgang/stroomlijning dat nu (vrijwel) alle toets-aanpassingen verenigd zijn onder HotKey.



Re: Waar is de keuze voor EPG? #10 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 12 December 2014 - 10:45

Oude situatie was veel beter en logischer..

info bij live tv = eventview

info bij zenderlijst = zender EPG

 

of een extra optie in de hotkey voor info in zenderlijst  zodat je ze beide onafhankelijk kan instellen..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Waar is de keuze voor EPG? #11 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 12 December 2014 - 11:19

Oude situatie was veel beter en logischer..

info bij live tv = eventview

info bij zenderlijst = zender EPG

 

of een extra optie in de hotkey voor info in zenderlijst  zodat je ze beide onafhankelijk kan instellen..

+1  ;)



Re: Waar is de keuze voor EPG? #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 December 2014 - 11:30

Oude situatie was veel beter en logischer..
info bij live tv = eventview

Dat is nu ook zo, danwel zo in te stellen via HotKey.

Oude situatie was veel beter en logischer..
info bij zenderlijst = zender EPG

Die begrijp ik niet: wat wil je nu zien? Vanuit de zenderlijst rechtstreeks naar de zender-EPG?
Dan kan je beter een toets (b.v. rood) toekennen aan zender-EPG; dan hoef je helemaal niet eerst naar de zenderlijst. En binnen de Zender-EPG kan je makkelijk van kanaal wisselen (met skip backwards/forwards of hoe die toetsen voor jouw AB ook mogen heten).

Re: Waar is de keuze voor EPG? #13 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 12 December 2014 - 11:37

Hee een muur, zal ik daar eens tegen gaan kletsen !!!

 

Het staat er toch duidelijk !! 

 

Als ik live tv kijk en druk op info dan wil ik de eventview ( programma omschrijving zien )

en als ik in de zenderlijst zit en sta op een zender en druk op  info druk dan wil ik de zender epg zien..

zoals het vroeger was..

 

via die prachtige hotkey optie is beide het zelfde bij een korte toetsdruk.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Waar is de keuze voor EPG? #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 December 2014 - 11:47

Nou, dat leek mij zo vreselijk onhandig, dat deze muur wel even zeker wilde weten of je dat ook zo bedoelde.
Heb je het voorstel van deze muur al geprobeerd?

Re: Waar is de keuze voor EPG? #15 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 12 December 2014 - 12:00

Weet echt wel hoe de hotkey funktie werkt.

 

Wat heeft het voor nut om als ik in de zenderlijst op npo3 sta en op info druk de omschrijving zie van het lopende programma ?

dat zie ik links onder het pig beeld ook al staan dan moet gewoon de EPG van die zender openen en ja dat kan je instellen

in de hotkey maar dan heeft de info toets ook deze funktie als ik gewoon tv kijk en dan wil ik juist de programmaomschrijving zien,

en niet op een andere toets moeten drukken om dit te zien..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Waar is de keuze voor EPG? #16 schumi1234

  • Senior Member
  • 89 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2014 - 12:07

Ja... Want ook dat is in te stellen... alleen is het nu in de infobat en kanalenlijst hetzelfde... Maar je kunt nu wel kort info en lang info (bij vu epg) gebruiken... En met sommige boxen ook nig met lang en kort epg... Dus vier mogelijkheden....

Ik heb hotkey geprobeerd, maar als ik dan op de info toets druk, dan krijg ik 2 opties, eventview en zender epg. En dat is weer een extra handeling.


Xtrend ET-10000 3x DVB-C - ZIGGO - CCcam 2.3.0 & 1x DVB-S2 FTA - Technisat Multytenne TWIN met OPENPLI 4.0

dm7020HD 2X DVB-C - ZIGGO - CCcam 2.3.0 met OPENPLI 4.0


Re: Waar is de keuze voor EPG? #17 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 12 December 2014 - 12:35

 

Ja... Want ook dat is in te stellen... alleen is het nu in de infobat en kanalenlijst hetzelfde... Maar je kunt nu wel kort info en lang info (bij vu epg) gebruiken... En met sommige boxen ook nig met lang en kort epg... Dus vier mogelijkheden....

Ik heb hotkey geprobeerd, maar als ik dan op de info toets druk, dan krijg ik 2 opties, eventview en zender epg. En dat is weer een extra handeling.

 

Dat probleem heb ik hier ook , vind het niet erg makkelijk op deze manier?



Re: Waar is de keuze voor EPG? #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 December 2014 - 12:55

Ja... Want ook dat is in te stellen... alleen is het nu in de infobat en kanalenlijst hetzelfde... Maar je kunt nu wel kort info en lang info (bij vu epg) gebruiken... En met sommige boxen ook nig met lang en kort epg... Dus vier mogelijkheden....

Ik heb hotkey geprobeerd, maar als ik dan op de info toets druk, dan krijg ik 2 opties, eventview en zender epg. En dat is weer een extra handeling.

Dan haal je er eentje weg.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #19 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 12 December 2014 - 13:06

En wat is de truuk om er eentje weg te halen?



Re: Waar is de keuze voor EPG? #20 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 12 December 2014 - 13:16

Hotkey -> info EPG , ok,   en wijs dan +EPG aan  en ga dan naar welke je weg wilt hebben en klik op ok.

In principe is het net zoals je het instelt


Edited by dutchandrew, 12 December 2014 - 13:20.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users