Jump to content


Photo

Xtrend 7500 signaalsterkte


  • Please log in to reply
85 replies to this topic

Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 9 January 2015 - 16:48

Het is natuurlijk van de zotten als je een insteektuner erbij zou moeten kopen om de tekortkoming van de vaste tuner te compenseren. Het is al gezegd dat de signaalwaarde relatief is. Volgens mij moet daar nog steeds een berekening voor gemaakt worden om de 'juiste' waarde aan te geven. Datzelfde geldt ook voor de 7000. Overigens heb ik op de 7000, ondanks de lager weergegeven waarde, nog geen overmatige uitval gezien.
Mocht de tuner daadwerkelijk zo ongevoelig zijn dat uitval te vaak voor komt, dat dient de leverancier dat inderdaad netjes op te lossen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #22 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 9 January 2015 - 22:33

Hallo Frenske

 

Het is een tekortkoming aan deze ontvanger. Ik praat over de transponder 12721, dit is de zwakste op 19 oost. Maar ook de zwakste transponder moet het goed doen.

Ik heb een nieuwe ontvanger van mijn leverancier gekregen en deze heeft hetzelfde probleem. En ik heb contact gehad met de importeur in Groningen en de monteur zei mij dat het waarschijnlijk aan de drivers ligt. Ik ga ze hierover nog  een keer benaderen. Laat ze dit probleem maar met Korea bespreken. Als ik meer weet hoor je dat.

Ik gebruik deze ontvanger met een insteektuner en dan werkt deze ontvanger prima.

 

Geuze


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #23 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 10 January 2015 - 06:05

@Geuze
Vandaar ook mijn opmerking dat het gewoon goed moet werken met de vaste tuner en dat je, om dat specifieke ontvangstprobleem op te lossen, natuurlijk geen insteektuner nodig zou moeten hebben. Of dit driver gerelateerd is, geen idee. Ik zal straks eens op de 7000 checken of daar de betreffende transponder ook zo'n veel lagere waarde heeft.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #24 Dr_HeverLee

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2015 - 10:12

Sounds and Visions heeft mijn ontvanger teruggestuurd naar de importeur. Als ik hem terugkrijg zal ik hem uittesten en mijn bevindingen met jullie delen.



Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #25 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 10 January 2015 - 13:15

In het engelse gedeelte zie je ook al mensen met hetzelfde probleem http://forums.openpl...m-signal-tuner/



Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #26 aal50

  • Senior Member
  • 249 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2015 - 15:45

Er is ook een nieuwe bootlader voor xtrend 7500 5-1-2015

Andre



Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #27 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 January 2015 - 16:46

Ik geloof niet dat die wat met de drivers doet of hardware maar proberen kun je altijd.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 January 2015 - 17:31

Bootloaders kunnen wel degelijk hardware-instellingen doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #29 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 January 2015 - 17:48

Ah ok weer wat geleerd thanks.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #30 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 10 January 2015 - 18:58

Hallo

 

Ik heb de laatste bootloader er in gezet maar dat heeft geen invloed.

Monteur van de importeur zegt dat het waarschijnlijk aan de drivers ligt.

Ik heb dit probleem naar de importeur in Groningen ge-emailt. Ik zal daar ongetwijfeld reactie op krijgen.

Als ik wat weet horen jullie dat.

 

Geuze


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #31 By.Bob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2015 - 10:15

hallo
Ja bootloader heeft geen effect op de verkeerde tuner driver. Ik heb een veel testen gedaan op meerdere ontvangers en Xrend ET7500 heeft een slechte chauffeur tuner. Ik dacht eerst dat het was gewoon een vergissing Enigma2 maar na het testen, kwam ik tot de conclusie dat het is echt een slechte chauffeur. Het is noodzakelijk dat de ontwikkelaars zijn begonnen om het te behandelen, of ze zullen de ontvanger claimen en het is niet goed voor het bedrijfsleven en de gebruikers.
Testen elke dag en vergelijken met andere ontvangers en andere ontvangstsignaal op dezelfde schaal is 93% op dezelfde transporteur slechts 53%, en wanneer het begint te regenen, het signaal daalt tot 43% en niet meer weergegeven in het televisiebeeld.
Tuner heeft de grootste signaal probleem met THOR 5/6 0.8W
Ik testte het signaal bij Thor 5/6 0.8W met Xtrend ET4000 en hij doet op bijna hetzelfde. Ik weet niet hoe fabrikant tests die ene tuner heb een probleem met het signaal. Xtrend met meerdere tuner doet het goed en heeft geen probleem met het signaal.
Tuner driver slecht gaat informatie in Enigma2 en evalueren Enigma2 dat het signaal slecht is.
Iedereen die zegt dat het OK is om je muziek en satelliet Thor 5/6 0.8W laten en dan laat schrijft, als het signaal is OK.
Het is niet alleen een probleem met de bestuurder, maar niet Enigma2 AGC signaalkwaliteit en tonen noch de BER fouten te tonen. Dit betekent dat het is echt een slechte chauffeur Kreta geeft verkeerde informatie voor Enigma2.



Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #32 Dr_HeverLee

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2015 - 14:29

hallo
Ja bootloader heeft geen effect op de verkeerde tuner driver. Ik heb een veel testen gedaan op meerdere ontvangers en Xrend ET7500 heeft een slechte chauffeur tuner. Ik dacht eerst dat het was gewoon een vergissing Enigma2 maar na het testen, kwam ik tot de conclusie dat het is echt een slechte chauffeur. Het is noodzakelijk dat de ontwikkelaars zijn begonnen om het te behandelen, of ze zullen de ontvanger claimen en het is niet goed voor het bedrijfsleven en de gebruikers.
Testen elke dag en vergelijken met andere ontvangers en andere ontvangstsignaal op dezelfde schaal is 93% op dezelfde transporteur slechts 53%, en wanneer het begint te regenen, het signaal daalt tot 43% en niet meer weergegeven in het televisiebeeld.
Tuner heeft de grootste signaal probleem met THOR 5/6 0.8W
Ik testte het signaal bij Thor 5/6 0.8W met Xtrend ET4000 en hij doet op bijna hetzelfde. Ik weet niet hoe fabrikant tests die ene tuner heb een probleem met het signaal. Xtrend met meerdere tuner doet het goed en heeft geen probleem met het signaal.
Tuner driver slecht gaat informatie in Enigma2 en evalueren Enigma2 dat het signaal slecht is.
Iedereen die zegt dat het OK is om je muziek en satelliet Thor 5/6 0.8W laten en dan laat schrijft, als het signaal is OK.
Het is niet alleen een probleem met de bestuurder, maar niet Enigma2 AGC signaalkwaliteit en tonen noch de BER fouten te tonen. Dit betekent dat het is echt een slechte chauffeur Kreta geeft verkeerde informatie voor Enigma2.

Bob, I think it will much more understandable for most of us when you give us your original (English) text.

Edited by Frenske, 11 January 2015 - 14:48.
Although it's a nice gesture posting some information, please stick to the actual language. In this case Dutch. Many Dutch users can and will read the English topics.


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #33 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 11 January 2015 - 21:09

Chaffeur=driver voor de mensen die het niet doorhebben

Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #34 Dr_HeverLee

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2015 - 09:34

Chaffeur=driver voor de mensen die het niet doorhebben

Het gaat niet om een enkel woord. De hele Engelse tekst is door Google translate gehaald en is volledig uit zijn verband gerukt en dit is jammer voor een zo'n belangrijk onderwerp. Veel mensen die een Xtrend ET7500 hebben gekocht zullen dit onderwerp met veel interesse volgen vanwege garantie e.d. Vandaar dat iedere goede informatie belangrijk is.



Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #35 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 12 January 2015 - 10:12

Ook een meneer op bezoek gehad met zo'n Xtrend 7500. Zelfde probleem. Kon het softwarematig niet oplossen. Mijn eigen schotel geeft op 12722 gewoon 14,8 dB en mijn die ET-7500 plots maar 9,6 dB. Met goed weer dus beeld maar het eerste regendruppeltje meteen blokken..

 

Ben het dus met de stelling eens dat deze apparaten gewoon moeten worden omgeruild voor correct werkende. Van de gekke dat een importeur dit probeert af te schuiven op drivers. Hopen dat het een jaar blijft sudderen. Zijn zij van de garantie af.. Echt heel gemeen en in mijn ogen.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #36 Jaja

  • Senior Member
  • 128 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2015 - 10:15

Heeft de ET7000 ook deze problemen ?



Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #37 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 12 January 2015 - 12:02

Hallo

 

Ik heb tel. contact gehad met de importeur en deze hebben mij beloofd dit probleem op te pakken en zo snel mogelijk op te lossen.

Ook zij hebben daar belang bij i.v.m. de verkopen.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Geuze


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #38 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,661 posts

+460
Excellent

Posted 12 January 2015 - 12:37

Chaffeur=driver voor de mensen die het niet doorhebben

Goh............ ik denk dat nog niemand dat in de gaten had. ;)

 

dan ben ik benieuwd wat er met Kreta wordt bedoeld.............


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #39 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 12 January 2015 - 13:00

Chaffeur=driver voor de mensen die het niet doorhebben

Goh............ ik denk dat nog niemand dat in de gaten had. ;)
 
dan ben ik benieuwd wat er met Kreta wordt bedoeld.............


@Tech,@Bob was tijdens het typen van bovenstaand repliek ook zijn vakantie aan het plannen.Helaas heeft hij zijn bestemming per ongeluk hier geplaatst.

En de bestemming die hij heeft opgegeven aan zijn reisbureau is helemaal hilarisch.Want die heeft hij "Soc" als bestemming.


Hoop dat ik heb kunnen bijdragen om het een en ander op te klaren

Re: Xtrend 7500 signaalsterkte #40 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 January 2015 - 13:04

Kreta = inaccurate maar de vertaling was onnauwkeurig, dus klopt het toch nog.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users