Jump to content


Photo

blokkerig beeld in opnames door een tuner switch


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #81 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 January 2015 - 13:43

Het totale vermogen (Watts) blijft altijd gelijk (of eigenlijk, je verliest altijd wat, dus het totale vermogen vermindert). Uit het stopcontact komt bij de meeste mensen per groep 16 A, dat maal 230 V levert 3680 W op. Die 3680 Watts kun je naar eigen inzicht verdelen. Het is helaas wel zo dat als je veel stroom gaat gebruiken, je ook grote omvormers nodig hebt. Vandaar dat adapters (in de volksmond meestal transformator genoemd, maar die zie je nog maar nauwelijks, gelukkig) een maximale hoeveelheid stroom kunnen leveren die veel lager ligt dan de 16 A die uit het stopcontact komt. Een beetje grote settopbox gebruikt maximaal iets van 48 Watts, een kleintje veel minder, dus de voeding zal maximaal 4 Ampère leveren (48 / 12 = 4). Je hebt in je settopbox dus beschikking over die 48 W (of minder), maar daar kun je ook weer vanalles mee doen. Er zal ergens een boost converter zitten die de voltage weer hoger maakt. Afgezien van dat ook hier de hoeveelheid stroom beperkt wordt door de converter, blijft je "budget" 48 W. Je zou er dus bijvoorbeeld 48 V bij 1 A van kunnen maken. Of 24 V bij 2 A. Enz.

 

Als er een "bottleneck" is, zoals je suggereert, dan zal dat eerder in de boost converter zijn dan in de voeding. LNB's en switches worden geacht maar een paar honderd milliAmpères te verbruiken, dus die hoeft niet "groot" te zijn. Als ze toch meer gebruiken, dan zou de spanning inderdaad kunnen inzakken. Voordat de kortsluitbeveiliging in werking treedt (als je nog verder gaat).

 

Had je nou al eens gekeken naar die optie "verhoogd voltage"?


Edited by Erik Slagter, 6 January 2015 - 13:44.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #82 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 6 January 2015 - 14:02

Het totale vermogen (Watts) blijft altijd gelijk (of eigenlijk, je verliest altijd wat, dus het totale vermogen vermindert). Uit het stopcontact komt bij de meeste mensen per groep 16 A, dat maal 230 V levert 3680 W op. Die 3680 Watts kun je naar eigen inzicht verdelen. Het is helaas wel zo dat als je veel stroom gaat gebruiken, je ook grote omvormers nodig hebt. Vandaar dat adapters (in de volksmond meestal transformator genoemd, maar die zie je nog maar nauwelijks, gelukkig) een maximale hoeveelheid stroom kunnen leveren die veel lager ligt dan de 16 A die uit het stopcontact komt. Een beetje grote settopbox gebruikt maximaal iets van 48 Watts, een kleintje veel minder, dus de voeding zal maximaal 4 Ampère leveren (48 / 12 = 4). Je hebt in je settopbox dus beschikking over die 48 W (of minder), maar daar kun je ook weer vanalles mee doen. Er zal ergens een boost converter zitten die de voltage weer hoger maakt. Afgezien van dat ook hier de hoeveelheid stroom beperkt wordt door de converter, blijft je "budget" 48 W. Je zou er dus bijvoorbeeld 48 V bij 1 A van kunnen maken. Of 24 V bij 2 A. Enz.

 

Als er een "bottleneck" is, zoals je suggereert, dan zal dat eerder in de boost converter zijn dan in de voeding. LNB's en switches worden geacht maar een paar honderd milliAmpères te verbruiken, dus die hoeft niet "groot" te zijn. Als ze toch meer gebruiken, dan zou de spanning inderdaad kunnen inzakken. Voordat de kortsluitbeveiliging in werking treedt (als je nog verder gaat).

 

Had je nou al eens gekeken naar die optie "verhoogd voltage"?

 

Oké duidelijke uitleg....bedankt  :)

 

Ik had de "verhoogde voltage" instelling al geprobeerd.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #83 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 6 January 2015 - 16:18

Goed nieuws... ik heb een  Qaud Monoblock LNB  type ( IDLB-QUDM21-MNO43-8PP) van Inverto gemonteerd en de storingen zijn weg   :)  :)

 

Blijkbaar werkt een Twin Monoblock van Canal-Digitaal type (CANP-DUO M2TW4PO) en een  Twin LNB type (IDLP-40TL) van Inverto niet op de (mijn) et8K.

 

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en oplossen van dit probleem. ;)


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #84 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 6 January 2015 - 18:15

Dus toch gewoon overspraak via de lnb. Wel apart dat het pas met een 3e LNB opgelost is.



Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #85 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 January 2015 - 18:42

Ik denk zelf eerder aan te zware belasting van de LNB voeding op bepaalde momenten.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users