Jump to content


Photo

Automatic channel switch on VUDUO2 {REC}

Channel switch VUDUO2

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Havoc

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2014 - 18:09

Als ik TV zit te kijken, dat schakelt hij automatisch over naar een andere zender.

 

Ik zie ook als ik TV zit te kijken een REC flikkeren in het display, er zijn of lopen  geen opnames.

 

VuDUO2,  twin tuner.

 



Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 December 2014 - 18:14

Dat kan ook een remote stream zijn, die wordt ook gezien als opname. En standaard staat aan in de settings dat opnames voorrang hebben op kijken, dat is de reden dat hij overschakelt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #3 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 21 December 2014 - 18:15

Kun je even kijken in je timer?

Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #4 Havoc

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2014 - 18:20

Dat kan ook een remote stream zijn, die wordt ook gezien als opname. En standaard staat aan in de settings dat opnames voorrang hebben op kijken, dat is de reden dat hij overschakelt.

Ik heb geen remote stream aan staan en opnames hebben geen voorrang, dit heb ik op Nee gezet.

Bij het automatisch switchen kijken ik bij opnames, maar er loopt niets en ook niets terug te vinden (een opname stoppen wil ook niet, kan alleen 1 starten :-( )

Bij het herstarten, zegt hij wel dat er een opname loopt, na herstarten doet hij het wel gewoon weer goed, het is heel willekeurig wanneer hij automatisch overschakelt en dat hij aangeeft dat er geen tuner vrij is.

Hardeschijf heb ik al losgekoppeld, maar probleem blijft zich voordoen... Verschillende images geprobeerd, bij elke image geeft dit een probleem.



Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #5 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 21 December 2014 - 18:23

Verschillende images geprobeerd, bij elke image geeft dit een probleem.

Je zou haast zeggen dat dit een Hardware Issue is...Zot de knop "rec" op je AB vast?
Haal eens de batterijen eruit..

Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #6 Havoc

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2014 - 18:29

Verschillende images geprobeerd, bij elke image geeft dit een probleem.

Je zou haast zeggen dat dit een Hardware Issue is...Zot de knop "rec" op je AB vast?
Haal eens de batterijen eruit..

De REC  zie ik even in de display flikkeren, dan verdwijnt hij weer voor ongeveer 30 seconden enz enz. (zonder de REC op de AB te gebruiken, batterijen al eens verwijderd en ook dan komt "REC" in beeld.

tijdens de REC lopen er geen opnames, daarna begint de ellende vaak van automatisch wisselen van zender, en na een tijdje is er geen vrije tuner meer en herstarten of gui herstarten de enige oplossing is.



Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 December 2014 - 18:42

Hangt de doos aan het internet? Grapjas aan het werk?

 

Log eens in op de box, en geef het commando "netstat -n". Staan er onder "Active Internet connections" regels met onder "Local address" je IP met :80, :443, :8001 of :8002 ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #8 Havoc

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2014 - 19:26

Hangt de doos aan het internet? Grapjas aan het werk?

 

Log eens in op de box, en geef het commando "netstat -n". Staan er onder "Active Internet connections" regels met onder "Local address" je IP met :80, :443, :8001 of :8002 ?

Ja, hangt aan het internet/netwerk 

Poort 80, en 8001



Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 December 2014 - 19:31

80 is de web interface, 8001 is de streaming poort. Dus als je connecties hebt op die poorten, dan heb je bezoekers.

 

Je hebt je web interface, zonder authenticatie notabene, open staan op het internet. Erg fout. Direct wat aan doen dus, de wereld zit mee te kijken op jou box, en je box staat wagenwijd open voor hackers!

 

(ter bewijs: het intern IP van je Duo2 is 192.168.2.170 ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 December 2014 - 19:35

Overigens, volgens de webif daait jou VuDuo2 "VTi-Team Image Release v. 8.0.0" dus waarom kom je die vraag hier stellen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Automatic channel switch on VUDUO2 {REC} #11 Havoc

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2014 - 22:16

Overigens, volgens de webif daait jou VuDuo2 "VTi-Team Image Release v. 8.0.0" dus waarom kom je die vraag hier stellen?

Op mijn VuDuo had ik Openpli, deze is stuk gegaan en nu VUDuo2 had ik met OPENPLI, maar vanwege problemen had ik andere images geprobeerd. en nu VTI.

Heb net de laatste openpli gedownload en zal deze terugzetten op mijn DUO2 :-)





Also tagged with one or more of these keywords: Channel switch, VUDUO2

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users