Jump to content


Photo

AutoBackup & FullBackup

autobackup fullbackup

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 21 December 2014 - 19:41

Hi,

 

Veronderstel dat ik een manuele autobackup EN een full backup aangemaakt heb.

 

En dan flash (of re-flash) ik mijn box.

 

Wat wordt er dan tijdens die (re)flash allemaal gerestored ?

 

Of moet ik eens en voor altijd kiezen tussen een van beide backups ?


Edited by pluizebol, 21 December 2014 - 19:43.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #2 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 21 December 2014 - 19:49

Manuele Backup is een backup vn jouw settings,sateliet configs,kanaallijsten en nog veel meer dingen die je zelf kunt aangeven om te backupen.Als je een Nieuwe Flash (moet) maken dan kun je al je instellingen mede dankzij deze backup weer in 5 tellen tevoorschijn halen.

 

Fullbackup maakt hij bovenstaande alleen dan binnen in een NIEUWE IMAGE.Die je dus ook moet Flashen met USB stickie.



Re: AutoBackup & FullBackup #3 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 21 December 2014 - 22:00

Als je een nieuwe image download en je flashed die ,dan wordt autobackup gebruikt.(mits je die aan hebt staan)

Een fullbackup is in ons geval bruikbaar als de openpli site op zijn gat zou liggen en je box doet het niet meer.

 

Met een fullbackup ga je dus altijd terug naar de tijd dat die backup gemaakt is .

Dus 1 van vorige week is en blijft 1 van vorige week tot je die weer update,alleen moet je dat dan even niet doen omdat de update die je dan gedaan hebt je box heeft vernaggeld :) (anders hoef je geen backup terug te zetten natuurlijk)

 

Met autobackup is dat niet.

Je flashed een nieuw image en daarbij worden dan ook de plugins gedownload die op dat moment in de feed staan.(autoinstall op aan ,anders niet)

Daarbij komen dan ook alle instellingen terug ,dus bv hotkey instellingen worden dan ook weer terug gezet.

 

Fullbackup gebruik ik dan ook alleen als echte backup en in mijn geval dus nog nooit nodig gehad.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup & FullBackup #4 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 21 December 2014 - 22:37

Hey Meega

 

Ik leg effe in chronologische volgorde uit wat ik deed en wat er niet helemaal goed liep:

 

1. Ik had de laatste flash die ik gedownload had en waarmee ik ook mijn box geflashed had op een USB-key gesaved.

2. Ik had al mijn settings gedaan, inclusief mijn bouquets netjes geörganized.

3. Ik had AutoBackup manueel gedraaid.

4. Na wat geknoei met mijn box besloot ik om hem maar terug te flashen naar zijn laatste goede toestand (zie 1 tem 3 hierboven).

5. Alles draaide terug zoals voorheen uitgezonderd mijn bouquets : er stonden nu een hele resem nieuwe in (die ik niet wil hebben) maar deze die ik samengesteld had waren er niet meer bij.

 

Moet ik Autobackup op één of andere manier wijsmaken wat ik allemaal wil gebackupped hebben ? Zowel in automatische mode (bv dagelijks) als manuele mode ? 

Ik dacht dat hij steeds van ALLE settings een backup maakt inclusief de bouquets, de hele santekraam dus.

 

Het problem van die bouquets heb ik wel snel kunnen oplossen omdat ik er een file met DBE (Dreambox Editor) van gemaakt had die ik teruggeplaatst heb.

Maar het zou fijner geweest zijn indien dat allemaal in de backup had gezeten.


Edited by pluizebol, 21 December 2014 - 22:39.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #5 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 21 December 2014 - 23:02

dat zit ook in autobackup, maar als jij via plugins een settingslijst geinstalleerd hebt staan, zal autobackup na flashen ook die settingslijst via autoinstall weer automatisch downloaden.

 

als je een via de plugins geinstalleerde settingslijst naar eigen smaak gaat aanpassen, dan kun je beter die met DBE even naar je pc halen , dan de gedownloade settingslijst op de box deinstalleren, dan je eigen lijst er weer in plaatsen, dan zal autobackup na flashen je eigen lijst terugzetten.

 

als er een settingslijst uit de feed geinstalleerd staat zal die ook bij updates weer automatisch aangepast worden, ook al doe je er zelf veranderingen aan


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: AutoBackup & FullBackup #6 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 21 December 2014 - 23:03

Bij mij werkt dat wel met mijn eigen zender lijst, een aangepaste Henksat lijst naar mijn wensen.

Vermoed dat er een lijst uit de feed geinstalleerd wordt bij opnieuw flashen.
 


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: AutoBackup & FullBackup #7 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 21 December 2014 - 23:16

@ Metoo

 

Dat klopt dan met mijn box niet helemaal

 

Ik knoei zo weing mogelijk met plugins (extensions).

Buiten deze die vanzelf uit de feed meekomen heb ik er maar eentje geïnstalleerd : EPGImport van Rytec (XMLTV).

 

Het enige wat ik ooit deed is met DBE mijn eigen bouquets samenstellen en alle andere die er ooit vanzelf op een of andere manier ingekomen waren verwijderd.

Daar heb ik een file van in DBE en die kan ik desgewenst dus zoals ik uitlegde terug uploaden naar de box.

 

Wat ik niet begrijp is dat er na het flashen van mijn box telkens weer total andere bouquets instaan en dat de mijne foetsie zijn.

Autobackup heeft mijn eigen bouquet-instellingen dus blijkbaar toch niet meegenomen.

 

Het kan best zijn dat ik iets niet doe of fout doe, maar ik weet niet wat.


Edited by pluizebol, 21 December 2014 - 23:18.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #8 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 21 December 2014 - 23:24

kijk voor de zekerheid eens onder menu/applicaties en dan de rode toets voor verwijderen of daar toch niet onder settings een geinstalleerde lijst staat, hoef je zelf niet geïnstalleerd te hebben, kan misschien ook meegekomen zijn met een eerste installatie


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: AutoBackup & FullBackup #9 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 21 December 2014 - 23:38

kijk voor de zekerheid eens onder menu/applicaties en dan de rode toets voor verwijderen of daar toch niet onder settings een geinstalleerde lijst staat, hoef je zelf niet geïnstalleerd te hebben, kan misschien ook meegekomen zijn met een eerste installatie

Yep !! Plat in de roos Metoo

Er stond een Henksat in. Die heb ik er uitgehaald.

 

Maar er is nog iets wat niet goed gaat (was ik vergeten te vertellen).

 

Ik gebruik Oscam, en na een flash staat Cccam steeds aan ipv Oscam.

 

Hoe zorg ik ervoor dat die setting mee gebackupped wordt please ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #10 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2014 - 00:51

By applicaties rode knop drukken en cccam,onder softcams,Verwijderen..Danhandmatig backup maken

Re: AutoBackup & FullBackup #11 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 07:59

By applicaties rode knop drukken en cccam,onder softcams,Verwijderen..Danhandmatig backup maken

Da's nogal drastisch DirkJan.

Ik zou toch liever zien dat er onthouden wordt dat Oscam op het ogenblik van de Backup de gebruikte Softcam is hoor.

Indien het niet kan, dan onthou ik liever dat ik na een flash effe manueel mijn oscam moet starten ipv de cccam.

 

PS. Ik zie dat de aangemaakte backup files slechts 96 KB. Krijgt hij daar echt alle settings in ?


Edited by pluizebol, 22 December 2014 - 08:02.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #12 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 22 December 2014 - 08:31

2 softcams op 1 box heeft geen toegevoegde waarde

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: AutoBackup & FullBackup #13 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 22 December 2014 - 08:44

Heb je na de henksat te hebben verwijderd je eigen settings er weer in gezet?

En dan backuppen.

 

De plugin slaat niets zomaar over.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup & FullBackup #14 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 December 2014 - 09:29

 

kijk voor de zekerheid eens onder menu/applicaties en dan de rode toets voor verwijderen of daar toch niet onder settings een geinstalleerde lijst staat, hoef je zelf niet geïnstalleerd te hebben, kan misschien ook meegekomen zijn met een eerste installatie

Yep !! Plat in de roos Metoo

Er stond een Henksat in. Die heb ik er uitgehaald.

 

Maar er is nog iets wat niet goed gaat (was ik vergeten te vertellen).

 

Ik gebruik Oscam, en na een flash staat Cccam steeds aan ipv Oscam.

 

Hoe zorg ik ervoor dat die setting mee gebackupped wordt please ?

 

ik heb ergens gelezen dat oscam de juiste tijd nodig heeft om te starten, daar de tijd niet onmiddelijk wordt

ingesteld bij een flash wordt cccam eerst opgestart. ;)

 

nog ff een toevoeging wat het geval zenderlijsten betreft

ik gebruik zelf de fastscan zenderlijst waarin ik de volgorde van de zenders heb veranderd.

na een flash met gebruik van autobackup en autoinstall aan, wordt deze keurig teruggeplaatst met veranderde volgorde

van zenders zoals ik ze heb ingestelt.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: AutoBackup & FullBackup #15 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2014 - 09:39

Net als @Hemertje het zegt,het is mij een grote vraagteken waarom jij zowel Cccam als Oscam er wilt hebben.Die zullen elkaar op een gegeven moment alleen maar in de weg lopen.Om nog maar niet te spreken over vele logsfiles die hij dan constant aan het maken is.Als je ze beiden wilt hebben,neem dan een Oscam / Cccam Combo file.

Re: AutoBackup & FullBackup #16 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 09:52

@dirkjan73

@hemertje

@dirocca

@meega

 

1. Ik ga jullie volgen en cccam uninstallen (jullie zullen wel best weten wat moet :) )

2. Die henksat zal ik er ook uitgooien

3. Dan zal ik een backup maken

4. En dan zal ik mijn box opstarten met mijn flash-USB-key erin.

 

Hopelijk zal alles goed verlopen

 

Of zeggen jullie STOP want dit of dat moet je niet op die manier doen ??

Ik heb schrik om mijn box door mijn stommiteit helemaal de vernieling in te sturen, snappie :)


Edited by pluizebol, 22 December 2014 - 09:54.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #17 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 22 December 2014 - 10:16

 

Ik heb schrik om mijn box door mijn stommiteit helemaal de vernieling in te sturen, snappie :)

Kapot maken kan haast niet.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup & FullBackup #18 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2014 - 10:20

De Henksat setting hoef je er niet uit te gooien.Kun je gewoon meenemen.Want mocht je ooit debackup terugzetten en de Henksat blijkt verouderd zijn,gaat hij deze ook updaten met de eerste Online Update die je dan maakt.Voor de rest klopt het wel:-)

Re: AutoBackup & FullBackup #19 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 22 December 2014 - 10:34

De Henksat setting hoef je er niet uit te gooien.Kun je gewoon meenemen.Want mocht je ooit debackup terugzetten en de Henksat blijkt verouderd zijn,gaat hij deze ook updaten met de eerste Online Update die je dan maakt.Voor de rest klopt het wel:-)

Hij heeft een eigen lijst ,dus dat wil die niet.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup & FullBackup #20 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 12:26

 

De Henksat setting hoef je er niet uit te gooien.Kun je gewoon meenemen.Want mocht je ooit debackup terugzetten en de Henksat blijkt verouderd zijn,gaat hij deze ook updaten met de eerste Online Update die je dan maakt.Voor de rest klopt het wel:-)

Hij heeft een eigen lijst ,dus dat wil die niet.

 

Ik denk dat ik iets moet verduidelijken

 

Het is niet zo dat ik de Henksat settings niet goed vind hoor, integendeel ik heb enorm veel respect voor de efforts die hierin gestoken worden.

 

Mijn gebruik is echter beperkt: Ik heb de volgende bouquets

 

De hele Astra 19

De hele Astra 23

TV-Vlaanderen TV (als ik het goed begrijp wordt die door een fastscan bijgewerkt)

TV-Vlaanderen Radio (als ik het goed begrijp wordt ook deze door een fastscan bijgewerkt)

TNT Frankrijk via satellite (want daar woon ik al 20 jaar)

TNT Frankrijk via antenne met een T2 tuner (want ik heb zo'n duiventil op mijn dak staan

Radios zonder gelul (dat zijn streaming radios met continu muziek die ik opgezocht heb)

 

En uiteindelijk een favorieten-bouquet die wij iedere dag gebruiken en die ikzelf aangemaakt heb met een copie van de zenders uit die 7 voorgaande bouquets.

 

Ik weet niet of dit een beetje begrijpelijke (gebruikers)taal voor jullie(ontwerpers) is .

Indien niet, hoor ik het graag :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France




Also tagged with one or more of these keywords: autobackup, fullbackup

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users