Jump to content

Photo

Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 vakemoeke

• Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2014 - 20:02

Hallo forum,

We hebben een probleem met de afstandsbediening van onze VuSolo2 met Pli image: gisteren zetten we het geluid via de afstandsbediening stiller maar het volgende gebeurde, het geluid ging opeens naar maximum en de VuSolo2 reageerde niet meer op de afstandsbediening, de led linksboven op de AB bleef continue rood oplichten, ongeacht welke toets we indrukten had geen resultaat. Op dat moment enige oplossing de Vu uitzetten via de schakelaar achteraan het toestel.

Na terug opstarten, wat normaal gebeurde, reageerde de Vu nog steeds niet op de AB, geen enkele ingedrukte toets had resultaat, batterijtjes vervangen ook geen resultaat, het ledje linksboven licht op zoals voorheen als je op een toets of cijfer drukt maar geen reactie op de Vu.

We hebben dan de AB getest op een oudere vusolo en daar doet die het nog steeds, de AB van die oude vusolo doet het ook op de VuSolo2, dus voorlopig hebben we die twee AB's verwisseld en beide vu's werken perfect met de verwisselde AB's.

Heeft iemand dit probleem ook al gehad en wat kan dan een mogelijke oplossing zijn? Het type AB die wij gebruiken, zie bijlage.

We hadden gedacht op de VuSolo2 opnieuw te flashen in de hoop dat het probleem dan opgelost zou zijn maar dat hebben we nog niet gedaan. Vermits dat de AB op andere Vu's wel werkt zou je denken dat die AB niet stuk is, ra ra ra. Heeft er iemand een oplossing?

Dank bij voorbaat.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #2 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,506 posts

+118
Excellent

Posted 26 December 2014 - 21:04

Er is geen bijlage

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #3 dirkjan73

• Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 26 December 2014 - 21:06

Gewoon opnieuw flashen met de nieuwste Pli.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #4 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,956 posts

+488
Excellent

Posted 26 December 2014 - 23:34

Ja, ik koop ook altijd een nieuwe auto als ik een lekke band heb.

Kom op man, opnieuw flashen terwijl duidelijk wordt aangegeven dat de rode led op de afstandsbediening blijft oplichten, ook als je geen toets indrukt......
Ik geloof een hoop maar dat opnieuw flashen een probleem met de afatandsbediening gaat oplossen is nieuw voor mij.

ik denk dat de afstandsbediening een andere code uitzend dan dat die standaard hoort te doen.
Hoe je die weer standaard krijgt kan ik je even niet zeggen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #5 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,510 posts

+397
Excellent

Posted 26 December 2014 - 23:37

Of misschien blijft er wel simpelweg één toets blijft hangen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #6 dirkjan73

• Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 27 December 2014 - 04:21

Ja, ik koop ook altijd een nieuwe auto als ik een lekke band heb.
Kom op man, opnieuw flashen terwijl duidelijk wordt aangegeven dat de rode led op de afstandsbediening blijft oplichten, ook als je geen toets indrukt......
Ik geloof een hoop maar dat opnieuw flashen een probleem met de afatandsbediening gaat oplossen is nieuw voor mij.
ik denk dat de afstandsbediening een andere code uitzend dan dat die standaard hoort te doen.
Hoe je die weer standaard krijgt kan ik je even niet zeggen.

Leg jij mij dan eens uit hoe die ouwe VU alletwee de AB codes accepteert

"We hebben dan de AB getest op een oudere vusolo en daar doet die het nog steeds, de AB van die oude vusolo doet het ook op de VuSolo2, dus voorlopig hebben we die twee AB's verwisseld en beide vu's werken perfect met de verwisselde AB's"

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #7 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 December 2014 - 06:05

Dat geeft toch alleen maar aan dat opnieuw flashen niet nodig is?

Knopje op AB blijven hangen lijkt me voorlopig de meest logische oorzaak.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #8 Frans B

• Senior Member
  • 115 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 09:30

Je kan toch de batterijtjes eruit halen en eens kijken via de webinterface om daar kanalen te veranderen? Dan weet je het meteen zeker.

Maar denk idd dat er een knop blijft hangen. En ik denk een van de volume knoppen zoals je al aangaf toen het probleem optrad.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #9 dirkjan73

• Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 27 December 2014 - 10:29

Ok..maar waarom werkt die wel normaal op de ouwe VU?

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #10 DeBeek

• Senior Member
  • 1,490 posts

+47

Posted 27 December 2014 - 10:35

omdat door het verplaatsen, vervoeren, misschien laten vallen, gestoten enz,

het vastzittende knopje is losgeschoten ???

LB.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #11 vakemoeke

• Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 10:37

Hallo, bedankt voor jullie reacties.

Een paar verklaringen: de rode led op de AB lichte een korte tijd continu op (volume ging toen naar maximum), daarna reageerde de vusolo2 niet meer op die AB. We hebben dan de vu uitgeschakeld via de aan uit knop achteraan en terug opgestart. De vusolo2 reageerde nog steeds niet op zijn AB en de rode led lichte alleen op tijdens het drukken op een of andere toets, volume toetsen, cijfertoetsen, ok toets en nog wat geprobeerd zonder resultaat.

Dan de Ab van onze oudere vusolo genomen en daar functioneert alles mee op de vusolo2, ook omgekeerd de (defecte) AB functioneert ook op de oude vusolo. Voor mij is dan de conclusie dat die AB toch niet defect is maar dat de communicatie tussen AB en vusolo2 verstoord is. Hoe je die AB kunt resetten weet ik ook niet en daar vind ik op het www ook niets van terug, daarom de vraag of dat iemand anders dit probleem al eens heeft gehad en daarom het idee om opnieuw te flashen zodat misschien ook in de vusolo alles terug normaal staat?

En ja Tech, wij kopen steeds een nieuwe auto als we een lekke band hebben, wat een vriendelijke uitleg!!!

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #12 vakemoeke

• Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 10:43

Hallo DeBeek, die AB doet op de vusolo2 nog steeds niets maar we kunnen de oude vusolo perfect bedienen met die bewuste AB, en dat is het eigenaardige ervan.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #13 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 December 2014 - 10:44

Afstandbediening -> IR ontvanger -> moederbord -> SoC -> driver -> enigma2.

Zo is het hoe de verwerking van de toetsen op het afstandbediening werkt. Vier van die stappen heeft OpenPLi geen invloed op. De laatste stap (enigma2) is voor alle ontvangers in principe gelijk, dus als daar een probleem zou zitten, dan zouden alle ontvangers daar last van moeten hebben.

Vandaar dat we het niet heel erg logisch vinden dat er een probleem in het image zit. Ja, drivers misschien, maar daar hebben we dan weer geen invloed op.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #14 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 27 December 2014 - 10:48

heb je onder applicaties de applicatie "RemoteControleCode" staan.

anders deze eens intalleren om te kijken of het probleem dan opgelost is. ;)

Attached File  RemoteControlCode.jpg   86.61KB   10 downloads

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #15 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,968 posts

+191
Excellent

Posted 27 December 2014 - 11:10

Afstandbediening -> IR ontvanger -> moederbord -> SoC -> driver -> enigma2.

Zo is het hoe de verwerking van de toetsen op het afstandbediening werkt. Vier van die stappen heeft OpenPLi geen invloed op. De laatste stap (enigma2) is voor alle ontvangers in principe gelijk, dus als daar een probleem zou zitten, dan zouden alle ontvangers daar last van moeten hebben.

Vandaar dat we het niet heel erg logisch vinden dat er een probleem in het image zit. Ja, drivers misschien, maar daar hebben we dan weer geen invloed op.

In het licht van driver issues is het een idee om een zip met de laatste driver voor de upgrade naar de bsp layer als laatste in het rijtje nightly builds te houden. Eigenlijk vind ik dit een zaak van de gebruikers ( een backup is toch zo gemaakt), maar het kan naar de toekomst heel wat TS ed schelen als er een onlogische keuze wordt gemaakt bij Vu, zoals het achterwege laten van cifs en ext4.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #16 vakemoeke

• Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 12:05

Hallo Erik Slagter, ik heb bij mijn weten niet geschreven of gesuggereerd dat het probleem in de Pli image zit, voor hetgeen we hier ondervinden zit er een fout in de communicatie tussen de AB en de Vusolo2. Gelukkig zijn we voorlopig geholpen met een andere AB.

We zullen een paar van de suggesties die in de posts aangehaald zijn uitproberen en kijken wat het resultaat is of wordt. Indien geen van alle resultaat heeft dan zet ik de nieuwe Pli image er op omdat we in principe dan met een zogezegde "schone lei" beginnen.

Eerste vraag was alleen of dat er iemand al zo een probleem gehad heeft en wat dan de eventuele oplossing zou zijn.

Indien het nut heeft houden we jullie op de hoogte van eventuele resultaten. Eerst even wat tijd met testen.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #17 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,510 posts

+397
Excellent

Posted 27 December 2014 - 12:12

En ja Tech, wij kopen steeds een nieuwe auto als we een lekke band hebben, wat een vriendelijke uitleg!!!

Even op verzoek van Tech een reactie naar jou.
Zijn opmerking was niet naar jou bedoeld maar naar de persoon die adviseerde om opnieuw te flashen. Dus voel je vooral niet aangesproken. Anders komen er weer misverstanden / Babylonische spraakverwarringen. En 'men' is al zo gevoelig tegenwoordig. ;) :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #18 dirkjan73

• Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 27 December 2014 - 12:24

Ja @Tech doelde zijn opmerking op mijn advies om de zaak opnieuw te flashen,niet op TSer.Dus een Excuses aan @Tech zou hier op zijn plaats zijn....Maar we zijn een dag verder en als men een nieuwe flash had gedaan zoals ik dat had voorgesteld waren we wijzer geworden of t aan de remote lag of niet....En meestal weet je dat na 3 minuten (bij het selecteren van HDMI / SCART)..

Edited by dirkjan73, 27 December 2014 - 12:26.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #19 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 27 December 2014 - 13:01

Programmeren remote control: http://www.abcom.sk/...et_up_guide.pdf

noot: mode 2 is ook voor de solo2 en de duo2

Edited by Pedro_Newbie, 27 December 2014 - 13:04.

Re: Vu+Solo2 reageert helemaal niet op afstandsbediening #20 vakemoeke

• Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 13:33

Hallo, mijn excuses aan iedereen als mijn vraag misverstanden te weeg gebracht heeft. Bedankt voor de reacties, we gaan zeker een paar suggesties testen en nemen daar nu even de tijd voor.

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users