Jump to content


Photo

VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup

WIFi Enigma2

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 11 January 2015 - 16:17

VONETS WiFi Bridges staan bekend om hun moeilijke installatie, dus hier een paar tips:

DHCP Modus.
Volg gewoon de handleiding. Dit werkt zowaar prima.

STATIC IP Modus
Begin met de standaard DHCP Setup via http://vonets.cfg
Klik op het onderste ikoon in de linker kolom HOST Config
Stel hier het statisch IP in waarop de Bridge gebruikt moet worden
Vergeet niet alle velden in te vullen! Hou er rekening mee dat sommige routers zonder DNS instelling géén toegang meer hebben tot het internet! Vul deze dus uit veiligheid in..

Druk op 'Apply'. De Bridge reageert met 'Configuration Saved'.
Reboot nu de VAP11N WiFi Bridge door de USB stekker uit de PC te verwijderen. Steek na 30 seconden de USB stekker er weer in. Het reboot proces duurt ongeveer 45 seconden.

Op dit moment draait de VAP11N in STATIC mode. Voordat de VAP11N gezien kan worden door de PC moet eerst de NIC van de laptop worden omgeprogrammeerd van DHCP naar STATIC IP. Ga naar het configuratiescherm. Kies Netwerk en Netwerkadapter aanpassen. Klik op tCP/IP V4 en klik op Eigenschappen. Verwijder de vinkjes bij 'automatisch IP adres verkrijgen' en 'automatisch DNS adres toekennen'. Kies voor de optie 'zelf gedefinieerd IP opgeven'. Voer hier een adres in wat overeenkomt met de instelling die zojuist is gemaakt in de VAP11N. Klik op toepassen.
Open nu weer de Internet browser op de PC. Voer wederom als adres http://vonets.cfg in. Reageert de browser niet dan kun je ook in de adresbalk het IP nummer intypen waarop je de VAP11N hebt ingesteld. Voer nu gewoon de setup uit om de Bridge te koppelen aan de router.

Volgens de Chinese website werkt het alleen met IE6.0 of hoger. Ze vergeten erbij te vertellen dat het ook alleen in 32-bits modus werkt!! ik heb de setup echter in Google Chrome uitgevoerd. Ging ook prima...

De VONETS WiFi Bridge werkt qua gebruik uitstekend (zeker voor dat geld), alleen de Setup is een draak! Eén foutje en je kunt het kastje resetten en opnieuw beginnen. Maar éénmaal werkend doen ze het prima.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 11 January 2015 - 17:07

Idd heb er hier ook 2 gehad toen nog met de dm 500 en dat werkte uitstekend de snelheid is niet echt snel maar gewoon sharen werkt prima van box naar box

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 11 January 2015 - 19:02

Mijn oude VAP11G gaf boven slechts 2 Mbit down/1Mbit up. Verloor regelmatig de verbinding m.a.g. Freezes door ontbreken codes. Gebruik nu 2 VAP11N Bridges. Op zelfde plaats nu 14Mbit/8Mbit down. En belangrijker... Geen verbreken van de verbinding.. Dus ook geen freezes... Uiteraard een Home Share...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2015 - 21:06

Wat kost zoiets? Mijn ervaring is dat een willekeurig access point ook prima als wireless bridge ingesteld kan worden, dat zou ik dan eerder aanraden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #5 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2015 - 21:23

Wat kost zoiets? Mijn ervaring is dat een willekeurig access point ook prima als wireless bridge ingesteld kan worden, dat zou ik dan eerder aanraden.

 

Die vonets VAP11N of whatever zijn gewoon superklein, usb power gevoed en een gewoon netwerkkabeltje voor in de ethernetjack van het apparaat wat wireless moet werken.

Je kunt ook nog een externe powersupply aansluiten, moet je ff dat usb verloopje afkoppelen. Handig als je geen usbpoort hebt.

 

Ben het niet met je eens dat je elk willekeurig accesspoint voor client bridging kunt gebruiken. Sommigen kunnen het gewoon niet. De meesten hebben het over accesspoints maar hebben feitelijk een wireless router ingeslagen. Andere jeuktermen zijn tegenwoordig wifi versterkers...

 

Maar goed, voor 20 tot 30 euro heb je er wel eentje. Hieronder een afbeelding voor jouw beeldvorming:

Attached Files


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 January 2015 - 01:16

Ah, moderne versie van de wireless bridge dus.

 

Waar je vroegah de WGA54G voor in zette. Als dit ding dezelfde soort optimalisaties heeft, dan zou het wel eens een leuke oplossing kunnen zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 January 2015 - 15:52

Ben het niet met je eens dat je elk willekeurig accesspoint voor client bridging kunt gebruiken. Sommigen kunnen het gewoon niet.

Dat is mij bekend, maar al degenen die ik gehad heb, konden het wel (nou heb ik niet de goedkoopste natuurlijk...) 
 

De meesten hebben het over accesspoints maar hebben feitelijk een wireless router ingeslagen.

Ja dat is bekend, daar kan ik niks aan doen ;) Maar een "wireless router" is een "access point" + een "router" en in de praktijk blijkt dat je die vaak ook als bridge kunt instellen. Mocht je nog zoiets hebben liggen, is het zeker de moeite waard om eens te kijken of het werkt, in plaats van meteen wat nieuws kopen, dat bedoel ik.
 

Andere jeuktermen zijn tegenwoordig wifi versterkers...

Wat dacht je van een "high power" access point ROFL :D


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 13 January 2015 - 21:33

Alhoewel die Vonets klein is kan je tientjes routers met open source alternatieven als Gargoyle (gebaseerd op Openwrt) of dd-wrt om te toveren tot een wireless bridge vaak ook met de mogelijkheid de tx power wat op te krikken.

Edited by 40H3X, 13 January 2015 - 21:36.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 14 January 2015 - 05:24

Klopt helemaal. Had vroeger een Linksys WRT54G met OpenWRT erin. Signaal was toen op te soepen tot 251mW. Werkte maar even.. Router doorgebrand.. Werd te heet.. Heb nu een FritzBox en die heeft die mogelijkheden niet. Probleem met dat opsoepen is ook dat de signaalkwaliteit ook steek slechter werd. Overmodulatie ellende, gigantische ruis.. Nee hou het liefst gewoon bij goed afgestelde standaard...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 14 January 2015 - 09:51

251mW zou moeten kunnen het komt overeen met 24dBm. Volgens mij kun je mW's niet in OpenWrt invullen ik neem aan dat je dat tzt hebt geconverteerd anders is het niet verbazingwekkend dat ie in rook op ging. Dan is het nog de vraag is of het zin het zendvermogen van je AP (ik neem aan dat het een AP was) erg hoog op te krikken. Vergelijkbaar met 2 personenen die op afstand met elkaar willen communiceren de ene met een mobilofoon de andere zonder. Kortom als je het zend vermogen van je AP opkrikt en de overige apparaten, zeg je tablet, niet wordt het 1 richting vekeer. I

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 14 January 2015 - 10:05

Het ging om twee dezelfde aangepaste apparaten vanwege de forse afstand... Werkte alleen toen omdat er nog BroadComm inzat i.p.v. later Atheros chipset. Maar het is al wat jaren geleden...

 

Overigens heb ik contact gehad met de Chinese leverancier (VONETS). De VAP11N is veelzijdiger als de manual aangeeft (hoe verbazend!). Door het apparaat op een speciale manier te resetten kun je 4 werkende modi instellen. Wordt *nergens* ook maar aangegeven, zelfs niet op hun eigen website! Op het kastje staat uiteraard een MAC adres aangegeven. In feite heeft hij er zelfs 4. Voor iedere modus 1. Het laatste MAC adres paar wordt dan met 1 verhoogd.

 

In mijn specifieke geval

 

00:17:xx:xx:xx:98  Na hoofdreset is dit de MAC in ROUTER MODE

00:17:xx:xx:xx:99  WiFi Bridge MODE

00:17:xx:xx:xx:9A  ROUTER MODE & ACCESS POINT MODE

00:17:xx:xx:xx:9B  WiFi Bridge MODE & ACCESS POINT MODE

 

Als je dus zoals ik (en met mij vele anderen) MAC filtering gebruikt op je router ga je dus de bietenbrug op! Je 'denkt' de correcte MAC te hebben en maar afvragen waarom dat #$%#$$%#% ding niet associeert.. 'T is dat de buren een open WiFi hebben anders had ik het nooit ontdekt en het ding als DOA terug gestuurd..

 

Zoals gezegd, voor het geld een heel vernuftig doosje, werkt uit de kunst. Maar handleidingen maken... Tsja..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 14 January 2015 - 12:59

Het ging om twee dezelfde aangepaste apparaten vanwege de forse afstand... Werkte alleen toen omdat er nog BroadComm inzat i.p.v. later Atheros chipset. Maar het is al wat jaren geleden...

 

Overigens heb ik contact gehad met de Chinese leverancier (VONETS). De VAP11N is veelzijdiger als de manual aangeeft (hoe verbazend!). Door het apparaat op een speciale manier te resetten kun je 4 werkende modi instellen. Wordt *nergens* ook maar aangegeven, zelfs niet op hun eigen website! Op het kastje staat uiteraard een MAC adres aangegeven. In feite heeft hij er zelfs 4. Voor iedere modus 1. Het laatste MAC adres paar wordt dan met 1 verhoogd.

 

In mijn specifieke geval

 

00:17:xx:xx:xx:98  Na hoofdreset is dit de MAC in ROUTER MODE

00:17:xx:xx:xx:99  WiFi Bridge MODE

00:17:xx:xx:xx:9A  ROUTER MODE & ACCESS POINT MODE

00:17:xx:xx:xx:9B  WiFi Bridge MODE & ACCESS POINT MODE

 

Als je dus zoals ik (en met mij vele anderen) MAC filtering gebruikt op je router ga je dus de bietenbrug op! Je 'denkt' de correcte MAC te hebben en maar afvragen waarom dat #$%#$$%#% ding niet associeert.. 'T is dat de buren een open WiFi hebben anders had ik het nooit ontdekt en het ding als DOA terug gestuurd..

 

Zoals gezegd, voor het geld een heel vernuftig doosje, werkt uit de kunst. Maar handleidingen maken... Tsja..

 

Daarom check ik altijd het MAC adres. Te vaak meegemaakt m.b.t. Chinees cq. Thais precisiewerk dat het mac adres niet correspondeerde.

 

Louter ter info, zoals ik het lees heb je het destijds met Broadcom een werkend DHCP systeem gehad waar op MAC adres een IP adres werd uitgedeeld en dat het met Atheros mis ging. Ik ken niet de details, maar het is een minder bekend probleem m.b.t. Atheros (wat bij OpenWrt de voorkeur heeft) en heeft met te maken met het feit dat OpenWrt geen ARPNAT ondersteund, waardoor het verstrekken van een IP adres op MAC adres in een aantal gevallen niet op gaat.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 January 2015 - 16:00

Het probleem met opschroeven van het vermogen (sommige access points kunnen het echt, maar meestal is het alleen gimmick), is dat je er niks aan hebt. De ándere kant, de ontvanger, moet namelijk ook nog terugzenden, en die hebben in de regel juist heel weinig vermogen. Je hebt dus veel meer aan een kwalitatief goede access point, die een zeer lage SNR nog kan verwerken, en dat kost gewoon geld. Hier op m'n werk hebben we Cisco "enterprise" access points en die zien de bussen met internet 100 meter verderop in de straat nog, bij -118 dB. Dat is andere koek dan een ap die je bij de Dynabyte koopt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 14 January 2015 - 16:59

251mW zou moeten kunnen het komt overeen met 24dBm. Volgens mij kun je mW's niet in OpenWrt invullen ik neem aan dat je dat tzt hebt geconverteerd anders is het niet verbazingwekkend dat ie in rook op ging. Dan is het nog de vraag is of het zin het zendvermogen van je AP (ik neem aan dat het een AP was) erg hoog op te krikken. Vergelijkbaar met 2 personenen die op afstand met elkaar willen communiceren de ene met een mobilofoon de andere zonder. Kortom als je het zend vermogen van je AP opkrikt en de overige apparaten, zeg je tablet, niet wordt het 1 richting vekeer. I

 

Dynabyte dat bestaat toch niet meer :D


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #15 freka

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2015 - 11:23

Het ging om twee dezelfde aangepaste apparaten vanwege de forse afstand... Werkte alleen toen omdat er nog BroadComm inzat i.p.v. later Atheros chipset. Maar het is al wat jaren geleden...

 

Overigens heb ik contact gehad met de Chinese leverancier (VONETS). De VAP11N is veelzijdiger als de manual aangeeft (hoe verbazend!). Door het apparaat op een speciale manier te resetten kun je 4 werkende modi instellen. Wordt *nergens* ook maar aangegeven, zelfs niet op hun eigen website! Op het kastje staat uiteraard een MAC adres aangegeven. In feite heeft hij er zelfs 4. Voor iedere modus 1. Het laatste MAC adres paar wordt dan met 1 verhoogd.

 

In mijn specifieke geval

 

00:17:xx:xx:xx:98  Na hoofdreset is dit de MAC in ROUTER MODE

00:17:xx:xx:xx:99  WiFi Bridge MODE

00:17:xx:xx:xx:9A  ROUTER MODE & ACCESS POINT MODE

00:17:xx:xx:xx:9B  WiFi Bridge MODE & ACCESS POINT MODE

 

Als je dus zoals ik (en met mij vele anderen) MAC filtering gebruikt op je router ga je dus de bietenbrug op! Je 'denkt' de correcte MAC te hebben en maar afvragen waarom dat #$%#$$%#% ding niet associeert.. 'T is dat de buren een open WiFi hebben anders had ik het nooit ontdekt en het ding als DOA terug gestuurd..

 

Zoals gezegd, voor het geld een heel vernuftig doosje, werkt uit de kunst. Maar handleidingen maken... Tsja..

Hoe is deze speciale reset manier ??

gebruik hem in mijn camper  in combinatie met 2 telefoon's in met internet in nederland en 1 met internet Europa.

gr,

Fred


VU UNO 4k Se,,Zgemma h2h +zgemma H9.2h, Satenne R3(camper), Synology 918 Nas 2x 4TB, Visiosat + 4 Quad lnb's


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #16 johndoej

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2016 - 19:54

Ik heb dit probleem ook op een ander forum geplaatst, maar we zijn er nog niet uit.

Misschien kan hier iemand me adviseren.

Ik heb een vonet  vap 11g die je via een web interface moet configureren, mijn vorige vonet kon je via een tooltje instellen, dit ging makkelijk.

Met deze lukt het niet, wel kunnen configureren, maar maakt geen verbinding met internet.

Mac filtering in router staat uit.

Attached Files



Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #17 johndoej

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2016 - 10:54

Niemand een idee ?



Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 25 February 2016 - 13:37

Ik neem aan dat je gecheckt hebt of je AP ingesteld staat op WPA2/TKIP met AES?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #19 johndoej

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2016 - 18:09

Ik neem aan dat je gecheckt hebt of je AP ingesteld staat op WPA2/TKIP met AES?

Had even gehoopt dat dit het probleem was, helaas niet. zijn beide gelijk



Re: VONETS VAP11N WiFi Bridge Setup #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 25 February 2016 - 19:41

Ik heb een Vonets zal er morgen eens naar kijken, gebruik het niet i.v.m. het bedroevende bereik!

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users