Jump to content


Photo

ET10000 ruilen VU+Duo2

ET10000 ruilen VU+Duo2

  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 26 January 2015 - 10:13

Hallo,

 

Is er iemand in het bezit van een VU+Duo2 (geen kloon) met alleen DVBS modules die eventueel wil ruilen voor mijn half jaar oude ET10000 (bon aanwezig) met 4x DVBS modules.

 

Vriendelijke Groeten,

 

Roy


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 January 2015 - 12:06

Hallo,

 

Is er iemand in het bezit van een VU+Duo2 (geen kloon) met alleen DVBS modules die eventueel wil ruilen voor mijn half jaar oude ET10000 (bon aanwezig) met 4x DVBS modules.

 

Vriendelijke Groeten,

 

Roy

Hallo Roy, je maakt me nu wel erg nieuwsgierig wat je beweeg redenen zijn waarom je een downgrade wil maken van een ET10k met 4 tuners naar een technisch véél mindere duo2 met maar 2 tuners  :blink: Als ik al een duo2 zou hebben wat voor mij ondenkbaar is, zou ik gelijk toehappen met gesloten beurzen. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 26 January 2015 - 12:07.

73's

PE1AQZ


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #3 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 26 January 2015 - 13:05

Ik kan het helaas hier niet tot in de puntje's uitleggen omdat ik dan de forum regels overtreed.

Misschien is het niet zo zeer het probleem in de ontvanger maar aan Open Pli.

Hardware matig is het een dijk van een apparaat...

 

1: Met CCcam geinstalleerd is mijn originele Canaal Digitaal kaart niet meer zichtbaar/in use.

2: Als ik van kanaal switch zoekt hij automatisch een vrije ontvanger voor het nieuwe kanaal. Dan vraagt hij om een 2de ECM welke ik niet krijg van mijn host, waardoor ik een sec. of 10/20 naar zwart beeld zit te kijken. Is in te stellen op 1 vaste ontvanger A maar dat werk niet. Dus opnemen of PIP werkt daardoor ook niet.

3: Loopt geregeld vast. Dan bedoel ik dat echt de stroom er even af moet.


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 26 January 2015 - 13:17

Dan is jou server en jou configuratie niet in orde met interne share heb ik nergens last van, en oscam is ook beter als CCcam.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 January 2015 - 13:19

Ik kan het helaas hier niet tot in de puntje's uitleggen omdat ik dan de forum regels overtreed.

Misschien is het niet zo zeer het probleem in de ontvanger maar aan Open Pli.

Hardware matig is het een dijk van een apparaat...

 

1: Met CCcam geinstalleerd is mijn originele Canaal Digitaal kaart niet meer zichtbaar/in use.

2: Als ik van kanaal switch zoekt hij automatisch een vrije ontvanger voor het nieuwe kanaal. Dan vraagt hij om een 2de ECM welke ik niet krijg van mijn host, waardoor ik een sec. of 10/20 naar zwart beeld zit te kijken. Is in te stellen op 1 vaste ontvanger A maar dat werk niet. Dus opnemen of PIP werkt daardoor ook niet.

3: Loopt geregeld vast. Dan bedoel ik dat echt de stroom er even af moet.

Ik snap je probleem maar ik denk dat dit met de duo2 niet veranderd als je intern shared, een goede raad installeer Oscam dat werkt feilloos ook met iedere seca of andere kaart ik denk dat dat het probleem is. Ik heb hier een externe Oscam server draaien met een Beagle Bone Black met 2 kaartlezers waar een CDS kaart en een Ziggo kaart inzit en die serveert naar mijn ET8000 met open pli waar ook Oscam client en EMU inzit en dat loopt als een trein.

Ik zou mooi je ET10000 houden een pracht machine die razend snel is in alles zeker met pli erin met zijn betere drivers voor Xtrend. ;)

En juist de PIP werkt perfect bij de 10/8k in hd dat is bij de meeste ontvangers prut


Edited by Sagitarius, 26 January 2015 - 13:21.

73's

PE1AQZ


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,468 posts

+114
Excellent

Posted 26 January 2015 - 14:58

Deel de mening. Gewoon niet in de frustratie schieten en lekker bij je ET10000 blijven. Kan me goed indenken hoe je je af en toe voelt. Ook ik (Gij ook Brutus) stond op het punt om mijn DM7000s en ongelovelijke schop te verkopen!! Alle mooie reclames ten spijt (wonderapparaat blahblah), maar liep bij mij meer vast dan dat hij beeld gaf.. Vrouw link op me.. Was toen met Hydra Angharad image en Radegast 1.3 softcam... Enfin, we dwalen af...

 

Gewoon de ET10000 gewoon een keer vers flashen (even bij de topics kijken of er geen issues zijn). Softcam erop en verder instellen.. OSCam presteert beter dan CCCam en mits goed ingesteld enorm stabiel. Ook geen last van Multicrypt vastlopers... Gewoon even flink ademhalen...


Met één been in het graf..... Helaas

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,693 posts

+461
Excellent

Posted 26 January 2015 - 15:39

Er is inderdaad een probleem met CCcam en het 'aanspreken' van de interne kaartlezers sinds de laatste kernel-update.

Oscam heeft hier geen last van, Oscam kan gewoon uit de feeds worden geïnstalleerd, standaard werkt de onderste lezer, de tweede lezer is simpel via de webinterface in te schakelen.

De webif is te vinden op het ipadres_van_de_box:8081


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #8 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 26 January 2015 - 19:08

Pfff, ik zat nog een beetje in twijfel i.v.m. de ruil... :huh:

Maar jullie hebben me kunnen overtuigen. :P

Ga dan nog maar eens een poging doen om het hier de boel soepeltjes te laten draaien. :unsure:

Ik ben jammer genoeg niet zo'n held in oscam, snap een heleboel termen niet dus dat is de reden dat ik nog steeds cccam draai.

Ik heb hier een NAS met daarop de mogelijkheid tot OSCAM, ook al eens bekeken en daar is het bij gebleven. Heb ook geen USB reader daar voor dus kon er niet veel mee :wacko:

Misschien nog tips hoe ik anders mijn kaart in de share moet doen...?

 

Zit momenteel met een blessure thuis dus kan me er wel eens in gaan verdiepen. Als ik er niet uit kom kan ik hier wel weer een roep om hulp doen.

 

Thanx mensen...


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #9 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 26 January 2015 - 19:11

Als je de standaard pli verse heb werkt de kaarten al alleen nog aanpassen voor shares en klaar ben je niet zo moeilijk hoor.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 26 January 2015 - 19:21

Dat probleem was toch alleen met oude CCcam versies?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #11 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 26 January 2015 - 19:29

Ben van mening dat OScam super werkt op genoemde box CCcam werkt ook maar ben zeer tevreden met OScam


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,693 posts

+461
Excellent

Posted 26 January 2015 - 20:06

Dat probleem was toch alleen met oude CCcam versies?

 

Dat dacht ik ook maar ik hoor steeds meer verhalen dat de kaart in de nieuwe generatie hardware en CCcam, problemen heeft met het initialiseren.

Ik kan het hier niet bevestigen, tot nu toe heb ik in alle ontvangers de kaarten aan de gang gehad met CCcam.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,428 posts

+396
Excellent

Posted 26 January 2015 - 20:13

Misschien eerst die kaart eens volledig laten 'herstellen'. Die kaart lijkt redelijk snel straf te krijgen. Dus even het maximum aantal sids beperken en minimaal een nacht op één sid (NPO 1 HD) laten acclimatiseren. Zeker als je geregeld gebruik maakt van bepaalde muziekzenders wil deze nog weleens over de pis gaan. Met dank aan M7 die het blijkbaar met sommige kanalen niet volledig correct geregeld heeft. Dan schijnt de kaart soms al met twee sids over de zeik te gaan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,428 posts

+396
Excellent

Posted 26 January 2015 - 21:03

Aangezien het hier geen specifiek ondersteunings issue betreft heb ik dit onderwerp na intern overleg toch maar naar de lounge verplaatst. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #15 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 27 January 2015 - 10:53

Ok mensen, heb oscam + share werkend. So far so good.

Maar, nu wil ik met de client (VU+Duo) een opname doen op een ander kanaal dan waar naar gekeken word... Dat werkt nog niet.

Ik denk...: Door de opname word er naar een 2de ECM gevraagd welke NIET door de server geleverd / toegestaan / whatever wordt.

 

Wat moet er nu in oscam ingesteld  worden zodat dat toegestaan wordt. :huh:


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #16 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 27 January 2015 - 11:32

Server (OSCam) and OSCam vragen stel je best op het oscam forum: www streamboard.tv. Er staan ook configuraties van gebruikers. (voertaal Engels of Duits). Voor thuis gebruik heb je in feite geen aparte OSCam server nodig. Je kan dit afhandelen met enkel de stb's die OSCam draaien.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,468 posts

+114
Excellent

Posted 27 January 2015 - 12:44

Share je via het CCCam protocol? Dan reshare op 2 zetten. Als hij op 0 staat gebeurt er niets. Je kunt beter helemaal naar OSCam overgaan.. Gewoon een reader aanmaken die connecteerd via het cs357x of cs378x protocol. Poortje hiervoor openzetten in de WebIF van OSCam (en even saven + OSCam herstarten). In de reader gewoon het IP nummer van je server + poort opgeven....


Met één been in het graf..... Helaas

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #18 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 27 January 2015 - 23:18

Tis gelukt :D

Bedankt allemaal.

 

Topic mag van mij gesloten/verwijdert worden


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #19 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 27 January 2015 - 23:26

Verwijderen?!  Jij hoopt toch ook dat andere "Beasty Boys" dit ook vinden en hun voordeel ermee doen. Zonder dit topic te starten en onze hulp zat je nu met een hele slechte ruil opgescheept!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: ET10000 ruilen VU+Duo2 #20 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 28 January 2015 - 08:00

Slechte ruil? De vuduo² loopt perfect!!! Als ik de et10000 moet vullen met al die tuners is ie 180 euro duurder dan de duo²

En op de tv kijk ik toch maar naar 1 zender tegelijk, XBMC draait er ook al redelijk op.

Als je oscam goed insteld is het een superzapper, CCcam moet je begraven, ouwe shit


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users