Jump to content


Photo

VU+ solo2 updaten van OpenPLi3 naar OpenPLi4


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Katjesdrop

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 27 January 2015 - 11:33

Hallo,

 

Eerst zal ik me even bekend maken. Ik ben Stephan en we kijken al heel wat jaartjes satelliet. ongeveer 1,5 jaar geleden hebben we een VU+ solo2 gekocht. Waar wij het voor gebruiken, zijn we er zeer tevreden mee. Een 1Tb HD heb ik later nog ingebouwd. Soms maak ik een volledige bakup van het systeem of voeg een nieuwe zenderijst toe via de PC. Dit lukt nog wel allemaal. Soms liet ik het systeem updaten en waren diverse storingen weer weg. Ik dacht dat het systeem automatisch naar OpenPLi4 update nadat ik een update gegeven had. Blijkt nu dat hij alleen de laatste OpenPli3 genomen had.

 

Als ik nu openPLI4 op USB zet en update, ben ik alle instellingen kwijt en diverse zenders werken niet meer. Kan mij iemand zeggen hoe ik moet updaten naar 4 met behoud van de instellingen? Is er een bepaalde file die ik moet bewaren en na de upgrade weer terug zetten?

 

Als het kan niet te moeilijk uitleggen want ik ben een redelijke leek.

 

Alvast bedankt voor je moeite. Stephan

 



Re: VU+ solo2 updaten van OpenPLi3 naar OpenPLi4 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 January 2015 - 11:40

In de image zit een plugin "autobackup".

 

Deze kun je een manueel een backup laten maken naar dezelfde USB stick vanwaar je ook de box opnieuw gaat flashen. Activeer ook "autoinstall", dan wordt er ook een backup gemaakt van alle plugins die je heb geinstalleerd staan.

 

Eens gebeurt kun je de laatste image downloaden, uitpakken naar diezelfde stick, en de flash procedure uitvoeren. Als na het flashen OpenPLi herstart dan zal deze de backup op de stick vinden en automatisch terugzetten. Als je kiest voor het automatisch terug zetten van plugins, en je hebt picons geinstalleerd staan, houd er dan rekening mee dat dit best wel 10-15 minuten kan duren. Dus niet in paniek raken als de box niet direct doorstart. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ solo2 updaten van OpenPLi3 naar OpenPLi4 #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 27 January 2015 - 12:47

Overigens is het helemaal niet zo raar om eens een keertje 'fris' te beginnen! De zenderlijst en Picons zijn zo weer ingeladen. Sommige plugins zijn herschreven en werken beter met de nieuwste drivers en C-modules... Veel plugins vervuilen je box.. Dus een keertje helemaal opnieuw is zeker geen slechte keuze,,,


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ solo2 updaten van OpenPLi3 naar OpenPLi4 #4 Katjesdrop

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2015 - 14:28

Hallo ,

 

Excuses voor mijn late reactie. Beide bedankt voor jullie reactie. ik ga eens wat proberen en hopen dat het lukt.

 

Groeten, Stephan




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users