Jump to content


Photo

Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee?


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#1 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 28 January 2015 - 09:59

Ik had graag advies over de volgende gewenste situatie. Wij hebben in de woonkamer een Vu+Duo staan. Nou heb ik begrepen dat met mogelijk is om TV te kijken op een 2e box zonder het leggen van een COAX vanaf een LNB, waarbij een andere box als een soort server dient en het beeld doorstuurt naar een client box.

Als dit inderdaad een betrouwbare oplossing is dan wil ik dit graag creëren (ethernet ligt al op de slaapkamer) en zou ik graag advies hebben over welke box hiervoor het meest geschikt zou zijn. Ik weet dat er comparison charts zijn, maar praktijkervaring is toch vaak een betere bron want specs zeggen niet alles en ik weet niet welke specs van belang zijn voor een dergelijke setup.

Tevens als de client box er dan is, welke software/plugin (buiten OpenPLi) kan ik dan het beste gebruiken als server/client?



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #2 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 28 January 2015 - 10:14

Zie: http://www.detranspo...nten-via-ip.pdf



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,723 posts

+466
Excellent

Posted 28 January 2015 - 10:52

Inderdaad is remotestreamconvert de oplossing, je haalt simpel de lijsten uit de 'server-box' welke vervolgens als normale kanalenlijst in de client zichtbaar wordt.

Je merkt niet eens dat je via het netwerk kijkt, wel moet je letten op het aantal beschikbare tuners in de 'server-box'.

Als je bijvoorbeeld gelijktijdig wilt opnemen + kijken + streamen naar een client, kom je al snel op minimaal 3 tuners.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,827 posts

+187
Excellent

Posted 28 January 2015 - 10:56

Wat ook kan is een interne share en dat mag (nog steeds). Als je op beide enigma2 boxen CCcam hebt geinstalleerd is het een fluitje van een cent.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,723 posts

+466
Excellent

Posted 28 January 2015 - 11:02

Zonder coax op die tweede box, heb je niets aan CCcam of interne shares......

 

Dat is in elk geval het beeld wat de TS schetst, hij wil geen coax leggen, of heeft die niet beschikbaar ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,827 posts

+187
Excellent

Posted 28 January 2015 - 11:07

:ph34r: vlijm scherp Tech... had ik gemist. Thnx ;)


Edited by 40H3X, 28 January 2015 - 11:08.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 28 January 2015 - 12:00

Ik kan bevestigen dat dit allemaal prima werkt.

 

Ik heb in huis nergens coax, mijn "donor box" staat met 4 tuners direct onder de schotel (maar aan de andere kant van de muur ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #8 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 28 January 2015 - 12:03

Inderdaad, op de slaapkamer ligt geen coax en die wil ik ook niet leggen omdat dat bijna niet fatsoenlijk te realiseren is helaas. Dus gebruik maken van remotestreamconvert, dat is duidelijk.

Rest nog 1 vraag, is er een box hiervoor aan te raden of juist af te raden? Hij hoeft dus eigenlijk alleen maar te functioneren als client van de Vu Duo, verder niets. Opnemen ect doe ik met de Duo. Vraag gaat dus puur op techniek en nu nog niet op budget. Ik wil gewoon een box die dus betrouwbaar en goed kan bieden wat ik wil (client spelen van de Duo)


Edited by siroj, 28 January 2015 - 12:03.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 28 January 2015 - 12:07

Nee.

 

Je donor box moet voldoende tuners hebben voor wat je wilt, zoals Tech al schreef. En je netwerk moet betrouwbaar zijn en lage latency/jitter hebben (dus bij voorkeur bekabeld, en geen wifi).

 

Ik heb zelf in de woonkamer, als client box, een XP1000 staan, dus redelijk low-end. En dat werkt prima.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #10 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 28 January 2015 - 12:53

Ikzelf heb nu een Mutant HD 1100 op het oog. Volgens mij is deze redelijk gelijk aan de XP1000 dus lijkt mij deze wel geschikt als client, of heb ik het nu mis?

 

En gebruiken jullie allemaal de remotestreamconvert plugin, of zijn er nog meer alternatieven?



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,723 posts

+466
Excellent

Posted 28 January 2015 - 12:57

Remotestreamconvert doet wat de plugin zegt, hij haalt de gekozen boeketten uit de 'master' en converteert ze naar een lokaal boeket/kanalenlijst (op de client dus)

Dit is dus een eenmalige aktie, tenzij je nog meer boeketten uit de 'master' wilt trekken, nadien heb je die hele plugin niet meer nodig.

 

De Mut@nt1100 kan dit klusje ook uitstekend klaren.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #12 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 28 January 2015 - 13:03

Mooi, dan zal het waarschijnlijk de HD 1100 worden. Ik heb net mijn leverancier gebeld en die kende uiteraard de manier van streamen, maar hij vertelde er wel bij dat het niet altijd goed werkt. Waarom kon hij niet goed uitleggen, hij hoorde alleen van klanten dat het niet altijd goed werkt en dat het niet veel gebruikt word. Herkennen jullie dit verhaal van het niet helemaal betrouwbaar werken van streaming?

 

Trouwens, mijn Duo in de woonkamer gaat altijd op standby voordat we naar boven gaan. Werkt streaming nog zodra de server box in standby gaat?


Edited by siroj, 28 January 2015 - 13:04.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #13 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 28 January 2015 - 13:23

gebruik het hier ook van ET10000 met  kabeltuners  naar ET6000 en ET7000 met sat tuners waar we hoofdzakelijk dan de kabelkanalen mee kijken, werkt ok, zapt net zo makkelijk, je merkt niet dat er geen coax aanzit


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,723 posts

+466
Excellent

Posted 28 January 2015 - 13:31

Mooi, dan zal het waarschijnlijk de HD 1100 worden. Ik heb net mijn leverancier gebeld en die kende uiteraard de manier van streamen, maar hij vertelde er wel bij dat het niet altijd goed werkt. Waarom kon hij niet goed uitleggen, hij hoorde alleen van klanten dat het niet altijd goed werkt en dat het niet veel gebruikt word. Herkennen jullie dit verhaal van het niet helemaal betrouwbaar werken van streaming?

 

Trouwens, mijn Duo in de woonkamer gaat altijd op standby voordat we naar boven gaan. Werkt streaming nog zodra de server box in standby gaat?

Ik heb een ET7500 in de slaapkamer staan, en heb nog nooit een coax erop aangesloten gehad, wel een netwerkkabel, ik denk dan ook dat degene met de klachten de box niet met een netwerkkabel hebben aangesloten.

Wifi is niet de stabielste manier om hiervoor te gebruiken maar dat is in dit geval niet van toepassing, je hebt een netwerkkabel liggen.

 

Streaming werkt ook als de box standby staat maar niet in deep-standby.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #15 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 28 January 2015 - 14:05

Die werkt perfect de plugin dan.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 28 January 2015 - 15:31

Het potentiele probleem is buffering, of in geval van de box, een gebrek er aan.

 

Je ziet dat bijvoorbeeld als je op je PC naar een Youtube filmpje gaat kijken, het duurt dan even voordat het beeld gaat spelen, omdat eerst de buffer gevuld wordt. En omdat dit geen real-time content is, kan Youtube je ook meer data sturen dan nodig om in realtime af te spelen. Hierdoor blijft de buffer goed gevuld.

 

In onze situatie zit je met realtime data, de donor box ontvangt en stuurt dat door, en in realtime moet dit getoond worden. Er kan dus quasi niks worden gebufferd, en dit betekent weer dat elke hickup of retransmissie op het netwerk een hickup in beeld kan betekenen.

 

Dit komt vaker voor als je een wifi verbinding hebt (storingsgevoelig, veel variatie in beschikbare bandbreedte en doovoertijd), idem voor powerline (maar wel vaak stabieler dan wifi), en waar je ook mee rekening moet houden zijn andere datastromen over het netwerk naar de donor. Als die niet alleen moet streamen maar ook tegelijkertijd 4 HD opnames naar een NAS moet schrijven, dan wordt de stream, daar ook niet vrolijk van. Ik heb daarvoor mijn donor box van een disk moeten voorzien (die ik dan regelmatig handmatig overzet naar de NAS, zodat ik bij het bekijken van opnames de link naar de donor box niet hoef te belasten).

 

Nu zit ik in een huur flat zonder enige netwerk bekabeling, en doe ik alles over powerline. En dat gaat prima, maar is niet gegarandeerd storingsvrij, ik heb last van andere flatbewoners die ook met powerline aan de gang zijn. In een huis heb je daar waarschijnlijk minder last van...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #17 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 28 January 2015 - 15:41

Allready then... Ik weet genoeg en ga een HD1100 regelen. Ik heb overal gigabit netwerk liggen en de verbinding tussen mijn mediaplayer en NAS gaat over een apart segment op mijn Cisco switch dus die interfereert niet op de verbinding naar clientbox.

Merci voor de info en ik zal tzt mijn bevindingen hier posten.

 

Vanavond eens de XP1000 van familie lenen en eens uitproberen.



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,964 posts

+541
Excellent

Posted 28 January 2015 - 17:46

En gebruiken jullie allemaal de remotestreamconvert plugin, of zijn er nog meer alternatieven?

Ik gebruik mijn eigen "experiment" wat in de praktijk best goed blijkt te functioneren: de remote fallback tuner. Ten opzichte van de remote stream converter:

- geen vaste bouquetten overnemen maar direct toegang tot alle services op de "server-ontvanger", je kunt daaruit zonodig zelf weer bouqetten maken zoals je dat normaal ook zou doen
- je moet daarvoor wel even de lamedb file (/etc/enigma2/lamedb) van de "server-ontvanger" kopieren naar de "client"
- nieuwe zenders op de server? even weer de lamedb kopieren en klaar

Ik wil hier binnenkort nog eens een stukje over schrijven, ik heb het gevoel dat het systeem nog niet zo bekend is ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #19 Gerard76

  • Senior Member
  • 288 posts

+1
Neutral

Posted 28 January 2015 - 19:10

laat maar... ^_^


Edited by Gerard76, 28 January 2015 - 19:13.

ET 7500

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,723 posts

+466
Excellent

Posted 28 January 2015 - 19:11

Die staat in het 'kanalen zoeken' menu :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users