Jump to content

Photo

Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee?

• Please log in to reply
61 replies to this topic

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #41 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 January 2015 - 13:43

Wat ik me nu af vraag kun je voor remote stream convertor als client niet een ipbox (gigablue) gebruiken die zou dit kunstje toch ook aan moeten kunnen. Je gebruikt nu een E2 ontvanger en is eigenlijk een vrij dure oplossing om naar een stream te kijken. :unsure:

Ik weet niet wat zo'n ipbox kost t.o.v. bijvoorbeeld een VU+ Zero of een XP1000?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #42 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 January 2015 - 13:44

Dat betekent dus, vanuit technisch perspectief, dat beide oplossingen identiek werken. Enige verschil is dat bij de ene de URL reeds in het bouquet staat, en in de andere de code die URL er voor prikt?

Exact! Het is statisch v.s. dynamisch en verder niet echt verschil.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #43 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 January 2015 - 13:46

Misschien een heeel klein beetje off-topic, maar ik vraag me af, hoe werken jullie met de limiet van de C+ kaart?  Ik heb nu een enkele Vu+Duo en bijv op Maandags moet ik al opnames verwijderen omdat de limiet van de kaart dat gewoon niet toestaat.  Gebruiken jullie meerdere kaartjes?  Of is het theoretisch mogelijk om een enkele ontvanger te hebben, met 4 tuners (zoals hierboven is beschreven) en dan meer dan 4 'clienten' (waarbij een client een locale opname is, of iemand die in de slaapkamer naar een ander kanaal wil kijken) te hebben?

Het aantal simultane opnames en kijkacties staat gewoon vast per kaart, daar is op geen enkele manier onderuit te komen. Ik heb er zelf geen last van omdat ik niet zo heel veel naar Nederlandse zenders kijk :D

Je zou ervoor kunnen kiezen om bepaalde opnames gecodeerd op te slaan (zie andere topic), dat is de enige "workaround", maar dat heeft ook nadelen. Of een extra kaart aanschaffen.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #44 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 January 2015 - 13:51

Ik begrijp even niet wat je bedoelt? Ik maak mijn eigen zenderlijst, compleet met scans, en die gaat naar alle boxen. de tuner fallback doet de rest.

Ik heb hier een ontvanger onder de schotel staan die aanmerkelijk meer kan ontvangen dan de andere ontvangers in huis en dus zijn de lamedb's niet gelijk. Zenderlijsten van derden doe ik sowieso niet aan ;) Ik heb een script die voor mijn favoriete zenders bouquetten maakt, waarbij automatisch alternatives gemaakt worden voor DVB-S/DVB-C, zodat er in de prakijk, inclusief ook nog eens fallback tuner, altijd wel een tuner beschikbaar is voor opnames.

Dat is dan gelijk aan mijn situatie (behalve dan dat ik geen script maar mijn handjes gebruik). Maar ik zend de lijst van die box (van de server dus) naar de clients, waarna alle boxen (dus) wel een identieke lamedb (en boeketten) hebben. En op de clients staat uiteraard de fallback aan.

Ik begrijp dus nog steeds niet dat dit bij jou niet zou kunnen.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #45 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,564 posts

+1,816
Excellent

Posted 30 January 2015 - 15:44

Ik zie die ipbox voor 100-120 euro, dus veel verschil met een "echte" box is er niet.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #46 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 30 January 2015 - 16:47

Wat ik me nu af vraag kun je voor remote stream convertor als client niet een ipbox (gigablue) gebruiken die zou dit kunstje toch ook aan moeten kunnen. Je gebruikt nu een E2 ontvanger en is eigenlijk een vrij dure oplossing om naar een stream te kijken. :unsure:

Ik weet niet wat zo'n ipbox kost t.o.v. bijvoorbeeld een VU+ Zero of een XP1000?

@Eric bij een satboer in Nederland stond ie voor 109 euro te koop, tja en voor een paar tientjes meer heb je een echte ontvanger met kaartlezer enz, dat gaat het dus niet worden. :blink:

73's

PE1AQZ

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #47 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 January 2015 - 17:04

Die ipbox gebruikt onze remotestream converter, waarbij door de vrinden van gigablue vakkundig elke referentie naar OpenPLi is verwijderd. :(

Alleen al daarom zouden ze van mij geen cent krijgen.

En van mij ook niet: dank voor delen van deze informatie!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #48 Quinten

• Senior Member
  • 179 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2015 - 19:49

Misschien een heeel klein beetje off-topic, maar ik vraag me af, hoe werken jullie met de limiet van de C+ kaart?  Ik heb nu een enkele Vu+Duo en bijv op Maandags moet ik al opnames verwijderen omdat de limiet van de kaart dat gewoon niet toestaat.  Gebruiken jullie meerdere kaartjes?  Of is het theoretisch mogelijk om een enkele ontvanger te hebben, met 4 tuners (zoals hierboven is beschreven) en dan meer dan 4 'clienten' (waarbij een client een locale opname is, of iemand die in de slaapkamer naar een ander kanaal wil kijken) te hebben?

Het aantal simultane opnames en kijkacties staat gewoon vast per kaart, daar is op geen enkele manier onderuit te komen. Ik heb er zelf geen last van omdat ik niet zo heel veel naar Nederlandse zenders kijk :D

Je zou ervoor kunnen kiezen om bepaalde opnames gecodeerd op te slaan (zie andere topic), dat is de enige "workaround", maar dat heeft ook nadelen. Of een extra kaart aanschaffen.

Dank je wel Erik, heb inmiddels het andere draadje ook gelezen, en ik moet zeggen dat dit wel een van de betere bewaarde geheimen is geweest :D

Ik zal eens gaan bekijken hoe het dan zit mbt het gecodeerd/ongecodeerd opnemen.  Denk dat sommige opnamen zich daar best voor lenen, maar moet natuurlijk niet betekenen dat het na 2 weken niet meer mogelijk zou zijn om die gecodeerde opnames te zien vanwege het doorschuiven van sleutels en dergelijke.

Meer leeswerk!

Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #49 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 January 2015 - 20:19

Je moet gewoon de opnames zo snel mogelijk alsnog decoderen, dat is geen probleem.

Maar met een VU+Duo en een DM7000 gaat het helaas niet werken. Zie http://openpli.org/wiki/comparison Helaas wordt het door lang niet alle ontvangers ondersteund.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #50 Quinten

• Senior Member
  • 179 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2015 - 20:34

Nee, de 7000 is al een tijdje lang niet meer in gebruik want wie kijkt er nog SD televisie? ;)

Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #51 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 January 2015 - 20:35

Ik kijk even naar je signature ;)

Maar de VU+ Duo kan het helaas ook niet dus.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #52 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2015 - 20:19

Net even alles aangesloten, VU Duo in de woonkamer en de Mut@nt HD1100 op de slaapkamer. VU met 2x coax aangesloten op een Duo Twin LNB en verbonden met netwerk. De Mut@nt enkel aangesloten op het netwerk, geen coax.
De VU en Mut@nt draaien beide een schone flash met OpenPLi datum 31-1, met op de VU enkel Cccam 2.3.0 geïnstalleerd en de lijsten van Hans. Op de Mut@nt is de RemoteStreamConverter plug-in geïnstalleerd en 2 zenderlijsten gedownload van de VU.

Er valt me 2 dingen op. Zodra de Mut@nt aan gaat dan brand op de VU het rode REC lampje. De VU behandeld het blijkbaar als een opname op de 2e tuner o.i.d. Niets vreemds, gewoon een constatering.
Af en toe hangt op de VU het beeld. Het lijkt er nu op dat dit gebeurd zodra op de Mut@nt dezelfde zender geopend word waarop ook op de VU gekeken word. Ik wil dit echter nog even beter testen.

Buiten bovengenoemde zaken werkt het goed en is het op de Mut@nt alsof je "gewoon" op de VU aan het kijken bent.

Edited by siroj, 31 January 2015 - 20:20.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #53 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,564 posts

+1,816
Excellent

Posted 31 January 2015 - 20:22

Correct, een stream technisch op dezelfde manier behandeld als een opname.

Aan de andere kant, als je bijvoorbeeld EPG op vraagt, zul je ook daar zien dat de box denkt dat je een opname aan het bekijken bent.

Aan mijn donor box hangt geen TV (die staat onder de schotel), dus ik kan over eventuele bijeffecten niet oordelen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #54 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 31 January 2015 - 22:43

Een kennis van met een ET9500 als streamer en met een ET4000 als cliënt, melde dat als je in de radio mode een zender selecteert dan duurt dat dik 30 seconden voor de zender hoorbaar is, is daar nog wat aan te doen. :rolleyes:

Edited by Sagitarius, 31 January 2015 - 22:44.

73's

PE1AQZ

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #55 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,564 posts

+1,816
Excellent

Posted 1 February 2015 - 00:20

Het duurt hier (setup met fallback tuner) bij lange na geen 30 seconden, maar wel een paar seconden langer dan met TV.

Wellicht duurt het met een lage bandbreedte zender langer voordat bepaalde datastructuren binnen zijn?

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #56 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 February 2015 - 17:11

Datzelfde zie je ook bij timeshift en korte opnames van radiozenders: de opgenomen tijd moet vrij lang zijn voordat er daadwerkelijk iets te horen valt.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #57 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 2 February 2015 - 10:20

Ik merk dat op mijn client box (Mut@nt) dat ik daar minder EPG informatie zie dan op de server box (VU Duo). Ik vind dit echter wel vreemd aangezien ik op de client box de harddisk van de VU gekoppeld heb als harddisk vervanger en de client box dus toegang heeft tot de EPG data file. Ik zou dus verwachten dat de client box dezelfde gegevens laat zien als de server box, of heb ik het mis en haalt de client zijn eigen gegevens op via een stream oid?

Voor de volledigheid, de client heeft geen tuners geconfigureerd, geen COAX aansluiting en maakt enkel gebruik van de Fallback tuner om connectie te maken met de VU Duo.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #58 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,564 posts

+1,816
Excellent

Posted 2 February 2015 - 10:27

Enigma gebruikt geen EPG data file. EPG data staat in memory, en wordt of ontvangen, of geimporteerd via tools als XMLTV.

Die file wordt aangemaakt bij het stoppen van Enigma. Dan wordt memory naar die file gedumpt, en bij de herstart weer terug ingelezen. In principe kan die file daarna weg.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #59 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 2 February 2015 - 10:32

Oke, duidelijk. En als ik het goed heb word de EPG (EIT) info meegestuurd met de HTTP stream dus zou de client deze moeten ontvangen. Op de server zie ik op alle zenders EPG data (Now+next), op de client mis ik nogal wat. Ook na een half uur op dezelfde zender te laten staan komt er niks binnen lijkt het. In de zenderlijst en EPG overzicht staat iig niets vermeld, druk ik echter op de OK knop dan zie ik wel de now/next data.

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #60 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 2 February 2015 - 15:39

Ik heb dat als volgt opgelost, is misschien een ideetje. Daarvoor heb je wel een gedeelde file/directory nodig, bijvoorbeeld op een NAS. Op beide ontvangers installeer je EPGRefresh. Op de donor-ontvanger stel je al dan niet kanalen in waarvan EIT EPG gelezen moet worden (als je xmltv gebruikt, wil je dat misschien niet). Je stelt ook in dat dat periodiek moet gebeuren en dat ook periodiek de epg.dat weggeschreven moet worden (normaal gesproken gebeurt dat nooit zomaar). Op de andere ontvanger installeer je ook EPGRefresh en daar stel je geen zender in. Je stelt de gedeelde epg.dat file in op beide ontvangers en op de tweede ontvanger laat je die periodiek inladen, ook via de EPGRefresh plugin.

10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users