Jump to content


Photo

Remote fallback tuner


  • Please log in to reply
375 replies to this topic

Re: Remote fallback tuner #301 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 20 November 2017 - 18:42

Ik krijg het met openpli 6 niet werkend. Ik heb met dreambox edit mijn eigen bouquet van de server naar de client gekopieërd.
Ik heb remote fallback aangezet en een URL ingevoerd.
 
Zet ik nog extra de tuner op niet geconfigureerd en start de box opnieuw, dan zijn mijn kanalen grijs en ik krijg de volgende fout mededeling: Keine Daten auf Transponder. (Zeit lief beim Lesen der PAT ab).
 
Wat doe ik fout?
 
Mijn satellietontvangers krijgen via DHCP een IP adres, en het modem geeft altijd hetzelfde IP adres uit. 
Duo 2 is per wlan met de modem verbonden. Dat werkt perfect bij het bijwerken. Client is per powerline met de modem verbonden. Dat werkt ook perfect.


Sorry dat ik mijn eigen bijdrage moet quoten. Er stond teveel texkt erin en werd dus niet volledig gelezen.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #302 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 20 November 2017 - 20:42

Ik schreef in een eerdere reactie al dat je de boxen het beste een static IP kan geven. Verder geef je niet aan in welke box je de fallback optie opgeeft, dus dat IPnummer.

Je geeft dus het static IP-nummer van de server in op de client box en op de client box de tuner op "niets geconfigureerd".

Je zenderlijsten zijn identiek en dan zou het gewoon moeten werken, mits beide boxen in het zelfde netwerk zitten.

 

De laatste zin van jou is: "Er stond teveel texkt erin en werd dus niet volledig gelezen".

Dan vraag ik me af of jij de reacties wel allemaal, helemaal leest.

 

Ik heb in mijn router een IP range van 2 tot 100 ingegeven voor eventuele apparaten met dynamisch IP nummer .

Daarna, dus vanaf 101, komen al mijn apparaten met een static IP nummer en die gebruik ik meer dan dynamische.

Als ik één van mijn boxen helemaal schoon flash, zal die box altijd het IP nummer krijgen dat hij altijd heeft gehad waardoor snelkoppelingen vanaf de PC en de fallbackoptie altijd blijven werken.



Re: Remote fallback tuner #303 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 20 November 2017 - 21:14

Ik schreef in een eerdere reactie al dat je de boxen het beste een static IP kan geven. Verder geef je niet aan in welke box je de fallback optie opgeeft, dus dat IPnummer.

Je geeft dus het static IP-nummer van de server in op de client box en op de client box de tuner op "niets geconfigureerd".

Je zenderlijsten zijn identiek en dan zou het gewoon moeten werken, mits beide boxen in het zelfde netwerk zitten.

 

De laatste zin van jou is: "Er stond teveel texkt erin en werd dus niet volledig gelezen".

Dan vraag ik me af of jij de reacties wel allemaal, helemaal leest.

 

Ik heb in mijn router een IP range van 2 tot 100 ingegeven voor eventuele apparaten met dynamisch IP nummer .

Daarna, dus vanaf 101, komen al mijn apparaten met een static IP nummer en die gebruik ik meer dan dynamische.

Als ik één van mijn boxen helemaal schoon flash, zal die box altijd het IP nummer krijgen dat hij altijd heeft gehad waardoor snelkoppelingen vanaf de PC en de fallbackoptie altijd blijven werken.

Nog beter is het alle apparaten gewoon lekker op DHCP te laten staan, maar een adres voor je STB, in je router te reserveren op MAC adres, dat scheelt weer dns/gateway gegevens inkloppen ;)

 

Jouw STB zal altijd hetzelfde adres krijgen, gewoon in de DHCP range.

Hieronder een voorbeeld, waarin ik wel even de mac adressen heb weggepoetst..

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Remote fallback tuner #304 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 20 November 2017 - 22:10

Het is geen probleem van IP adressen. Ik geef ze wel via DHCP uit, maar de server geeft per MAC adres altijd hetzelfde IP adres uit. Zoals TECH schreef is dat makkelijker.

Maar het werkt nog steeds niet.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #305 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 20 November 2017 - 22:58

Authenticatie aanstaan voor streams op de "server" box? Want dat werkt niet icm de fallback tuner.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote fallback tuner #306 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 21 November 2017 - 18:23

Authenticatie aanstaan voor streams op de "server" box? Want dat werkt niet icm de fallback tuner.


Hoe controlleer ik dat en hoe zet ik dat eventueel uit?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #307 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 21 November 2017 - 21:21

Op de tuner waar je op terug wilt vallen kun je dit checken. Deze optie staat boven "Startup to standby" onderaan de eerste pagina in Customize (dat is dezelfde pagina waar je op de client het ip address van de fallbacktuner hebt ingevoerd), maar als je hier niks aan hebt gewijzigd is het onwaarschijnlijk dat deze nu op Yes staat ipv No (default).


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Remote fallback tuner #308 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 22 November 2017 - 06:14

Ik kees hier bij: Start im Standby-Modus "Nein". Dus daar heb ik niets gewijzigd.

Ook kan ik met dreambox edit met de default wachtwoord inloggen ob beide ontvangers.
Met een computer kan ik ook via webif een programma kijken zonder een wachtwoord in te vullen.

Wat doe ik fout?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #309 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 22 November 2017 - 06:20

Ik zie hier ook staan:

Authentifizierung für HTTP-Streams erforderlich: Nein
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #310 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 22 November 2017 - 07:30

Heb je in de client box wel het volledige pad naar de serverbox ingevuld?
Uiteindelijk met er iets komen te staan staan in de trand van
http://192.168.2.101:8001
Het ipadres is natuurlijk verzonnen maar de poort erachter niet, die wordt uiteindelijk vanzelf ingevuld.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Remote fallback tuner #311 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 23 November 2017 - 19:28

Ik heb een volledig URL ingetikt met de afstandsbediening. Dat stond ook zo in de wiki.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #312 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 November 2017 - 19:29

Zolang hij maar juist is. ;)

 

En je hebt fallback ook geactiveerd (de setting boven die URL), alleen intikken is niet genoeg, het moet ook aan staan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote fallback tuner #313 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 30 November 2017 - 08:17

Ik heb het intussen ook met de oude DM800HD met openly 4 geprobeerd en het werkt nog steeds niet. 

 

Vuduo2 is per WLAN met modem verbonden en dient als "server". IP adres wordt per DHCP uitgegeven, maar de ExperiaBox10 geeft aan deze MAC adres altijd hetzelfde IP adres uit. Deze IP adres is wat ik had verwacht.

De client is per powerline en vervolgens per LAN kabel aangesloten. De client ziet vandaag 353 updates staan, dus hij heeft verbinding met mijn modem en internet. Een computer, ook aan deze powerline adapter aangesloten, toont net openhaardvuur om te bevestigen dat powerline ook goed werkt.

 

In de client heb ik de tuner niet geconfirmeerd, ik heb de fallback tuner aan staan, en ik heb de volledig adres met http vooraan en :8001 aan het einde ingevoerd.

Voorkeurtuners staan op automatisch.

 

Ik heb geen satellietkabel meer in de dm800hd steken.

 

In mijn favorietenlijst zie ik de meeste zenders in grijs staan, sommige in wit. Ook de itv kanalen zoals omroep west zie ik wit staan, en ze werken ook. Volgens mij pakt de dm800hd deze itv kanalen rechtstreeks van internet.

 

Ik weet niet wat ik fout doe. Zowel de dm800hd als client alsook de vusolo2se krijg ik zo niet aan de praat.

 

Hebben jullie nog een ander idee wat ik kan proberen?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #314 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2017 - 15:28

Ze horen grijs te zijn, de box heeft geen tuner vrij om ze te ontvangen, en het heeft geen idee of de fallback tuner dat wel kan. Als ze wit zijn, denkt de tuner dat ze wel lokaal te ontvangen zijn, en zal de fallback tuner niet gebruikt worden. In dat geval is er iets fout in de tuner config.

 

Even voor de goede orde, het staat dus zo op de client?

Attached File  1_0_1_CB2A_839_2_11A0000_0_0_0.jpg   139.64KB   5 downloads

 

(dus: enable op "yes", en de URL in dit formaat?)


Edited by WanWizard, 30 November 2017 - 15:29.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote fallback tuner #315 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 30 November 2017 - 21:11

Zo staat het ook bij mij, alleen dan in het Duits. Maandag ben ik weer thuis en ik zal kijken wat de solo2se doet: heeft ze ook witten zenderlijsten tussen de grijse?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #316 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2017 - 21:37

Nee. Alles moet grijs zijn in een standaard lijst. Als er natuurlijk streams of zo tussen zitten kan dat anders zien, daar doe ik niet aan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote fallback tuner #317 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 11 December 2017 - 22:17

Gistereren sneeuwde het hard en ik heb nog een keer geprobeerd om de fallback receiver werkend te krijgen. De oplossing was terug naar fabriekstand te gaan, of een nieuwe image te flashen zonder autoinstall optie van de backup utility.
Zo werkt nu zowel een dm800hd alsook een solose2.

Ik heb een aanhef op de wiki bij vragen gemaakt, maar ik zou het toch fijn vinden indien deze informatie nog bij de wiki terecht komt.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #318 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 December 2017 - 22:51

En wat zou het wissen van de configuratie (al dan niet met flashen) volgens jou dan hebben moeten oplossen?

 

Ik vind dat een advies dat niet gegeven moet worden, want dat is nergens voor nodig. Er zijn maar vier dingen relevant voor het werkend krijgen van de fallback tuner (aannemende dat het netwerk werkt):

  1. Op de server box moet http authenticatie voor streaming uit staan
  2. Op de client box moet je gebruik van de fallback tuner aanzetten
  3. Op de client box moet je als fallback het IP adres van de server box invullen (geen http er voor, geen poort er achter)
  4. En als de client box een tuner heeft, zorgen dat deze niet geconfigureerd staat voor de zenders die je via fallback wilt ontvangen

En dat laatste punt alleen als je de fallback altijd wilt gebruiken (bv omdat er geen coax is), en niet als je alleen de fallback wilt als er lokaal geen vrije tuner meer is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote fallback tuner #319 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 December 2017 - 09:44

En toch heb ook ik een probleem hiermee, sinds het flashen van de 6.1RC

Het heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer (VU Ultimo is cliënt; op een aantal boxen geprobeerd).

Ik heb nog niet geprobeerd of flash zonder restore wel werkt.



Re: Remote fallback tuner #320 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 12 December 2017 - 10:39

Het enige wat een factory reset doet, is /etc/enigma2/settings wissen (een flash ook, maar dat is meer botte bijl). En de enige settings keys relevant voor streaming zijn die ik heb aangegeven.

 

Dus ik ben zeer benieuwd wat dan de oorzaak is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users