Jump to content


Photo

Remote fallback tuner


  • Please log in to reply
375 replies to this topic

Re: Remote fallback tuner #41 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 1 February 2015 - 08:33

Ik heb alleen de zenderlijst naar de client gestuurd met dreamboxedit.

Net als dat je normaal ook zou doen.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Remote fallback tuner #42 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2015 - 10:12

DIe kan ik niet volgen? Remote tuner plugin?


Drank maakt meer kapot dan je lief is zie ik wel ;) Ik bedoel uiteraard dat ik met de Remote fallback tuner oplossing niet kan opnemen en dat het wel lukt met de RemoteStreamConverter plug-in.

Edited by siroj, 1 February 2015 - 10:13.


Re: Remote fallback tuner #43 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 10:23

Erik, misschien is het handig om via de GUI een mogelijkheid te maken dat op de 2e ontvanger de lamedb van de 1e ontvanger opgehaald kan worden. Scheelt weer een drempel om dit te gebruiken.

Had ik ook al aan gedacht, maar ik ben niet zo thuis in het maken van plugins. Het moet op zich niet zo moeilijk zijn voor iemand die er verstand van heeft, lijkt me. Volgens mij kun je via de web interface willekeurige files ophalen met een truuk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 10:24

Was net ook aan het spelen met remote tuner en de RemoteStreamConverter plug-in. Bij de remote tuner plug-in krijg ik het inderdaad niet voor elkaar op te nemen, bij de plug-in wel.

Dat is apart. Wat voor ontvanger? Wat heb je precies gedaan om op te nemen? Wat is je configuratie?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #45 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2015 - 10:44

VU Duo in de woonkamer en de Mut@nt HD1100 op de slaapkamer. VU met 2x coax aangesloten op een Duo Twin LNB en verbonden met netwerk. De Mut@nt enkel aangesloten op het netwerk, geen coax.
De VU en Mut@nt draaien beide een schone flash met OpenPLi datum 31-1, met op de VU enkel Cccam 2.3.0 geïnstalleerd en de 19.2/23.5 lijst van Hans. Op de Mut@nt is de Remote fallback tuner ingesteld en ook daar dezelfde 19.2/23.5 lijst gedownload.
Op de Mut@nt heb ik via de mountmanager de harddisk van de VU Duo gekoppeld als harddisk(CIFS, RW, Als HD vervanging). Ik kan de opnames van de VU bekijken.

Als ik op de Mut@nt een opname start (tot einde uitzending) dan meld hij dat er overgeschakeld is naar een zender ivm geplande opname maar opnemen start niet. Op de Mut@nt staat de opname wel in de timer lijst.

Re: Remote fallback tuner #46 Aquarius42

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 10:46

Ik heb zowel de Fallback tuner als de Remote channel stream converter opties geïnstalleerd op de XTrend 4000 (dochter) met een Xtrend 9500 die als moeder dienst doet. Beide opties werken perfect voor TV kanalen, al of niet gecodeerd. Bij het zappen op de 4000 worden TV kanalen vrijwel momentaan weergegeven.

 

Voor radio ligt dat helaas anders. Met gebruik van de Fallback tuner duurt het 5 sec voordat het een nieuwe radio zender wordt weergegeven. Bij gebruik van de Remote channel duurt het nog veel langer, ca 20 sec.

 

Is daar nog wat te verbeteren?



Re: Remote fallback tuner #47 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2015 - 11:03

Waarom het dus niet werk met bovenstaande setup weet ik niet. Eerder werkte het met de RemoteStreamConverter plug-in wel. Zal die er nog eens opzetten en kijken of het dan wel werkt. Als ik mij niet vergis is het opnemen technisch gezien in beide gevallen gelijk, opnemen van een stream.

Re: Remote fallback tuner #48 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2015 - 11:16

Even een helder moment. Ik heb voordat ik met de fallback tuner aan de slag ging getest met de plug-in. Voordat ik de Hans lijst heb gedownload heb ik de boeketten die geïmporteerd zijn met de plug-in weer verwijderd maar ik denk niet volledig.
Hoe kan ik de zenderlijsten, favorieten etc opschonen mbv pc, welke bestanden moet ik daarvoor weggooien? Ik zie veel staan in/etc/enigma2

Re: Remote fallback tuner #49 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 12:41

Voor radio ligt dat helaas anders. Met gebruik van de Fallback tuner duurt het 5 sec voordat het een nieuwe radio zender wordt weergegeven. Bij gebruik van de Remote channel duurt het nog veel langer, ca 20 sec.

Is daar nog wat te verbeteren?

Niet zonder enigma2 compleet op de schop te gooien, helaas.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #50 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 12:42

Even een helder moment. Ik heb voordat ik met de fallback tuner aan de slag ging getest met de plug-in. Voordat ik de Hans lijst heb gedownload heb ik de boeketten die geïmporteerd zijn met de plug-in weer verwijderd maar ik denk niet volledig.
Hoe kan ik de zenderlijsten, favorieten etc opschonen mbv pc, welke bestanden moet ik daarvoor weggooien? Ik zie veel staan in/etc/enigma2

Alles wat met bouquets en userbouquet begint kun je weggooien, dan is alles weg. Wel even enigma2 herstarten.

 

Oh ja voordat je dat doet, eerst kijken of je zenderlijsten geinstalleerd hebt, die eerst verwijderen (als plugin). Anders wordt het een zooitje.


Edited by Erik Slagter, 1 February 2015 - 12:43.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 February 2015 - 12:45

Zoals Meega ook al schreef, wellicht gewoon DreamboxEdit gebruiken.

 

Dan weet je zeker dat alles in sync is, inclusief lamedb, en die gooit alles weg wat er niet meer hoort.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote fallback tuner #52 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 12:49

Dan nog geldt dat je eerst packages van zenderlijsten moet verwijderen omdat het anders een zooitje wordt, overigens.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 February 2015 - 12:50

Yup, absoluut waar.

 

Ook hier geldt dat je of standaardlijsten, of eigen lijsten moet gebruiken, maar niet moet gaan zitten mixen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote fallback tuner #54 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 12:51

Ik heb net even de opstelling getest met een client ontvanger die geen tuners actief heeft en alles van de server moet halen en dan een opname doen. Dat werkt gewoon, ik merk alleen dat als je tegelijk kijkt en opneemt van dezelfde zender, dat je dan storing krijgt, maar dat is waarschijnlijk een fijn bugje van de VU+Duo2 die ik hier als client gebruik. Als je overschakelt naar een ander zender om te kijken, dan gaat het gewoon goed.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #55 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 1 February 2015 - 14:04

die storing heb ik ook met de ET7000 dvb-s  als ik met remotestreamconvert dvb-c van de ET10000 bekijk en directe opname start via de rode knop, dan verstoord het beeld, start ik deze opname van dezelfde zender die ik bekijk via de epg dan verstoord het beeld niet, vreemd.

Met de ET6000 treed dit probleem niet op


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Remote fallback tuner #56 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 15:01

Ik vermoed dat het komt dat er twee keer een "tap" wordt opgezet op dezelfde demux met dezelfde filters. De data zou dan gedupliceerd moeten worden, maar in feite krijgt random het ene proces en dan weer het andere proces de data. Het is ook nog zo dat een opname altijd twee connecties opzet, in plaats van één met streaming, dat helpt ook niet. Maar het kán dus in principe wel ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #57 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2015 - 16:37

Inderdaad die bug heb ik met de VU Duo ook last van. Bij gelijktijdig kijken boven en beneden dan hangt het beeld beneden. Het gebeurt echter faken niet dan wel hiero.

Net overigens de Mut@nt voorzien van een schone flash, eens kijken of ik het nu wel 100% werkend krijg....

Edited by siroj, 1 February 2015 - 16:38.


Re: Remote fallback tuner #58 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2015 - 17:53

Net nog eens getest met de fallback tuner. Ik krijg de opname niet werkend op de box waar dit op ingesteld is.

Om gekke dingen uit te sluiten heb ik beide boxen opnieuw geflashed. Niets meer geïnstalleerd dan de Hans zenderlijsten op beide boxen, CCcam op de VU, Fallback tuner en de VU harddisk gekoppeld op de Mut@nt. Ik ben netjes beeld en kan zappen maar nog steeds krijg ik bij het starten van een opname op de Mut@nt de melding dat er overgeschakeld word naar de juiste zender (ook raar, ik sta al op de zender en op de VU zie ik die melding nooit) maar een opname word niet gestart. Als test even geprobeerd op te nemen naar een lokaal aangesloten USB flashdrive maar ook dat lukt niet, zelfde melding.



Re: Remote fallback tuner #59 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 18:27

Je zou eens een opname moet programmeren en dan de ontvanger uitzetten. Ik denk dat het dan goed gaat. Dan heb je niet twee kanalen = drie streams tegelijk lopen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Remote fallback tuner #60 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2015 - 18:51

Net geprobeerd maar werkt ook niet. Opname gepland en uitgezet, maar helaas word niks opgenomen. Ook geprobeerd met een uitgeschakelde Vu. Ik heb wel beeld op de Mut@nt maar een opname starten lukt niet.

Overigens als je de Vu wel aan hebt staan op dezelfde zender als op de Mut@nt dan zie je op de Vu dat er maar 1 tuner in gebruik is, er is dus ook nog een tuner vrij voor een opname (althans zo lijkt mij).




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users