Jump to content

Photo

Remote fallback tuner

• Please log in to reply
375 replies to this topic

Re: Remote fallback tuner #321 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 December 2017 - 10:59

Me too :)

Re: Remote fallback tuner #322 Bram55

• Senior Member
  • 935 posts

+13
Neutral

Posted 12 December 2017 - 12:11

En toch heb ook ik een probleem hiermee, sinds het flashen van de 6.1RC

Het heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer (VU Ultimo is cliënt; op een aantal boxen geprobeerd).

Ik heb nog niet geprobeerd of flash zonder restore wel werkt.

Op mijn Ultimo 4k als server en een ET6k als client werkt met PLI 6.1 RC de fallbackoptie perfect.

Ik heb bij het flashen van de 6.1 de optie gebruikt die de autobackup terugzet.

Re: Remote fallback tuner #323 Thijs_Rallye

• Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 12 December 2017 - 19:10

Ik wilde toch even vermelden na het vinden van dit topic dat de remote fallback tuner echt een supergoede feature is! Goed werk! Ik kan nu fijn met mijn Vu Uno toch iets opnemen en kijken (met 1 coax) door de remote fallback naar mijn DM8000 te zetten.

Edited by Thijs_Rallye, 12 December 2017 - 19:11.

Re: Remote fallback tuner #324 Lutz

• Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 14 December 2017 - 07:18

En wat zou het wissen van de configuratie (al dan niet met flashen) volgens jou dan hebben moeten oplossen?

Ik vind dat een advies dat niet gegeven moet worden, want dat is nergens voor nodig. Er zijn maar vier dingen relevant voor het werkend krijgen van de fallback tuner (aannemende dat het netwerk werkt):

1. Op de server box moet http authenticatie voor streaming uit staan
  2. Op de client box moet je gebruik van de fallback tuner aanzetten
  3. Op de client box moet je als fallback het IP adres van de server box invullen (geen http er voor, geen poort er achter)
  4. En als de client box een tuner heeft, zorgen dat deze niet geconfigureerd staat voor de zenders die je via fallback wilt ontvangen

En dat laatste punt alleen als je de fallback altijd wilt gebruiken (bv omdat er geen coax is), en niet als je alleen de fallback wilt als er lokaal geen vrije tuner meer is.

Ik denk dat je door flashes ten eerste een release versie krijgt. Ten tweede worden bij het flashes alle settings terug gezet naar fabriek stand. En ten derde weet men dan zeker welke plugins wel en niet geïnstalleerd zijn.

Het is misschien heel brutaal bij een Linux box alles met flashen te wissen, maar het heeft geholpen. 

Ik heb het heel lang geprobeerd en niets heeft anders geholpen.

<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #325 Egbertjan

• Senior Member
  • 504 posts

+1
Neutral

Posted 14 December 2017 - 09:20

Kom er ooit nog een mogelijkheid dat de remote fallback tuner ook kan zien welke tuners er vrij zijn op de andere box? Zodat de lijst niet met zenders niet meer grijs wordt maar wit.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,4,8e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e,39e en 42e 

Ziggo Kabel en SKV kabel

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+,SKV,TNTSAT,TIVUSAT goud en zilver en TV Vlaanderen.

Re: Remote fallback tuner #326 Bram55

• Senior Member
  • 935 posts

+13
Neutral

Posted 14 December 2017 - 09:28

Kom er ooit nog een mogelijkheid dat de remote fallback tuner ook kan zien welke tuners er vrij zijn op de andere box? Zodat de lijst niet met zenders niet meer grijs wordt maar wit.

Denk dat dit wel erg moeilijk wordt omdat er op de server ook timers gepland kunnen staan die op een later moment, mogelijk al na één minuut, het aantal vrije tuners beïnvloed.

En tuners door de server zelf gebruikt, hebben altijd voorrang op gebruik door een cliënt.

Betekent dus ook dat wanneer op een cliënt een timer wordt geplaatst welke gebruik maakt van een tuner uit de server, de opname mislukt wanneer de server zelf tijdens die opname, diezelfde tuner aanspreekt.

Dit natuurlijk wanneer er niet meer vrije tuners in de server aanwezig zijn.

Re: Remote fallback tuner #327 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,546 posts

+1,813
Excellent

Posted 14 December 2017 - 12:15

@Lutz,

Dat begrijp ik, maar ik wil graag begrijpen waarom. Want dan pas kun je een probleem aanmaken.

@Egbertjan,

Los van wat Bram al zegt het is technisch onmogelijk met de huidige oplossing, dat gebruikt namelijk gewoon streaming, en dat is een-richtingsverkeer. Als je "een netwerk" van tuners zou willen bouwen, dan zullen de boxen continue de status met elkaar moeten uitwisselen. Dan zou je daar ook opnames in moeten betrekken, zodat "het netwerk" zelf kan bepalen op welke box een opname te starten.

Een meer strakke integratie is de vTuner. Daarmee kun je een tuner permanent uitlenen aan aan andere box. Dan heb je wel de gewenste features, maar kost je dat een vaste tuner aan de server box kant.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Remote fallback tuner #328 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 15 December 2017 - 14:06

Nog een kleine opmerking, zou het niet handig zijn dat het fallback server url al gedeeltelijk voor ingevuld is dus http:// dat zou een hoop gedoe besparen met de AB om daar letters mee te genereren, cijfers gaat nog wel.  :)

oeps lees net dat dit niet meer hoeft.

Edited by Sagitarius, 15 December 2017 - 14:08.

73's

PE1AQZ

Re: Remote fallback tuner #329 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,546 posts

+1,813
Excellent

Posted 15 December 2017 - 14:23

Ja, dat gebeurt automagisch als je dat niet doet. Idem voor het poortnummer. ;)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Remote fallback tuner #330 Bram55

• Senior Member
  • 935 posts

+13
Neutral

Posted 15 December 2017 - 15:01

Sterker nog, ik denk dat de eerste 9 cijfers plus drie punten al standaard kunnen worden ingegeven want de client zal in hetzelfde netwerk moeten zitten als de server, toch?

dus bv 192.168.0. zou standaard kunnen worden overgenomen van de client box, alleen de laatste drie cijfers van de server nog toevoegen.

Of heb ik het mis wat mijn conclusie betreft?

Edited by Bram55, 15 December 2017 - 15:03.

Re: Remote fallback tuner #331 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,546 posts

+1,813
Excellent

Posted 15 December 2017 - 16:54

Nee hoor (of ja, het hebt het mis ;)).

Ik heb standaard een Vu Zero in mijn koffer zitten, en die sjouw ik overal mee naar toe. Ik heb er een USB wifi dongle bij, en 5 meter USB kabel zodat ik de dongle als antenne kan positioneren. Kom ik ergens, box neerzetten, HDMI kabel in de TV, box aan, wifi configureren, OpenVPN tunnel naar thuis start, en ik kan overal waar ik ben (en er een beetje bandbreedte is) TV kijken alsof ik thuis ben.

Ik doe de fallback overigens naar de transcoder poort (8002) van mijn box thuis, dat kan beter tegen de omstandigheden van het internet, en heeft minder bandbreedte nodig.

Re: Remote fallback tuner #332 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 15 December 2017 - 17:02

Mis :P

Je kunt ook via een VPN connectie "fallbacken" naar een elders opgestelde receiver, je moet dan het LAN IP opgeven van de receiver welke staat aangesloten op de (Open)VPN-server die in dat (andere) LAN netwerk staat opgesteld.

Ik doe dat als ik ga logeren op/naar mijn vakantie bestemming, hoef ik geen schotel mee te nemen ;)

Re: Remote fallback tuner #333 Bram55

• Senior Member
  • 935 posts

+13
Neutral

Posted 15 December 2017 - 17:17

Oke begrijp ik en had daar niet aan gedacht, maar wat @WW en @HPPli noemen dat zijn extreme gevallen. Ik neem aan dat verreweg de meeste situaties binnenshuis afspelen en dus de server plus cliënt in hetzelfde netwerk zitten.

En omdat die gevallen frequenter voorkomen, zou het wel kunnen.

In jullie geval, wat dus minder vaak voorkomt, kun je dan die vooraf ingestelde waarde wissen.

Het is geen must/request dat dit standaard in de image komt maar ik vond het wel een leuk idee.

Re: Remote fallback tuner #334 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,546 posts

+1,813
Excellent

Posted 15 December 2017 - 17:42

De bedoeling is om hier in een toekomstige versie avahi voor in te zetten.

De basis zit er al in, elke box broadcast op dit moment zijn services al, alleen de client kant vereist redesign en dat is nogal wat werk (want dat hangt aan andere zaken vast).

Dit systeem werkt ook voor mounts overigens, alleen Microsoft speelt weer niet meer, die bedacht zijn eigen standaard. Ook dat staat nog op de todo lijst.

Re: Remote fallback tuner #335 Lutz

• Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 16 December 2017 - 08:13

@Lutz,

Dat begrijp ik, maar ik wil graag begrijpen waarom. Want dan pas kun je een probleem aanmaken.

Het enige wat ik kan bedenken is het plugin backup en autoinstall.

Ik krijk alles pas werkend toen ik op de dm800hd de harde schijf had geïnitilaiseerd en bij de vusolose2 hetzelfde met de usb stick had gedaan.

Erdoor was in ieder geval geen autoinstall meer mogelijk.

Flashen zonder autoinstall heeft bij mij laatsteindelijk gerwerkt. Op het wissen van de harde schijf of usb stick echt nodig was zou ik niet weten.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Remote fallback tuner #336 GvdP

• Senior Member
  • 471 posts

+3
Neutral

Posted 16 December 2017 - 09:36

Sterker nog, ik denk dat de eerste 9 cijfers plus drie punten al standaard kunnen worden ingegeven want de client zal in hetzelfde netwerk moeten zitten als de server, toch?
dus bv 192.168.0. zou standaard kunnen worden overgenomen van de client box, alleen de laatste drie cijfers van de server nog toevoegen.

Of heb ik het mis wat mijn conclusie betreft?

Mijn fritzbox begint met 192.168.178.xxx
Andere modems weer met 192.168.1.xxx

9 cijfers intikken is een eitje toch?

Re: Remote fallback tuner #337 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,925 posts

+486
Excellent

Posted 16 December 2017 - 10:58

Ik gebruik een totaal andere range dus is een standaard erg lastig te creëren.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Remote fallback tuner #338 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 December 2017 - 11:17

Ik gebruik een image waarbij de eerste 3 groepen idd uitgelezen worden van het actuele netwerk, zodat je alleen maar de laatste groep hoeft in te vullen. De eerste drie groepen kunnen ook handmatig worden ingesteld.

Re: Remote fallback tuner #339 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 16 December 2017 - 12:27

Jongens jongens, dit is iets wat je eenmalig moet doen. We gaan daar echt geen uren manwerk in stoppen. Daarvoor hebben we veel belangrijkere issues die spelen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Remote fallback tuner #340 Bram55

• Senior Member
  • 935 posts

+13
Neutral

Posted 16 December 2017 - 12:54

Jongens jongens, dit is iets wat je eenmalig moet doen. We gaan daar echt geen uren manwerk in stoppen. Daarvoor hebben we veel belangrijkere issues die spelen.

Oke Erik , je hebt gelijk maar waarom dan wel http://  en :poortnummer automatisch toevoegen? Da's toch ook maar 1-malig invoeren?

En omdat dit dus wel automatisch gaat, dacht ik dat die eerste 9 cijfers van het netwerk ook kon, vandaar.

Maar het schijnt dus meer voor te komen dan ik dacht dat dit niet vanzelfsprekend is.

16 user(s) are reading this topic

0 members, 16 guests, 0 anonymous users