Kun je nog eens precies beschrijven wat je doet? En kijken gaat wel goed?
Remote fallback tuner
Re: Remote fallback tuner #61
Posted 1 February 2015 - 19:21
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Remote fallback tuner #62
Posted 1 February 2015 - 19:42
Ten eerste, kijken op de Mut@nt gaat goed dus de Fallback tuner werkt prima en geheel transparant. Je hebt eigenlijk niet in de gaten dat je via ethernet aan het kijken bent.
Waar gaat het mis: Ik start de Mut@nt en kies een zender. Druk op de rode knop en start een direct opname. Normaliter (bv op de Vu) start de opname en krijg je de melding "Een opname is gestart". Op de Mut@nt krijg ik echter te zien dat er is overgeschakeld naar de juiste zender ivm een geplande opname. Vreemd omdat al op de juiste zender word gekeken. Als je nu op de harddisk kijkt zie je geen opname en is/word niks opgenomen. Er is op de Mut@nt wel een timer aanwezig, maar ook daar zie je normaliter een rood icoontje waaraan te zien is dat die opname loopt en op de Mut@nt is dat icoontje ook wit alsof de timer/opname inderdaad niet loopt.
Het maakt hierbij niets uit of de donor box (Vu Duo) in standby staat, aan staat en dezelfde zender kijkt of dat er een andere zender gekeken word, het resultaat blijft hetzelfde.
Opnames gemaakt met de Vu zijn op de Mut@nt probleemloos te bekijken, de koppeling (als harddisk vervanging, RW) werkt dus ook naar behoren.
Ik weet het even niet meer. Gisteren heb ik de RemoteStreamConverter plugin getest en hiermee kan ik wel opnemen met de Mut@nt en ook eerder opgenomen opnames terug kijken. De Fallback oplossing vind ik wel een mooiere en netter vandaar mijn pogingen dit werkend te krijgen.
Iig bedankt voor deze mooie toevoeging aan OpenPLi en de hulp die hier geboden word!
Edited by siroj, 1 February 2015 - 19:42.
Re: Remote fallback tuner #63
Posted 2 February 2015 - 11:45
Net nog even eea getest.
Ik heb exact dezelfde setup intact gelaten waarbij het opnemen niet wil lukken via Fallback tuner. Ik heb vervolgens de RemoteStreamConvert plug-in geïnstalleerd en een zenderlijst gedownload van de VU Duo. Als ik de zenders bekijk via de zenderlijst zoals deze is gedownload via deze plug-in dan werkt het opnemen wel zonder problemen. Het maakt hierbij niets uit of ik de optie Fallback tuner aan of uit zet, deze optie word niet gebruikt lijkt me omdat de bron al een stream is.
Selecteer ik vervolgens een zender uit een "normale" zenderlijst en moet er dus gebruik gemaakt worden van de Fallback tuner dan krijg ik wederom netjes beeld, maar opnemen resulteert weer in de melding dat er overgeschakeld word maar opnemen ho maar.
Bekijk ik nu de timers zoals deze op de clientbox aangemaakt zijn door beide acties dan zijn ze op 1 punt na exact gelijk. Bij de bron staat bij de Fallback opname dat er opgenomen word van "23.5" en bij de plug-in staat daar als bron "Stream". Lijkt mij ook logisch, maar vond het wel de moeite te vermelden.
Andere verschillen tussen beide methodes kan ik niet detecteren. Ik heb geen idee meer waarom het niet werkt...
Edited by siroj, 2 February 2015 - 11:45.
Re: Remote fallback tuner #64
Posted 2 February 2015 - 15:31
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Remote fallback tuner #65
Re: Remote fallback tuner #66
Posted 2 February 2015 - 16:04
init 4
/usr/bin/enigma2
Re: Remote fallback tuner #67
Re: Remote fallback tuner #68
Posted 2 February 2015 - 16:29
Ik zie nu dat ik de RemoteStreamConverter plugin ook nog geïnstalleerd heb staan. Hoewel ik met of zonder geen verschil zie zal ik toch eens een schone flash uitvoeren en testen met alleen de Fallback Tuner ingesteld. Denk dat die situatie wel de netste log oplevert....
Re: Remote fallback tuner #69
Re: Remote fallback tuner #70
Posted 2 February 2015 - 16:52
Zojuist heb ik de box geflashed met de image van vandaag, dus helemaal schoon. Netwerk instellingen, tuner op "niet ingesteld", harddisk van VU Duo gekoppeld als HDD vervanging, Fallback tuner ingesteld, Hans settingslijst gedownload, reboot en er is weer beeld.
Getest of ik connectie heb met harddisk VU door opname af te spelen: OK!
Vervolgens weer telnet sessie gestart en opname gestart op de Mut@nt met bijgevoegde log als resultaat.
Attached Files
Re: Remote fallback tuner #71
Posted 2 February 2015 - 17:13
Ik heb het al gevonden gewoon etc/enigma2/settings
config.usage.remote_fallback_enabled=true
config.usage.remote_fallback=http://192.1.170.13:8001
Groetjes Cobus R
VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)
MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)
MAXYTEC MULTIBOX COMBO
MUTANT HD60 DVB-S
Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner
Re: Remote fallback tuner #72
Posted 2 February 2015 - 20:32
Ik zie nu dat ik de RemoteStreamConverter plugin ook nog geïnstalleerd heb staan. Hoewel ik met of zonder geen verschil zie zal ik toch eens een schone flash uitvoeren en testen met alleen de Fallback Tuner ingesteld. Denk dat die situatie wel de netste log oplevert....
Even een correctie, met de RemoteStreamConverter kan ik dus wel opnemen. Er zit dus toch verschil in afhandeling tussen Fallback en de RemoteStreamConverter plug-in.
Bijgevoegd een log waarbij ik de Fallback tuner uitgeschakeld heb en de RemoteStreamPlugin gebruik om een opname te starten, hetgeen prima werkt.
Attached Files
Re: Remote fallback tuner #73
Posted 2 February 2015 - 20:41
Niet nodig hoor. De Remote Stream Converter doet alleen iets op het moment dat je 'm oproept. Daarna zijn het gewoon bouqetten met remote service refs in plaats van lokale service refs. Na het runnen van de plugin kun je de plugin zonodig verwijderen.
Re: Remote fallback tuner #74
Posted 2 February 2015 - 20:42
Ik heb het al gevonden gewoon etc/enigma2/settings
config.usage.remote_fallback_enabled=true
config.usage.remote_fallback=http://192.1.170.13:8001
Ja dat scheelt een boel gedoe met de afstandbediening, doe ik ook zo
Re: Remote fallback tuner #75
Posted 2 February 2015 - 20:44
Siroj, ik ga morgen even naar die output kijken. Wat ondertussen wel belangrijk is, is dat je NIET de bouquetten gebruikt die de remote stream converter heeft gemaakt. Je hoeft ze niet weg te gooien, maar gewoon niet gebruiken als de fallback tuner wilt gebruiken. Dus de gewone bouquetten gebruiken, waar de servicerefs (zie menu -> info -> transponder info) gewoon 1:0:1 etc zijn en niet 1:0:1.....:http://.../1:0:1 enz.
Re: Remote fallback tuner #76
Posted 2 February 2015 - 20:46
Kijk dit bedoel ik (uit de log):
RecordTimerEntry(name=NOS-Journaal, begin=Mon Feb 2 20:29:50 2015, serviceref=1:0:19:5225:C99:3:EB0000:0:0:0:http%3a//192.168.0.11%3a8001/1%3a0%3a19%3a5225%3ac99%3a3%3aeb0000%3a0%3a0%3a0:NPO1 HD
Dat is een remote service ref, geen lokale.
Re: Remote fallback tuner #77
Posted 2 February 2015 - 20:59
Ik snap dat ik ze niet samen gemixt moet gebruiken. Als ik het goed begrepen heb gaat hij namelijk dan de Fallback URL plakken voor het service ref terwijl er in de remote service ref verwijzing al een URL verwerkt zit, dubbelop dus en gaat het niet werken.
Ik wacht je reactie geduldig af!
Re: Remote fallback tuner #78
Posted 3 February 2015 - 15:52
Ik wachtte eigenlijk op die van jou. Wat doe je nou precies?
Re: Remote fallback tuner #79
Posted 3 February 2015 - 16:09
Gewoon exact wat ik bij post #70 beschrijf en log:
Zojuist heb ik de box geflashed met de image van vandaag, dus helemaal schoon. Netwerk instellingen, tuner op "niet ingesteld", harddisk van VU Duo gekoppeld als HDD vervanging, Fallback tuner ingesteld, Hans settingslijst gedownload, reboot en er is weer beeld.
Getest of ik connectie heb met harddisk VU door opname af te spelen: OK!
Vervolgens weer telnet sessie gestart en opname gestart op de Mut@nt met bijgevoegde log als resultaat.
Ik zie niet in wat ik hier verkeerd doe? Ik stel de box volgens mij vanaf een schone flash correct in voor gebruik van de fallback tuner en start een opname naar een middels mount manager gekoppelde harddisk. En als in die situatie dus de remote en locale service refs door elkaar lopen dan weet ik niet waar dat veroorzaakt word, ik doe exact wat ik beschrijf.
Edited by siroj, 3 February 2015 - 16:14.
Re: Remote fallback tuner #80
Posted 3 February 2015 - 16:54
Beide te vinden ik eerder geposte logs.
Hoop dat het zo duidelijk genoeg is omschreven, zo niet mijn excuses. Wil je meer weten? Prima, ik help waar ik kan.
Edited by siroj, 3 February 2015 - 16:56.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users