Jump to content


Photo

VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd

duo2 rotor

  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2015 - 15:27

Hallo beste forumleden.

 

Ik heb de volgende installatie:

  • VU+ Duo2 met 2x DVB-S2 (A met coax naar B)
  • Sadoun Powertech DG-240 rotor
  • Triax TDS 78 dish
  • 1 x Invacom Single LNB SNH-031
  • 2TB HDD
  • Geen CanalDigitaal (opgezegd)
  • Sats 19,2 en 28,2 kanalen ingelezen
  • Met en zonder USALS geprobeerd (het lijkt allebei te werken, maar welke instelling hier?)
  • Beide Sats met eigen LNB nummer en positie ingesteld en combinaties hiervan (dat is wel verwarrend, wat moet het zijn?)
  • Epson EH-TW3000 beamer HDMI 1080P

Ik heb deze ontvanger ruim een maand en al heel wat images geprobeerd en heb uiteindelijk met OpenPli 4.0 het beste resultaat.

OpenPli start het snelst, is het snelst op de been en is sneller in alles denk ik.

De ontvanger heeft het ca 2 weken goed gedaan, tot opeens een probleem opdook wat ik in het begin ook had.

 

Op elke willekeurige zender bevriest het beeld na x seconden, minuten of zelfs uren, volstrekt onvoorspelbaar.

Wat ik allemaal al niet het geprobeerd is hier moeilijk op te sommen, en het laatste wat ik gedaan heb is zoveel mogelijk plugins etc. eraf gooien, om zodoende dingen uit te sluiten. Ik heb nu bijna geen extensies etc. meer en het blijft hetzelfde. ik pijnig mn hersens wat dit kan zijn en waarom het eerst 'vanzelf' wegging en daarna weer begonnen is.

 

Ik had voorheen een Reelbox AVG II en die werkte met dezelfde rotor en LNB goed (maar verder had ik veel andere problemen met de verouderde hardware)

 

Andere vraag: hoe krijg ik de opsomming standaard mee in mn tekst onderaan?


Edited by Rotorman, 31 January 2015 - 15:28.

VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 31 January 2015 - 15:57

De fta zenders zouden in ieder geval niet moeten gaan freezen maar ik heb de indruk dat je shared en daar je problemen zitten, dus de server werkt niet goed lijkt het op.
Maar daar mogen we hier niet over praten.

Een nieuwe flash he je ook gedaan ?

Edited by cobus, 31 January 2015 - 15:59.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #3 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2015 - 17:28

ik doe niet aan sharen, ik heb CD opgezegd omdat het allemaal bagger is, daar moet je niet gelijk iets anders uit concluderen.

flashen heb ik deze week nog gedaan met OpenPLi-4.0-beta-vuduo2-20150126_usb.

 

ik zou willen dat iemand eindelijk een goed pakket kan maken, want ik ben al jaren bezig met de reelbox en nu weer met dit ding.

dus als iemand mij kan helpen, desnoods tegen betaling, dan graag.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,555 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 January 2015 - 17:35

Een box behandelt quasi alle audio- en video afhandeling in hardware. Dus zelfs al is enigma volledig vastgelopen, dan moet het beeld nog gewoon doorgaan. Met andere woorden, je moet het al heel gek maken wil de boel bevriezen.

 

Er zijn een paar opties die daar voor zorgen:

- ontvangst problemen. vaak gaat dit gepaard met hickups en blokken in beeld, dus makkelijk herkenbaar

- decoding problemen (en daar doelt cobus op), dus kijken of je softcam nog draait, en beeld nog decodeert.

 

Dat laatste kun je makkelijk uitsluiten door alleen FTA zenders te testen.

 

Verder kan ik niet uit je verhaal opmaken of alleen het beeld stilstaat (en zo ja, hoe lang), of dat de hele box dan dood is (kun je nog pingen? kun je er nog met telnet in? doet de webif het nog? kun je een (FTA) zender via de webif nog streamen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 31 January 2015 - 17:37

Ik denk alleen mee verder niets hoor.

 

Als eerste flash eens opnieuw zonder backups en dergelijke zet alles weer handmatig zoals het zou moeten zijn en kijk dan eens wat hij doet want dat freezen zit echt bij jou in de installatie want anders hadden er meer geklaagd zelf denk ik. 


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #6 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2015 - 17:59

Een box behandelt quasi alle audio- en video afhandeling in hardware. Dus zelfs al is enigma volledig vastgelopen, dan moet het beeld nog gewoon doorgaan. Met andere woorden, je moet het al heel gek maken wil de boel bevriezen.

 

Er zijn een paar opties die daar voor zorgen:

- ontvangst problemen. vaak gaat dit gepaard met hickups en blokken in beeld, dus makkelijk herkenbaar

- decoding problemen (en daar doelt cobus op), dus kijken of je softcam nog draait, en beeld nog decodeert.

 

Dat laatste kun je makkelijk uitsluiten door alleen FTA zenders te testen.

 

Verder kan ik niet uit je verhaal opmaken of alleen het beeld stilstaat (en zo ja, hoe lang), of dat de hele box dan dood is (kun je nog pingen? kun je er nog met telnet in? doet de webif het nog? kun je een (FTA) zender via de webif nog streamen?

Als ik van BVN naar BBC 1 draai, dan geeft hij weer beeld, Als die dan weer bevriest, zap ik weer naar BVN en die doet het dan ook weer.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #7 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 31 January 2015 - 18:04

wordt signaal ook minder voordat het beeld bevriest? rotor die iets verloopt?


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #8 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2015 - 18:12

wordt signaal ook minder voordat het beeld bevriest? rotor die iets verloopt?

Ik zal dit morgen gaan checken. signaal sterkte kan ik wel zien, maar hoe kun je het gelijktijdig met beeld zien?


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #9 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 31 January 2015 - 18:22

2x ok knop. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 February 2015 - 10:40

Menu - systeem - zenders zoeken - en dan de onderste optie, ik meen signaal zoeker....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 February 2015 - 10:44

De twee keer OK knop maakt deel uit van het uitgebreide info scherm ( second info bar) die kan geactiveerd worden via ' menu - instellingen - systeem - gebruikersinterface - uitgebreid informatiescherm weergeven'

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #12 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 12:45

2x ok knop. ;)

 

grtz Philip

ok, dank


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #13 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 12:45

De twee keer OK knop maakt deel uit van het uitgebreide info scherm ( second info bar) die kan geactiveerd worden via ' menu - instellingen - systeem - gebruikersinterface - uitgebreid informatiescherm weergeven'

is gelukt.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #14 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 12:52

OK, gechecked, signaal (rechterboven hoek na 2x OK) staat op 0 als het beeld bevriest.

Zou dus met rotor besturing te maken moeten hebben. Er zijn nog veel diseqc instellingen die je kunt aanpassen, maar de precieze functie ken ik niet.

Het duurt nu ook langer voordat ik beeld heb, ook dit varieerd steeds.

 

toen met deze box begon had ik als eerste VTI erop gezet, leek allemaal leuk, maar na veel geklooi kwam ik erachter dat de sat positioner de boel alleen maar meer in de war stuurde, dus die extensie heb ik er toen afgegooid, ik had daarna al langer beeld.

 

Ik zou graag meer van de diseqc instellingen willen weten die onder de tuner setup zitten, wat kan hier nog mee gedaan worden?

Ik wil nogmaals benadrukken dat met de Reelbox het rotor gedeelte altijd feilloos werkte...

 

Alvast bedankt iedereen voor de bijdragen.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #15 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 13:24

Nog wat vragen:

  1. heb ik een Henksat of gelijkwaardige lijst nodig met een rotor?
  2. heb ik een soft cam nodig voor fta (ik kan nu ook duitse HD zenders krijgen)
  3. is er een basic list van alle packages die minimaal nodig zijn voor een Duo2 met rotor opstelling zodat je daar een standaard image van kunt maken?

Ik heb net nog eens geprobeerd, het sugnaal valt gewoon weg, dus ik moet waarschijnlijk de rotor her programmeren.

Dat kan dacht ik met satpositioner?

 

MVG, Rotorman


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,555 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 February 2015 - 13:52

Ik heb geen rotor, nooit gehad ook, dus daarmee zal een ander even moeten helpen.

 

Voor wat betreft de rest:

 

Nee, je hebt geen softcam nodig voor FTA zenders, en softcam is nodig om de smartcard die bij een abonnement hoort te kunnen lezen.

 

Nee, je hebt in principe nooit lijsten nodig. Je kunt altijd elke satelliet positie zelf scannen, en zender boeketten maken. Lijsten zijn alleen handig omdat dan iemand anders dat voor je doet. Met als mogelijk nadeel dat je ook de zenderbouquetten van die andere persoon krijgt. De meeste zenderlijsten gaan er overigens van uit dat je een abonnement hebt op de betreffende zenders, dus voor iemand die alleen FTA kijkt lijkt me een kant-en-klaar lijst wat minder toepasbaar.

 

En alles wat je nodig hebt om TV te kunnen kijken (rotor of niet) zit standaard in de image, je hebt daar helemaal niks extras bij nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #17 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 14:01

Ik heb geen rotor, nooit gehad ook, dus daarmee zal een ander even moeten helpen.

 

Voor wat betreft de rest:

 

Nee, je hebt geen softcam nodig voor FTA zenders, en softcam is nodig om de smartcard die bij een abonnement hoort te kunnen lezen.

 

Nee, je hebt in principe nooit lijsten nodig. Je kunt altijd elke satelliet positie zelf scannen, en zender boeketten maken. Lijsten zijn alleen handig omdat dan iemand anders dat voor je doet. Met als mogelijk nadeel dat je ook de zenderbouquetten van die andere persoon krijgt. De meeste zenderlijsten gaan er overigens van uit dat je een abonnement hebt op de betreffende zenders, dus voor iemand die alleen FTA kijkt lijkt me een kant-en-klaar lijst wat minder toepasbaar.

 

En alles wat je nodig hebt om TV te kunnen kijken (rotor of niet) zit standaard in de image, je hebt daar helemaal niks extras bij nodig.

Ok, bedankt zover Wanwizard, dan zijn die punten duidelijk. Ik hou van zoveel mogelijk strippen tot het hoog noodzakelijke, kijken of alles lekker werkt en dan langzaam opbouwen met wensen. 


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 15:02

Gewoon even een automatic multisat scan doen. Even een paar minuutjes tot een half uur wachten (ligt er aan hoeveel satellieten je kunt zien) en klaar. Daar kan wat mij betreft geen zenderlijst tegenop.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #19 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 15:51

Gewoon even een automatic multisat scan doen. Even een paar minuutjes tot een half uur wachten (ligt er aan hoeveel satellieten je kunt zien) en klaar. Daar kan wat mij betreft geen zenderlijst tegenop.

OK, ja, dat deed ik al, enige nadeel dat je je favo's allemaal uit een grote lijst moet pulken. Ik heb nu 19,2 en 28,2, en daar heb je al erg veel kanalen op.

 

het ziet ernaar uit dat ik toch een probleem met mn rotor heb. Bij focus zegt hij op een gegeven moment -1,4°, dus dat zou betekenen dat óf ik voor 19,2 op 20,6 moet gaan staan óf op 17,8. Ik bedenk nu dat ik 20,6 nog moet proberen. 


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #20 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 17:35

Zojuist opnieuw begonnen, flash van vandaag erop gezet. Nu alle kanalen scannen. Ik blijf tobben met de diseqc en lnb instellingen.

Moet nu alles op LNB1 staan en op verschillende opgeslagen posities, moet ik usals gebruiken of de posities, het is me niet duidelijk. Op het VTI forum was men het er ook niet eens over, er stonden 2 instructies die elkaar tegen spraken, nl ófwel voor iedere sat een ander LNB nummer en opslag ófwel 1 LNB nummer voor iedere sat positie (wat ook het geval is, er is maar 1 LNB) Dan heb je nog wel of geen usals en nog wat instellingen daar.

 

Iemand die hier een handleiding voor heeft?


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users