←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

OpenVPN

WanWizard's Photo WanWizard 15 Feb 2015

Tja, dat is de zelfde vraag als waarom er subsidie nodig is voor het ballet of een symfony orkest. Want iedereen is meer geinteresseerd in "The Voice van Hazes" of zo...

Quote

40H3X's Photo 40H3X 15 Feb 2015

Precies, dat was het 2e waar ik aan dacht. Tja, vraag en aanbod zou ook hier moeten gelden. Als de massa G. Joling, Gordon of Hazes in de gehoorgang  wil, kun je die mijns inziens niet laten betalen voor een NPO 4.


Edited by 40H3X, 15 February 2015 - 12:21.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 15 Feb 2015

Juist wel, al was het alleen maar als straf. :D :P

Quote

hemertje's Photo hemertje 15 Feb 2015

Om hier nog maar even op door te gaan ;) een digi-id oplossing zou ook mijn oplossing. Maar je moet je IMHO afvragen wat überhaupt het bestaansrecht van NPO is, terwijl het leeuwendeel van Nederland zich blijkbaar senang voelt bij SBS6 ed. Kortom waarom moet de massa meebetalen als ze deze "kwaliteit" niet of nauwelijks bekijkt.


Gelukkig hoef ik niet de pulp van RTL en SBS te kijken
Quote

Tech's Photo Tech 15 Feb 2015

Best wel jammer dat je die in een basisabo mee krijgt.
Ik heb genoeg aan NPO 1,2 en 3
Quote

40H3X's Photo 40H3X 15 Feb 2015

 

Om hier nog maar even op door te gaan ;) een digi-id oplossing zou ook mijn oplossing. Maar je moet je IMHO afvragen wat überhaupt het bestaansrecht van NPO is, terwijl het leeuwendeel van Nederland zich blijkbaar senang voelt bij SBS6 ed. Kortom waarom moet de massa meebetalen als ze deze "kwaliteit" niet of nauwelijks bekijkt.


Gelukkig hoef ik niet de pulp van RTL en SBS te kijken

 

 

(Nog even een beetje off topic)

 

....en ook niet NPO neem ik aan. De kille cijfers.... ;)

 

NPO heeft een marktaandeel van ca 36,4 % voor 2014 en die is (qua Top 5) opgebouwd uit (excl. Sport)

 

1. Eurosongfestival Finale

2. Boer zoekt vrouw Internationaal

3. Journaal 20 uur

4. Passion

5. Boer zoekt vrouw

....6. Wie is de Mol

 

 

NB. Incl. Sport zijn de eerste 21 plaatsen voor sport en dan pas ....ja ja Boer zoekt vrouw

 

Mijns inziens zijn alle 6 NPO Toppers SBS en RTL niveau waardig en behoren IMHO tot het IQ verlagend segment ;)

 

Bron:

https://kijkonderzoe..._kijktotaal.pdf

https://kijkonderzoe...3/file,n1-0-1-p

https://kijkonderzoe...3/file,j1-0-1-p

Quote

theparasol's Photo theparasol 15 Feb 2015

De massa wil nu eenmaal enkel brood, vermeack ende spelen.

Quote

Tech's Photo Tech 15 Feb 2015

Helaas is inderdaad het TROS nivo ook erg hoog met hersenloze shows als banansplit (om maar een voorbeeld te noemen) en dergelijke, gelukkig zijn er ook wel leuke programma's te vinden al zijn die niet vaak vertegenwoordigd. Eén voordeel vind ik dat de programma's (nog) niet onderbroken worden.

Maar goed, dat was de discussie niet ;) .....
Quote

MiLo's Photo MiLo 15 Feb 2015

.. een Windows firewall :) een contradictio in termis..


Niks mis met de firewall van Windows. De PC met Windows XP erop van mijn ouders hing tot nog maar kort geleden direct aan het internet, want van de kabel kreeg je geen NAT router, en alleen de ingebouwde firewall ter bescherming. Dat werkte prima. Kwestie van goed configureren. De win98 PC daarvoor had er ook geen probleem mee, die had ik ook zo geconfigureerd dat er niks naar binnen kon komen.
Quote

zeeteefje's Photo zeeteefje 15 Feb 2015

Een Nederlander in het buitenland krijgt geen digid. Althans, niet op de gebruikelijke methode, daarvoor moet je door tientallen hoepels springen en achterwaardse salto's maken. Zelfs een BSN staat niet in een Nederlands paspoort wat in het buitenland is uitgegeven als je niet belastingplichtig bent in Nederland. Handig als je een NL bankrekening wil openen (kan niet).

Quote

Beems's Photo Beems 15 Feb 2015

Ik heb deze draad gestart om te weten te komen hoe ik OpenVPN en OpenPli samen te laten werken, krijg ik een hele verhandeling over het bestel in Nederland.

Daar schiet ik natuurlijk helemaal niks mee op :(

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 15 Feb 2015

Dat is wel een heel fundamentele discussie. Ik ben zelf wel voor een publieke omroep waar iedereen aan meebetaalt, zo heb je heb je tenminste nog enige kans wat op te pikken waar je jezelf mee ontwikkelt, als dat er niet is, heb je die mogelijkheid niet (en ik geloof niet dat RTL of SBS oren hebben die soort programma's uit te zenden, echt niet).
 

Wat ik dan weer wel belachelijk vind, is dat iedereen die naar de publieke omroep kijkt ook "verplicht" is om naar reclame te kijken. De inkomsten van de reclame worden voornamelijk gebruikt om VOETBAL mee te betalen. Voetbal is entertaiment. Het is geen taak van een publieke omroep. En ZEKER niet voor dit soort bedragen. Laten ze de voetbal maar fijn naar RTL en SBS en FOX verhuizen, nog een beetje extra reclame zien ze toch niet. En dan kan de NPO weer reclamevrij uitzenden.


Edited by Erik Slagter, 15 February 2015 - 17:05.
Quote

Beems's Photo Beems 15 Feb 2015

Een Nederlander in het buitenland krijgt geen digid. Althans, niet op de gebruikelijke methode, daarvoor moet je door tientallen hoepels springen en achterwaardse salto's maken. Zelfs een BSN staat niet in een Nederlands paspoort wat in het buitenland is uitgegeven als je niet belastingplichtig bent in Nederland. Handig als je een NL bankrekening wil openen (kan niet).

Je krijgt een DigId bijna op dezelfde als een paspoort je moet er alleen voor naar Nederland toe. En wat het BSN betreft is dat niet afhankelijk van belastingplichtige zijn ik ben belastingplichtige heb mijn paspoort in Den Haag opgehaald en er staat geen BSN in.

Maar goed nou doe ik zelf ook mee aan het vervuilen van deze draad. 

Quote

theparasol's Photo theparasol 15 Feb 2015

Ik heb deze draad gestart om te weten te komen hoe ik OpenVPN en OpenPli samen te laten werken, krijg ik een hele verhandeling over het bestel in Nederland.

Daar schiet ik natuurlijk helemaal niks mee op :(

 

Er is geen support op samenwerken van openvpn met openpli. vpn endpoint hoort niet thuis op een receiver omdat dit apparaat daar niet voor gebouwd is.

Dit is trouwens al eerder in de draad aangegeven maar ik snap dat je gewoon door blijft gaan met je topic of andere topics totdat je het voor elkaar hebt en dat is beeld middels je receiver op de nederlandse NPO streams dmv omzeiling geolock via een of andere vpn service.

Ik zou zeggen ga lekker aan de slag met een image wat dit soort constructies wel toestaat en support.

Waarschijnlijk kun je op diezelfde images ook prima remote naar je beeld kijken nadat je wat hulp hebt gekregen om je webif bereikbaar te maken.

 

De reden dat openpli dit (en ook vele andere dingen) niet support is dat het onveilig is.

Quote

Beems's Photo Beems 15 Feb 2015

 

Ik heb deze draad gestart om te weten te komen hoe ik OpenVPN en OpenPli samen te laten werken, krijg ik een hele verhandeling over het bestel in Nederland.

Daar schiet ik natuurlijk helemaal niks mee op :(

 

Er is geen support op samenwerken van openvpn met openpli. vpn endpoint hoort niet thuis op een receiver omdat dit apparaat daar niet voor gebouwd is.

Dit is trouwens al eerder in de draad aangegeven maar ik snap dat je gewoon door blijft gaan met je topic of andere topics totdat je het voor elkaar hebt en dat is beeld middels je receiver op de nederlandse NPO streams dmv omzeiling geolock via een of andere vpn service.

Ik zou zeggen ga lekker aan de slag met een image wat dit soort constructies wel toestaat en support.

Waarschijnlijk kun je op diezelfde images ook prima remote naar je beeld kijken nadat je wat hulp hebt gekregen om je webif bereikbaar te maken.

 

De reden dat openpli dit (en ook vele andere dingen) niet support is dat het onveilig is.

 

Jammer deze reactie 

Quote

theparasol's Photo theparasol 15 Feb 2015

Je vraagt er zelf om, het was al eerder gemeldt maar je neemt er geen genoegen mee.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 16 Feb 2015

Sommige gebruikers worden onbeleefd op het moment dat ze niet meteen precies krijgen wat ze willen, dat zie ik helaas vaker, en dat vind ík jammer.

Quote

Beems's Photo Beems 17 Feb 2015

Je vraagt er zelf om, het was al eerder gemeldt maar je neemt er geen genoegen mee.

Altijd gedacht dat de wijzen uit het Oosten komen, maar weer een foute gedachte ;)


Edited by Beems, 17 February 2015 - 13:25.
Quote

nietgiftig's Photo nietgiftig 17 Feb 2015

Sommige gebruikers worden onbeleefd op het moment dat ze niet meteen precies krijgen wat ze willen, dat zie ik helaas vaker, en dat vind ík jammer.


Inderdaad, zelfs hinderlijk vind ik zelf
En het gebeurd de laatste tijd steeds vaker heb ik het idee, ik pas mijn ignore lijst steeds aan.

 

En een simpel gebruik van de zoek functie, al dan niet met behulp van Google behoord ook niet altijd meer tot de standaard.

Er wordt gelijk maar geprobeerd om andere mensen tijd te laten investeren voor het "probleem" dat iemand heeft.

 

Het zal vast wel ergens staan, maar misschien kan iemand het nog eens voor mij uitzoeken en nog eens een keer tikken.

 

Quote

Beems's Photo Beems 18 Feb 2015

Beste Mensen,

 

Laat ik nou denken dat een forum is om elkaar te helpen maar nee wordt het je kwalijk genomen dat je een vraag stelt.

Jammer techniek kan zo leuk zijn en gelukkig zijn het maar mensen die fora niet op hun waarde kunnen schatten.

 

Toch een vriendelijke groet, speciaal aan Eric Slagter, TheParasol en Nietgiftig.

 

PS: ik ken Slagters uit NH die een stuk vriendelijker zijn.

 

Beems

Quote