Hi guys,
heel lang geleden dat ik hier nog was, maar ik zit met een onverklaarbaar probleem.
ik heb 4 ontvangers in huis, waarvan 1tje een Vu Duo+.
die draait nog de openpli 2.
tot op heden nooit problemen mee gehad.
maar sedert enkele weken heb ik het probleem dat hij op beide tuners op 1 bepaalde frequentie echt gek begint te doen.
ik heb al de LNB vervangen en uitgemeten, de disecq vervangen...
ik krijg nml altijd een signaal dat razendsnel van 1% tot 75% gaat en dan terug naar 1% en dan naar 32% enzovoort.
maar dat doet hij enkel en alleen op 1 fequentie
19,2E
DVB-S2
12722H
23500
8PSK
ik heb de ontvanger op een andere plaats gezet van een andere ontvanger en daar doet hij hetzelfde, dus het ligt niet aan de lnb, coax of wat dan ook.
het moet in de ontvanger zitten en dat nog op beide tuners?
nu heb ik ook al de zenderlijst van iemand anders gebruikt om zeker te zijn dat het niet de zenderlijst is die flipt.
maar ook dat helpt niet.
heeft iemand een idee wat of hoe ik dat probleem kan oplossen?
ik denk eraan om de software volledig up-to-date te zetten met de laatste nieuwe openpli.
maar daar heb ik dan 2 vragen over :
moet ik nog iets anders flashen dan de zip file? ik weet nog dat je vroeger soms een boot file ofzo eerst moet flashen...
dus wie kan mij hier zeggen wat ik juist best flash om weer de ontvanger compleet in laatste soft status te zetten van openpli.
en de laatste vraag, kan een reflash van de software dit probleem verhelpen? of zijn mijn beide tuners stuk... wat ik sterk zou vinden omdat ze alle twee hetzelfde fenomeen vertonen.
ik hoop alvast dat iemand mss een clue of oplossing zou hebben, want op die zenders kunnen we totaal niet meer kijken.
alvast bedankt voor iedere tip of oplossing !